Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
bmw logoW 2017 roku BMW Group zgodnie z zapowiedzią dostarczyła klientom na całym świecie ponad 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym.

Umacnia to wiodącą rolę firmy w zakresie elektromobilności. Ten kamień milowy na drodze do nowoczesnej mobilności zostanie uczczony niecodzienną inscenizacją świetlną, która optycznie przekształci centralę BMW Group, słynny „czterocylindrowiec” na północy Monachium, w baterię. BMW Group wybrała ten symbol, aby pokazać zmiany technologiczne zachodzące w zakresie mobilności.

„Dotrzymujemy naszych obietnic”, powiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. „Ustawiamy świecący wykrzyknik o wysokości 99 metrów oświetlający drogę do ery mobilności elektrycznej. 100 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych w jednym roku to ważny kamień milowy, jednak dla nas to tylko początek. Od chwili debiutu rynkowego BMW i3 w roku 2013 BMW Group wysłała na ulice 200 tysięcy samochodów z napędem elektrycznym. To właśnie nasze wczesne zaangażowanie w mobilność elektryczną umożliwiło dzisiejszy sukces. W roku 2025 będziemy oferować 25 modeli z napędem elektrycznym. Mobilność elektryczna jest dla mnie wskaźnikiem naszego sukcesu”.

Elastyczna elektryfikacja we wszystkich seriach

Mobilność elektryczna jest istotnym elementem strategii przedsiębiorstwa NUMBER ONE > NEXT, za pomocą której BMW Group rozbudowuje swoją pozycję jako wiodący dostawca indywidualnej mobilności klasy premium oraz usług mobilnościowych. Do roku 2025 firma oferować będzie na całym świecie 25 całkowicie lub częściowo elektrycznych modeli. Piąta generacja napędów elektrycznych i akumulatorów od 2021 roku pozwoli wyposażyć wszystkie serie modelowe w dowolny napęd dzięki skalowalnym, modułowym zestawom elektrycznym. Dla elektrycznej marki BMW i założonej jeszcze w 2011 roku firma zastrzegła już nazwy od BMW i1 do i9, a także od BMW iX1 do iX9. Już w przyszłym roku oferowane będzie BMW i8 Roadster, w roku 2019 elektryczne MINI, w roku 2020 wersja elektryczna BMW X3, a w roku 2021 der BMW iNext, które jako lider technologiczny po razu pierwszy połączy w modelu seryjnym mobilność elektryczną z jazdą autonomiczną i innowacyjnymi możliwościami komunikacji sieciowej we wnętrzu.

BMW Group przyjęła kompleksowe podejście do elektromobilności już w 2007 roku, kiedy rozpoczęła projekt i, który stał się prekursorem BMW i. Już w roku 2008, w ramach największego na świecie badania pojazdów elektrycznych na szeroką skalę w historii motoryzacji, wyprowadzono elektryczne floty testowe na drogi na całym świecie. W roku 2013 ruszyła produkcja seryjna w pełni elektrycznego BMW i3, a jego sprzedaż rośnie z roku na rok. Ponadto BMW i3 jest jedną z najczęściej nagradzanych koncepcji pojazdów na świecie.

BMW Group jest wiodącym dostawcą mobilności elektrycznej

Dzięki wczesnej koncentracji na mobilności elektrycznej BMW Group już dziś osiągnęła wiodącą pozycję na rynku samochodów elektrycznych. Na przykład niezależny raport POLK / IHS (wydanie 7.12.2017) pokazuje, że z 21-procentowym udziałem BMW Group jest liderem w zakresie nowych rejestracji pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych na tle rozszerzonej konkurencji w Europie. Tym samym w segmencie pojazdów elektrycznych BMW Group ma już ponad trzykrotnie większy udział rynkowy niż w przypadku modeli tradycyjnych. A podczas gdy w Europie pośród wszystkich producentów dwa procent nowo rejestrowanych samochodów przypada na samochody elektryczne, to w BMW Group jest to już sześć procent. Oznacza to, że BMW Group ma ponadproporcjonalnie duży udział w rozwijającym się rynku mobilności elektrycznej e Europie. Podobnie korzystną pozycję BMW Group ma również na poziomie światowym: tutaj ma dziesięć procent udziału w rynku samochodów elektrycznych.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ProfilGate
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.