Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
altElektryczne układy kierownicze jako niezbędny element systemów wspomagania kierowcy, takich jak asystent pasa ruchu lub parkowania, coraz częściej stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych samochodów.

W porównaniu z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy wpływają korzystnie na zużycie paliwa - pozwalają zaoszczędzić do 0,8 litra na 100 przejechanych kilometrów, w zależności od cyklu jazdy. O rosnącym znaczeniu elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych świadczy fakt, że w lipcu z linii produkcyjnej Boscha w Schwäbisch Gmünd, zjechał 50-milionowy Servolectric® (dwanaście lat po rozpoczęciu produkcji). „Na następne 50 mln na pewno nie trzeba będzie czekać kolejnych dwanaście lat" – mówi Christian Sobottka, przewodniczący Automotive Steering Business Division w firmie Bosch.

Udziały rynkowe elektrycznych układów kierowniczych będą nadal rosnąć. Dla elektryfikacji i automatyzacji jazdy - dwóch ważnych trendów światowego przemysłu motoryzacyjnego - elektryczny układ kierowniczy jest kluczową technologią. Na przykład tylko układ wspomagany elektrycznie można zastosować w samochodach elektrycznych, ponieważ dla układu wspomaganego hydraulicznie nie jest dostępne zasilanie z silnika spalinowego.

Zautomatyzowana jazda: współdziałanie układu kierowniczego, hamulcowego i czujników
W przypadku zautomatyzowanej jazdy istotnego znaczenia nabiera wzajemne współdziałanie układu kierowniczego ze wszystkimi ważnymi podzespołami zamontowanymi i podłączonymi do sieci w pojeździe. Należą do nich na przykład układ kontroli trakcji ESP, sterownik silnika i czujniki otoczenia. Te elementy zostały zaprojektowane i są produkowane w milionach sztuk przez Boscha. Kolejnym celem działalności badawczo-rozwojowej jest powiązanie podzespołów siecią w kompletne systemy sterowane przez oprogramowanie. Bosch przygotował gotowe do produkcji seryjnej rozwiązanie, które umożliwia parkowanie samochodem połączonym z przyczepą za pomocą smartfonu.

Siedem na dziesięć układów kierowniczych firmy Bosch jest wspomaganych elektrycznie
Elektryczne układy kierownicze Boscha są produkowane w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. Obecnie około 70 procent układów wspomagania kierownicy ma napęd elektryczny. Dla porównania w 2009 roku odsetek ten wynosił 40 proc. Bosch przewiduje, że do roku 2020 wspomaganie hydrauliczne będzie stanowiło jedynie dziesięć do piętnastu procent wszystkich produkowanych układów kierowniczych ze wspomaganiem.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Nifco Poland Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.