Powiązany z nim zakład w Rastatt w Niemczech działa w systemie trzyzmianowy od października 2012 r.
W zeszłym roku ze względu na duży popyt, w obu zakładach przepracowano wiele dodatkowych sobotnich zmian. Ten elastyczny tryb pracy będzie utrzymany także w tym roku, niezależnie od wprowadzenia trzeciej zmiany w Kecskemét.
Fabryka Mercedes-Benz Manufacturing Hungary rozpoczęła produkcję w marcu 2012 roku od klasy B. W styczniu zeszłego roku ruszył montaż drugiego modelu - coupe CLA. W Kecskemét pracuje około 3,4 tys. osób a Rastatt, gdzie wytwarzane są klasy A i B oraz GLA, około 6,6 tys. osób.
W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.
W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.
W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.
Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.
Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.