Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Kilka dni temu BMW M GmbH uchyliło rąbka tajemnicy i opublikowało pierwsze oficjalne zdjęcia nowego BMW M5 (zużycie paliwa/energii w cyklu mieszanym: 1,7 – 1,6 1/100 km i 25,5 – 25,0 kWh/100 km; wg WLTP; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 39 – 37 g/km wg WLTP; zużycie paliwa przy rozładowanym akumulatorze: 10,3 – 10,2 1/100 km wg WLTP; klasy emisji CO2: w cyklu mieszanym B, przy rozładowanym akumulatorze G).

Dziś w zakładach BMW Group w Dingolfing oficjalnie rozpoczęła się produkcja nowej Limuzyny High-Performance. BMW M5 siódmej generacji po raz pierwszy oferowane będzie z napędem zelektryfikowanym. Specjalnie przystosowany do tego modelu napęd M HYBRID łączy silnik V8 z silnikiem elektrycznym i generuje moc systemową 727 KM, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 w zaledwie 3,5 s. Akumulator wysokonapięciowy o użytecznej pojemności energetycznej 18,6 kWh umożliwia niespotykany u konkurencji zasięg elektryczny od 67 do 69 km wg WLTP.

- Jesteśmy niezwykle dumni, że produkujemy najnowszą generację kultowego M5 w Dingolfing - mówi dyrektor zakładów, Christoph Schröder. W latach 80. zakłady dostarczały wstępnie zmontowane nadwozia do pierwszego BMW M5, które następnie były ręcznie wykańczane w M GmbH w Garching. Od drugiej generacji, dokładnie od 1988 roku, ten niezwykły samochód sportowy jest w całości montowany w zakładach w Dolnej Bawarii.

Główne komponenty nowego BMW M5 również pochodzą z tych zakładów lub z pobliskich fabryk. „Produkcja w jednym miejscu” – tak określa to szef zakładów, Christoph Schröder. Na przykład układ jezdny BMW M5 jest specjalnie dostosowywany do tego modelu w zakładzie produkcji części 02.10 w Dingolfing, podczas gdy akumulator wysokonapięciowy obok w centrum produkcji napędów elektrycznych 02.20. Karbonowy dach pochodzi z oddalonej o 30 km fabryki w Landshut.

Szczególną cechą produkcji są modyfikacje przeprowadzane już w blacharni. BMW M5 bazujące na standardowej karoserii BMW serii 5 charakteryzuje się dodatkowymi usztywnieniami struktury nadwozia i szeroką karoserią z poszerzonymi nadkolami. Po raz pierwszy BMW M5 ma również szeroką tylną oś, która umożliwia integrację specjalnej tylnej osi M.

P90557819 highRes
Lakiernia oferuje nabywcom nowego BMW M5 wybór spośród 10 standardowych i 150 niestandardowych lakierów.

Nowe BMW M5, podobnie jak jego poprzednik, montowane jest na tej samej linii wraz z innymi modelami: BMW serii 5, BMW serii 4, a także BMW M4. Tu montowane są też jego charakterystyczne elementy wyposażenia, takie jest karbonowy spojler tylny czy kierownica M i wielofunkcyjne fotele M.

W ciągu najbliższych kilku tygodni produkcja w zakładach będzie sukcesywnie zwiększana do kilkudziesięciu egzemplarzy BMW M5 dziennie. Premiera rynkowa nowego modelu będzie miała miejsce w Europie 2 listopada 2024 r. W zakładach w Dingolfing produkowany będzie jeszcze jeden nowy model: ofertę BMW M GmbH oraz serię 5 uzupełni nowe BMW M5 Touring.

P90557814 lowRes
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Pol-Technology Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.