W październiku 2020 r. rynek samochodów osobowych w UE ponownie osunął się, po opublikowaniu pierwszego wzrostu we wrześniu br.

Rejestracje nowych samochodów w ostatnim miesiącu obniżyły się o 7,8% do 953 616 sztuk, gdy kilka europejskich rządów ponownie nałożyło ograniczenia, aby walczyć z drugą falą koronawirusa. Z wyjątkiem Irlandii i Rumunii spadki odnotowano na wszystkich pozostałych rynkach UE, w tym na czterech największych. Popyt znacząco zmniejszył się w Hiszpanii (-21%), podczas gdy bardziej umiarkowany spadek zaobserwowano we Francji (-9,5%) i Niemczech (-3,6%). We Włoszech popyt pozostał na prawie niezmienionym poziomie (-0,2%) w porównaniu z osiągniętym w październiku 2019 roku.

Od stycznia do października br. liczba rejestracji nowych samochodów spadła w Unii Europejskiej o 26,8%. W ciągu dziesięciu miesięcy od początku roku wpływ COVID - 19 na popyt na samochody pozostaje bezprecedensowy. Rzeczywiście, w całej UE od stycznia do października zarejestrowano około 8 milionów samochodów osobowych, co przekłada się na spadek o ponad 2,9 mln sztuk w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Patrząc na największe rynki UE w tym roku, Hiszpania odnotowała jak dotąd najostrzejszy spadek (-36,8%), następnie Włochy (-30,9%), Francja (-26,9%) i Niemcy (-23,4%).

* Unia Europejska odnosi się do nowego składu z 27 państw członkowskich (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii). Dane historyczne zostały ponownie przeliczone w celu dostosowania do nowego składu UE-27 i porównania rok do roku.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

P.H.U.P. KRAK-OLD Sp. z o.o.
Härter Technika Wytłaczania Sp. z o.o. Sp.k.
Stansefabrikken Automotive
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Heute Service Sp. z o.o.