Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W okresie styczeń-październik 2024 r. za bramy fabryk pojazdów na terenie Czech wyjechało 1,24 mln samochodów osobowych, czyli o 6,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W porównaniu z początkiem bieżącego roku tempo produkcji spada. W październiku zostało wyprodukowanych 141,9 tys. aut, o 1,7 proc. mniej (-3,5 tys. sztuk) niż rok wcześniej.

W okresie styczeń-październik wyprodukowano 127,2 tys. pojazdów elektrycznych, z czego 95,6 tys. auta pojazdy zasilane wyłącznie akumulatorami (BEV), a 31,5 tys. to hybrydy typu plug-in. Procentowo pojazdy elektryczne stanowiły 10,3 proc. produkcji w Czechach.

- Krajowa produkcja pojazdów spada pod koniec roku w korelacji ze spadkiem sprzedaży pojazdów na głównych rynkach europejskich. Popyt na modele elektryczne również pozostaje w tyle za oczekiwaniami. Dobrą wiadomością pozostaje jednak łączny oczekiwany wolumen czeskiej produkcji na cały rok, który powinien przekroczyć ten z roku 2023 i tym samym powrócić do poziomu produkcji sprzed pandemii COVID-19. Tym bardziej konieczne jest zapobieganie niezamierzonym skutkom rygorystycznych regulacji europejskich na rynki, obecnie jest to przede wszystkim ryzyko nieosiągnięcia ambitnych celów redukcji emisji CO2. Istnieje ryzyko dalszego zmniejszenia całkowitego wolumenu sprzedaży, wahań w produkcji i wreszcie redukcji liczby miejsc pracy - mówi Zdeněk Petzl, dyrektor wykonawczy Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (AutoSAP).

Największy krajowy producent samochodów, Škoda Auto, w okresie od stycznia do października wyprodukował w swoich krajowych zakładach 763,7 tys. samochodów osobowych (+5,7 proc.). Auta elektryczne (BEV i PHEV) stanowiły 10,6 proc. całości produkcji (80,6 tys.), w tym 67,8 tys. to pojazdy akumulatorowe BEV i 12,8 tys. pojazdy hybrydowe typu plug-in.

Od początku 2024 roku w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech zostało wyprodukowanych 284,2 tys. aut, o 2 350 sztuk mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 27,9 tys. to pojazdy typu BEV a 18,7 tys. hybrydy typu plug-in. W sumie samochody elektryczne stanowiły 16,4 proc. całkowitej produkcji fabryki HMMC.

W okresie styczeń-październik br. z linii produkcyjnych Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zjechało 191,2 tys. aut. To o 37,9 tys. sztuk więcej (+24,7 proc.) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, na co wpływały wówczas liczne przestoje spowodowane brakiem niektórych komponentów do produkcji. Prawie połowę produkcji w tym roku przypada na hybrydowy model Yaris HEV.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
GABEC
Lubricant Polska Sp. z o.o.