Z dniem 30 sierpnia 2012 r., Faurecia przejęła Plastal France (Plastal S.A.S.), wyłącznego dostawcy plastikowych elementów karoserii samochodowych dla miejskich samochodów Daimlera marki Smart.
Transakcję tę poprzedziło wcześniejsze przejęcie Plastal Germany oraz Plastal Spain, dokonane w 2010 roku.
Przejęcie obejmuje zakład produkcyjny z montażownią wraz z centralą operacyjną z siedzibą w Hambach (Francja). Działalność ta przynosi roczną wartość sprzedaży w wysokości ok. 50 milionów Euro, przy ogólnej liczbie zatrudnionego personelu 250 osób.
Nabycie to stanowi kolejny etap poszerzenia wiedzy Faurecii w dziedzinie plastikowych elementów zewnętrznych karoserii samochodowych, technologii, którą Smart wykorzystuje z powodzeniem od ponad 15 lat. Elementy karoserii produkowane są metodą wtrysku z wykorzystaniem technologii formowania w kolorze (MIC Mold in Color), w której stosuje się zabarwiony pigmentami polipropylen, dostępny w pięciu różnych odcieniach, który następnie jest lakierowany przed końcowym montażem.
Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Naczelny Faurecii stwierdził: “Przejęcie to, które jest zgodne z założeniami finansowymi Grupy, stanowi dalsze wzmocnienie wiodącej roli Faurecii Automotive Exterior w Europie oraz umożliwia Faurecii umocnienie powiązań handlowych z jej klientem - firmą Daimler”.
Transakcję tę poprzedziło wcześniejsze przejęcie Plastal Germany oraz Plastal Spain, dokonane w 2010 roku.
Przejęcie obejmuje zakład produkcyjny z montażownią wraz z centralą operacyjną z siedzibą w Hambach (Francja). Działalność ta przynosi roczną wartość sprzedaży w wysokości ok. 50 milionów Euro, przy ogólnej liczbie zatrudnionego personelu 250 osób.
Nabycie to stanowi kolejny etap poszerzenia wiedzy Faurecii w dziedzinie plastikowych elementów zewnętrznych karoserii samochodowych, technologii, którą Smart wykorzystuje z powodzeniem od ponad 15 lat. Elementy karoserii produkowane są metodą wtrysku z wykorzystaniem technologii formowania w kolorze (MIC Mold in Color), w której stosuje się zabarwiony pigmentami polipropylen, dostępny w pięciu różnych odcieniach, który następnie jest lakierowany przed końcowym montażem.
Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Naczelny Faurecii stwierdził: “Przejęcie to, które jest zgodne z założeniami finansowymi Grupy, stanowi dalsze wzmocnienie wiodącej roli Faurecii Automotive Exterior w Europie oraz umożliwia Faurecii umocnienie powiązań handlowych z jej klientem - firmą Daimler”.