Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
nissan logoNissan LEAF został pierwszym samochodem elektrycznym w historii sprzedanym w liczbie ponad 400 000 egzemplarzy, co umacnia pozycję modelu jako lidera w globalnym procesie przechodzenia do bardziej zrównoważonej mobilności.

Nissan LEAF, wprowadzony w 2010 roku jako pierwszy samochód elektryczny produkowany na masową skalę, był jednocześnie prekursorem pod względem zapewnienia emocji i komfortu „elektrycznej” jazdy klientom spoza segmentu pojazdów luksusowych. Niespełna dekadę temu samochody elektryczne były postrzegane jako produkt niszowy, a nabywcami modelu LEAF byli głównie entuzjaści technicznych nowinek.
 
preview-928x522

Dziś coraz więcej konsumentów deklaruje, że ich następny samochód może mieć napęd elektryczny. Klienci wybierają Nissana LEAF ze względu na jego moc, osiągi i innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT1), a także zalety związane ze zrównoważoną mobilnością.

Osiągnięcie i przekroczenie progu 400 000 egzemplarzy dobitnie świadczy o tym, że klienci cenią Nissana LEAF za emocje, niezawodność i opcje komunikacji, jakie oferuje - powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes zarządu i globalny dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i samochodów elektrycznych w firmie Nissan. „LEAF pozostaje wizytówką Nissan Intelligent Mobility, czyli naszej strategii wprowadzania coraz liczniejszej grupy ludzi w lepszy świat”.

Przy premierze pierwszej generacji modelu LEAF Nissan ogłosił, że zamierza stać się liderem produkcji i promocji pojazdów z zerową emisją spalin. Firma zaangażowała się we współpracę z rządami i przedsiębiorstwami energetycznymi w zakresie popularyzacji samochodów elektrycznych, łatwiejszego dostępu do stacji ładowania i zwiększania wygody korzystania z tej infrastruktury oraz opracowywania rozwiązań umożliwiających wtórne wykorzystanie akumulatorów.

W ramach inicjatywy Nissan Energy producent pozyskał partnerów na całym świecie. Celem przedsięwzięć partnerskich jest lepsze wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych jako magazynów energii, które umożliwiają udostępnianie jej odbiorcom z budynków mieszkalnych i komercyjnych, a także przekazywanie jej nadwyżek do sieci elektroenergetycznej. Przyczyni się to do promocji efektywnego wykorzystania energii oraz sprawi, że samochody elektryczne staną się jeszcze bardziej użyteczne.

Dotychczas właściciele Nissanów LEAF na całym świecie przejechali łącznie ponad 10 miliardów kilometrów. Liczba Nissanów LEAF sprzedanych od 2010 roku pozwoliła zaoszczędzić 3,8 miliona baryłek ropy naftowej rocznie2).

W ubiegłym roku LEAF był nie tylko najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie, ale także najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym we wszystkich segmentach w Norwegii.

Nissan LEAF jest dostępny na ponad 50 rynkach świata. W pierwszej połowie bieżącego roku zostanie wprowadzony na sześć nowych rynków w Ameryce Łacińskiej, a do końca roku pojawi się na siedmiu rynkach w Azji i Oceanii.

Nowy LEAF

Zespół napędowy Nissana LEAF3) drugiej generacji, który zadebiutował w 2017 roku, wytwarza 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Ostatnio do oferty dołączył model z nowym zespołem napędowym: Nissan LEAF e+ rozwija wyższą moc przy zasięgu wydłużonym o około 40%4). Sprzedaż Nissana LEAF e+ rozpoczęła się pod koniec stycznia w Japonii. Wiosną samochód trafi do salonów w USA, a nieco później także w Europie.

Nissan LEAF wykorzystuje trzy filary koncepcji Nissan Intelligent Mobility: inteligentną energię, inteligentną jazdę i inteligentną integrację. Innowacyjne elektryczne zespoły napędowe to elementy pierwszego filaru, natomiast oferowany na wielu rynkach system ProPILOT umożliwia inteligentną jazdę. ProPILOT, wspomagający jazdę jednym pasem autostrady, utrzymuje samochód pośrodku pasa ruchu, zachowując jednocześnie zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego samochodu, co przyczynia się do ograniczenia zmęczenia kierowcy. ProPILOT Park, dostępny w Japonii i Europie, potrafi sterować przyspieszeniem, hamulcami i układem kierowniczym, zapewniając automatyczne parkowanie5).

Inteligentna integracja według Nissana

Nissan LEAF otworzył także nowy świat możliwości korzystania z czystej energii, wykraczających poza efektywny transport.

Nissan Energy to ekosystem, którego centralnym elementem są samochody elektryczne marki Nissan. Dzięki wykorzystaniu ich akumulatorów jako magazynów i źródła energii mogą one być użyteczne nie tylko jako środek transportu. Posiadacze samochodów elektrycznych mogą z łatwością podłączać je do instalacji elektrycznej zarówno w celu naładowania akumulatorów, jak i po to, by zasilać domy bądź firmy lub pomagać w bilansowaniu sieci energetycznych. W ramach programu Nissan Energy firma uruchomiła już pilotażową infrastrukturę w Europie, Japonii i USA oraz pracuje nad przyszłymi zastosowaniami komercyjnymi.

Nissan Energy to także nowe pomysły na ponowne wykorzystanie akumulatorów w celu dalszego ograniczania wpływu samochodów elektrycznych na środowisko. Wraz z partnerami strategicznymi Nissan pozyskuje akumulatory wycofane z eksploatacji w samochodach i adaptuje je między innymi jako niezależne źródła prądu dla oświetlenia ulic i obiektów sportowych.

Produkcja modelu LEAF

Nissan LEAF jest produkowany w trzech fabrykach: w Oppamie (Japonia), Sunderland (Anglia) i Smyrnie (Tennessee, USA).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.