Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
uniwheels logoNiemiecki producent felg aluminiowych UNIWHEELS AG podsumował rok 2015 i przedstawił perspektywy na rok 2016.

Podsumowanie biznesowe roku 2015 oraz budowa nowego zakładu produkcyjnego
“Rok 2015 był bardzo satysfakcjonującym i pełnym sukcesów rokiem dla UNIWHEELS AG i prawdopodobnie najlepszym rokiem w całej historii spółki. Otoczenie rynkowe było bardzo sprzyjające, a rosnąca sprzedaż samochodów pozwoliła nam sprzedać w tym roku rekordowe ilości felg do segmentu OEM przy jednoczesnym zwiększeniu produktywności. Październik bieżącego roku był najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży w historii firmysprzedaliśmy ponad 855 tysięcy felg. Pomimo ograniczeń związanych z mocami produkcyjnymi, byliśmy w stanie zwiększyć naszą produktywność i dzięki temu odpowiedzieć na rosnący popyt ze strony producentów samochodów” - mówi Ralf Schmid, Prezes Zarządu UNIWHEELS AG. “Perspektywy na kolejne okresy pozostają pozytywne. Oczekiwany latem 2016 start produkcji w nowym zakładzie w Stalowej Woli pozwoli zaspokoić popyt na felgi ze strony naszych klientów” - dodaje.

W okresie styczeń - wrzesień 2015 Grupa UNIWHEELS sprzedała 5,7 mln felg (co oznacza wzrost o 7% w porównaniu do okresu styczeń – wrzesień 2014). W październiku 2015 sprzedaż wyniosła 855,3 tys. felg (wzrost o 12% rok do roku) - co oznacza najwyższy poziom sprzedaży felg w sztukach w historii UNIWHEELS. W listopadzie 2015 sprzedano 744,4 tys. felg (wzrost o 11,5% rok do roku) i pod względem wolumenowym był to najlepszy listopad w historii.

Nowy zakład produkcyjny w Stalowej Woli pozwoli zwiększyć moce produkcyjne Grupy o ok. 2 mln szt. felg rocznie do końca 2017 (łącznie moce Grupy osiągną wtedy do 10 mln szt. felg rocznie). Rozruch zakładu zaplanowany jest na wiosnę przyszłego roku, a rozpoczęcie seryjnej produkcji na sierpień. Inwestycja jest finansowana w większości ze środków pozyskanych z tegorocznego IPO.

Oferta publiczna i wyniki finansowe
UNIWHEELS AG z sukcesem przeprowadziła w kwietniu br. ofertę publiczną i 8 maja 2015 zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Z emisji nowych akcji Spółka pozyskała ok. 62,7 mln EUR brutto, a pozyskane środki są wykorzystywane do sfinansowania budowy nowego zakładu produkcyjnego w Stalowej Woli. Łączna wartość Oferty wyniosłą 125,4 mln EUR i było to największe IPO przeprowadzone w Warszawie w ostatnich dwóch latach.

“Po sukcesie IPO, największej ofercie publicznej na GPW w ostatnich dwóch latach i debiucie na parkiecie w Warszawie staliśmy się częścią profesjonalnego rynku kapitałowego. Upublicznienie spółki pozwoliło nam na dalszą profesjonalizację naszej spółki i stworzyło nowe obszary kompetencyjne w ramach organizacji, takie jak bezpieczeństwo prawne, zarządzanie ryzykiem i relacje inwestorskie. Spółka spełnia wszelkie rygory regulacyjne i standardy sprawozdawczości. Komunikujemy się aktywnie z rynkiem kapitałowym z dbałością o pełną przejrzystość i przestrzeganie dobrych praktyk. Jesteśmy również bardzo zadowoleni z faktu szybkiego włączenia akcji UNIWHEELS w skład indeksu sWIG80” – mówi Dr Karsten Obenaus, UNIWHEELS AG CFO.

„Nasze przychody i zyski znacząco się w tym roku zwiększyły dzięki korzystniejszemu miksowi produktowemu, z coraz większym udziałem felg o większych średnicach i bardziej zaawansowanych powierzchniach przeznaczonych do modeli premium oraz dzięki lepszej produktywności. Zdrowe finanse, wskaźnik kapitałowy na poziomie prawie 60% oraz niski poziom długu są solidną podstawą do dalszego rozwoju i spełnienia naszego strategicznego celu, aby rosnąć szybciej od rynku” – dodaje Dr Obenaus.

W ciągu 9 miesięcy 2015 UNIWHEELS AG zanotowała 320,2 mln EUR przychodów (wzrost o 21,6% w porównaniu do 9 miesięcy 2014). Zysk EBITDA zwiększył się do 41,6 mln EUR (+32% r/r), a rentowność EBITDA poprawiła się o 1 p.p. do 13% (z 12% rok wcześniej).

W całym 2015 roku wzrost wolumenu sprzedaży felg może wynieść między 7 a 8% w porównaniu do roku 2014, dynamika przychodów może osiągnąć poziom między 17 a 20% r/r, dynamika wzrostu zysku EBITDA wyniesie między 20 a 22% rok do roku, a stopa wypłaty dywidendy wyniesie 50% skonsolidowanego zysku netto.

Poszerzenie zarządu - nowy szef segmentu Automotive
W czerwcu 2015 zarząd UNIWHEELS AG powiększył się do 3 osób - na stanowisko CAO (Chief Automotive Officer) został powołany Dr Thomas Buchholz, który jest odpowiedzialny za zarządzanie segmentem Automotive. Dr. Buchholz posiada wieloletnie, międzynarodowe doświadczenie w branży motoryzacyjnej, również w spółkach publicznych.

“W 2015 roku nadal koncentrowaliśmy się na klientach z segmentu premium jako dostawca felg OEM (na pierwszy montaż). Nie odczuwamy żadnego wpływu kłopotów Volkswagena na nasz biznes. Nasz portfel zamówień na kolejne lata jest wypełniony. Udało nam się poszerzyć i zdywersyfikować bazę kliencką - w naszym portfolio udział zwiększyły koncerny Jaguar-Land Rover i BMW/Mini. Obecnie nasza baza zawiera ponad 20 marek samochodów prawie wszystkich liczących się producentów. Przykładowo, w nasze felgi będą wyposażone najnowsze modele SUVów renomowanych producentów premium - Dr Thomas Buchholz.

Perspektywy na rok 2016
“Jesteśmy bardzo optymistyczni jeśli chodzi o rok 2016. Dobre perspektywy w biznesie produkcji samochodów utrzymują się. Popyt od naszych klientów – wszystkich czołowych producentów samochodów premium - pozostaje na wysokim poziomie. Według badań LMC Automotive, listopadowa sprzedaż samochodów w Europie Zachodniej wzrosła o 12,8% rok do roku. Z kolei nasze ograniczenia związane z mocami produkcyjnymi potrwają jedynie do lata przyszłego roku. Inwestycja w Stalowej Woli przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Budowa hali już została zakończona i pierwsze elementy nowej linii do malowania, kluczowego elementu nowego zakładu, są montowane. Start seryjnej produkcji zaplanowany jest na sierpień - nowe moce w 2016 roku wyniosą 0,5 mln szt, a docelowy poziom do 2 mln szt rocznie zostanie osiągnięty w roku 2017. Oznacza to że nasze łączne moce produkcyjne w Stalowej Woli zwiększą się o 1/3. Uruchomienie zakładu nie pociągnie za sobą dodatkowych kosztów ogólnego zarządu, co w efekcie da wyraźne efekty skali” – podsumowuje Ralf Schmid.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
YETICO S.A.
Nifco Poland Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.