1LOGISTICS ŻURALSKI
Stokvis Tapes
Manutan
1LOGISTICS ŻURALSKI
CABKA
Aalberts
VIA
Gotec
Sigfox
Znamy listę finałowej rundy konkursu Car of the Year 2022. Jurorzy spośród 39 modeli wybrali 7 nominowanych aut.

Nissan Motor Co., Ltd. zaprezentował dziś program Nissan Ambition 2030 – nową, długofalową wizję firmy, która zakłada przede wszystkim zwiększanie możliwości w zakresie mobilności.

Solaris wygrał przetarg na dostawę 161 egzemplarzy Urbino 12 hybrid wraz z 8-letnią obsługą serwisową. Zamawiającym jest Opérateur de Transport de Wallonie (OTW), operator transportu publicznego we francuskojęzycznej części Belgii. Pojazdy trafią do Walonii w 2022 roku. Wartość kontraktu to ponad 76 mln euro.

Namur, Liège oraz Charleroi – do tych trzech miast już w przyszłym roku trafią niskoemisyjne Urbino 12 hybrid, zamówione przez OTW. Pojazdy zostaną przekazane do regionalnych operatorów: TEC Charleroi, TEC Liège-Verviers, z którymi Solaris współpracował już wcześniej oraz, po raz pierwszy, do TEC Namur-Luxembourg.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z kolejnego dużego zamówienia dla Opérateur de Transport de Wallonie. Od 2017 roku dostarczyliśmy do Liège, Hainaut i Charleroi już niemal 240 autobusów hybrydowych dokładnie takiego samego typu. Bardzo się cieszymy, że jeszcze więcej pasażerów transportu publicznego w Walonii będzie mogło korzystać z nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów marki Solaris”– mówił Petros Spinaris, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i After Sales.

Urbino 12 hybrid dla OTW wyposażone będą w nowoczesny i ekologiczny szeregowy napęd hybrydowy HybriDrive. Umożliwia on znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Wszystko dzięki zastosowaniu oprócz napędu spalinowego silnika elektrycznego. W zamówionych pojazdach będzie również dostępna funkcja zero emission, czyli tzw. system Stop-and-Go. Pozwala on całkowicie wyłączać silnik spalinowy podczas postoju na przystanku i po otwarciu drzwi. Pojazd korzysta wówczas z energii odzyskanej podczas hamowania i zgromadzonej w superkondensatorach.

Hybrydowe Urbino 12 zostały zamówione w dwóch układach: 2-drzwiowym oraz 3-drzwiowym. Pierwsze z wymienionych trafią do Namur, stolicy Walonii (64 egzemplarze), zaś wersje trzydrzwiowe pojadą do Charleroi (58 egzemplarzy) oraz Liège (39 egzemplarzy). O komfort podróżujących zadba wydajna klimatyzacja oraz przestronne i wygodne wnętrze. Pojazdy będą także wyposażone w monitoring oraz system liczenia pasażerów.

Pierwsze Solarisy pojawiły się w Belgii w 2013 roku. Wśród dostarczonych pojazdów znalazło się m.in. wspomnianych już powyżej, 240 egzemplarzy Urbino 12 hybrid, a także 32 elektryczne Urbino, które służą mieszkańcom Brukseli.
24 listopada br. z taśmy produkcyjnej fabryki Stellantis Slovakia w Trnavie zjechał czteromilionowy egzemplarz samochodu osobowego.

Volvo Cars Tech Fund to fundusz stworzony do inwestowania w obiecujące technologie przyszłości. Jego najnowszą inwestycją jest start-up Spectralis, który zajmuje się technologiami optycznymi i systemami wyświetlania obrazu.

Kilka tygodni po otwarciu nowej fabryki w Dreźnie, firma ogłasza, że w 2022 roku zainwestuje ponad 400 milionów euro w rozbudowę swoich zakładów w Niemczech (Drezno i Reutlingen) i Malezji (Penang) specjalizujących się w produkcji półprzewodników.

„Popyt na półprzewodniki nadal szybko rośnie. Dlatego konsekwentnie rozwijamy produkcję półprzewodników, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze wsparcie” – mówi dr Volkmar Denner, Prezes Zarządu Robert Bosch GmbH.

Dzięki inwestycjom, w 2022 roku powierzchnie produkcyjne w nowej fabryce w Dreźnie będą jeszcze szybciej rozbudowane. Inwestycje obejmą także fabrykę w Reutlingen pod Stuttgartem. W latach 2021-2023 Bosch zainwestuje tam łącznie 150 milionów euro w dodatkowe powierzchnie pomieszczeń czystych. Jednocześnie w Penang w Malezji Bosch buduje od podstaw centrum testowe dla półprzewodników. Gotowe półprzewodnikowe chipy i czujniki mają być tam testowane od 2023 roku.

„Planowane inwestycje po raz kolejny pokazują strategiczne znaczenie naszych własnych mocy produkcyjnych w kluczowej technologii półprzewodników” - mówi Denner.  Firma reaguje w szczególności na zwiększone zapotrzebowanie na czujniki MEMS i półprzewodniki mocy z węglika krzemu. Bosch na czele europejskiego konsorcjum półprzewodników z węglika krzemu  Eksperci są zgodni, że półprzewodniki z węglika krzemu (SiC) i zawierające je elementy elektroniczne pozwolą na najbardziej efektywne wykorzystanie zasobów energii elektrycznej. Celem finansowanego ze środków publicznych projektu „Transform” jest stworzenie odpornego europejskiego łańcucha dostaw tej technologii. W ramach konsorcjum któremu przewodniczy Bosch, 34 spółki, uniwersytety i instytuty badawcze z siedmiu krajów europejskich połączyły swoje siły, aby osiągnąć ten cel.

„Celem projektu Transform jest zagwarantowanie Europie wiodącej roli w dziedzinie nowych technologii opartych na węgliku krzemu”, mówi Jens Fabrowsky, pełniący funkcję wiceprezesa wykonawczego w dziale elektroniki samochodowej Bosch.

Budżet projektu wynosi 89 milionów euro i jest finansowany przez Unię Europejską oraz organy państwowe. Zrzesza on głównych uczestników łańcucha wartości węglika krzemu w krajach takich jak Austria, Republika Czeska, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania i Szwecja. W projekcie uczestniczą też firmy, między innymi: Aixtron, Danfoss, EV Group, Premo, Saint-Gobain, Semikron, Soitec, STMicroelectronics i Valeo-Siemens Automotive. Biorą w nim również udział instytucje naukowe, m.in Wyższa Szkoła Techniczna w Brnie, CEA Leti, Fraunhofer IISB i Uniwersytet Sewilski.

Superwydajne urządzenia energoelektryczne  Urządzenia energoelektroniczne leżą u podstaw wielu systemów elektronicznych. Sterują one procesami przełączania w tych systemach i utrzymują straty mocy na minimalnym poziomie. Półprzewodnikowe elementy mocy w tych urządzeniach gwarantują maksymalną wydajność. Tradycyjnie układy scalone w tych urządzeniach są wykonane z krzemu najwyższej czystości. W przyszłości będzie on jednak coraz częściej zastępowany węglikiem krzemu, który w wielu aspektach góruje nad czystym krzemem.

Półprzewodniki z węglika krzemu wykazują lepszą przewodność elektryczną i umożliwiają wyższe częstotliwości przełączania, przy czym ograniczają stray energii. Ponadto, urządzenia energoelektroniczne z układami scalonymi z węglika krzemu mogą pracować w znacznie wyższych temperaturach, dzięki czemu wymagany jest prostszy system chłodzenia, co wpływa pozytywnie na pobór energii. Wreszcie, węglik krzemu charakteryzuje się wyższym natężeniem pola elektrycznego - podzespoły wykonane z niego mogą być mniejsze, zapewniając przy tym wyższą sprawność konwersji energii. Eksperci uważają, że w porównaniu z tradycyjnymi układami krzemowymi pozwoli to zaoszczędzić do 30% energii elektrycznej, w zależności od miejsca zastosowania komponentów.

Zapotrzebowanie na taką technologię będzie dynamicznie rosło - jest ona wykorzystywana m.in. w elektrycznych napędach pojazdów, stacjach ładowania pojazdów elektrycznych oraz infrastrukturze zasilającej. Prognoza firmy Yole, zajmującej się badaniem rynku i doradztwem, przewiduje, że do 2025 roku cały rynek węglika krzemu będzie rósł średnio o 30% rocznie.

W Polsce Grupa Bosch jest obecna od roku 1992. Reprezentują ją cztery spółki: Robert Bosch; Bosch Rexroth; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego i sia Abrasives Polska. Bosch prowadzi w Polsce działalność w pięciu lokalizacjach: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Rzeszowie i Goleniowie i zatrudnia blisko 7 700 pracowników (zgodnie ze stanem na 31.12.2020).

W 2020 roku Grupa Bosch w Polsce wygenerowała obrót ze sprzedaży na rynku krajowym w wysokości 5,5 mld złotych, a całkowite przychody netto Grupy Bosch w Polsce, z uwzględnieniem sprzedaży spółek nieskonsolidowanych i sprzedaży wewnętrznej, wyniosły 9,8 mld złotych.
19 listopada, odbyła się ceremonia wręczenia prestiżowych nagród Sustainable Bus Award. W kategorii Urban zwyciężył Solaris Urbino 15 LE electric - trójosiowy, międzymiastowy autobus elektryczny.

19 listopada miała miejsce inauguracja zakładu firmy BAS Boysen Abgassysteme w Suboticy (Serbia).

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
Heute Service Sp. z o.o.
Substance Analyst
Galwanizer Sp. z o.o.
Automationstechnik Sp. z o.o.
Gergonne Polska  Sp. z o.o.