Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Koncern chce przenieść do Włoch produkcję nowej wersji przebojowego modelu Panda, który dotąd powstawał wyłącznie w Tychach.

Plan przeniesienia produkcji nowej wersji Pandy z polskich zakładów w Tychach do fabryki w Pomigliano d'Arco zapowiedział wczoraj szef Fiata Sergio Marchionne po spotkaniu z rządem Włoch i włoskimi związkowcami. - Za trzy lata będziemy mogli mówić, że Pomigliano d'Arco jest drugą co do wielkości fabryką Fiata we Włoszech, bo Panda zagwarantuje produkcję na wielką skalę - powiedział Marchionne cytowany przez agencję AFP. (..)

Obecna wersja Pandy jest produkowana od sześciu lat w zakładach Fiata w Tychach i cały czas ten samochód cieszy się wielką popularnością na Zachodzie. (...)

Na pocieszenie tyskie zakłady mają przejąć produkcję mniej popularnego auta Lancia Ypsilon. Obecnie jest ono montowane w zakładach Fiata na Sycylii, które koncern chce zamknąć do 2011 r. Rzym chce zmienić tę decyzję. - Mamy jeszcze czas - powiedział agencji ANSA minister rozwoju gospodarczego Włoch Paolo Scajola, zapowiadając zabiegi o utrzymanie zakładów na Sycylii.

To nie koniec złych wieści dla polskiej fabryki Fiata. Dotąd miała ona wyłączność na produkcję małych aut, zyskujących coraz większą popularność w Europie. Kolejny model małego auta Fiata o nazwie Topolino nie będzie już jednak produkowany w Tychach. Będzie zjeżdżać z taśm przejętych przez Fiata zakładów Zastava w Serbii - zapowiedział wczoraj Marchionne.

Więcej w "Gazecie Wyborczej".
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
Nifco Poland Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
WOLMOT Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.