Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Rok 2022 w firmie Opel to czas świętowania. Marka z Rüsselsheim obchodzi 160-lecie, a jej fabryka w Eisenach w Turyngii kończy 30 lat. Ponadto jeden z bestsellerowych modeli właśnie przekroczył 40‑stkę - to Corsa, sprzedana w milionach egzemplarzy. Teraz Opel może odnotować kolejny etap w swojej historii - marka ze znakiem błyskawicy wyprodukowała już 75 milionów pojazdów.

Wszystkie oferowały innowacje w przystępnych cenach dla szerokiego grona użytkowników i przyczyniały się do upowszechnienia mobilności. Bardzo oszczędne modele łączyły emocje z funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu. Jubileuszowym, 75‑milionowym egzemplarzem jest lokalnie bezemisyjny Grandland GSe, który zjechał dziś z linii montażowej w fabryce Opla w Eisenach.

„75 milionów samochodów marki Opel – prawdziwy kamień milowy w historii producenta pojazdów. Imponująca liczba, świadcząca o ważnej roli firmy w demokratyzowaniu technologii i rozwiązań zapewniających mobilność przez dziesięciolecia oraz z perspektywami na przyszłość. Wspomnianą mobilność definiujemy na nowo - naszym celem jest całkowita elektryfikacja marki w Europie do 2028 r. i oferowanie samochodów, które zapewniają przyjemność z jazdy przy odpowiedzialnym traktowaniu środowiska. Nasze nowe usportowione i zelektryfikowane modele GSe to kolejny krok w tym kierunku” – powiedział Florian Huettl, dyrektor generalny firmy Opel.

Firma poinformowała niedawno, że zamierza wskrzesić GSe jako submarkę dynamicznych i zelektryfikowanych modeli, zaś sam skrót należy teraz odczytywać jako „Grand Sport electric”. Nowy Opel Grandland GSe podąża ścieżką wytyczoną przez modele Astra GSe i Astra Sports Tourer GSe. To hybryda plug‑in o wyczynowych osiągach, z elektrycznym napędem na wszystkie koła – prawdziwy pionier w klasie kompaktowych SUV‑ów.

Grandland GSe jest napędzany przez zespół złożony z turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i dwóch silników elektrycznych – po jednym na każdą oś. System rozwija łączną moc aż do 221 kW/300 KM (zużycie paliwa wg WLTP; wartości wstępne, ważone, w cyklu mieszanym1: 1,3 l/100 km; 31-29 g/km CO2). Hybrydowy zespół napędowy z funkcją ładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) zapewnia osiągi mocnego samochodu sportowego z elektrycznym napędem na wszystkie koła, zoptymalizowaną przyczepność oraz najlepszą w tej klasie zrywność. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym).

Podobnie jak w przypadku obydwu wersji Astry GSe, dynamiczny charakter Opla Grandlanda GSe i przyjemność z jazdy to w dużej mierze zasługa specjalnego zestrojenia układu kierowniczego i zawieszenia ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping). Umożliwia ona zmienną charakterystykę tłumienia, poprawiając zarówno właściwości jezdne, jak i komfort. Wraz z nowym Grandlandem GSe do klasy kompaktowej wkraczają więc przełomowe rozwiązania, gwarantujące przyjemność z jazdy bez nadmiernego obciążania środowiska.

Kamienie milowe produkcji: od pierwszego miliona do 75‑milionowego Opla

Przed 75‑millionowym pojazdem Opel wprowadził wiele bestsellerów i legendarnych modeli, produkując samochody przez ponad 120 lat. Pojazdy takie jak „Doktorwagen” 4/8 KM z 1909 r. czy „Laubfrosch” 4/12 sprawiły, że już na dość wczesnym etapie historii motoryzacji automobil przestał być prestiżową ekstrawagancją dla zamożnych i stał się dostępnym środkiem transportu dla szerszego grona użytkowników.

W 1940 r. wyprodukowano milionowego Opla, którym był Kapitän z samonośnym nadwoziem i niezależnym przednim zawieszeniem. Taka konstrukcja, dzięki mniejszej masie, zapewniała wówczas lepsze właściwości jezdne i niższe zużycie paliwa. Na dwumilionowy samochód z błyskawicą w logo trzeba było poczekać do 1956 r., ale był to również model Kapitän. Opel był pierwszym niemieckim producentem, który osiągnął taką wielkość produkcji, więc jubileuszowy samochód został odpowiednio przygotowany. W kremowo-białym „flagowcu” marki wszystkie chromowane elementy pokryto 24‑karatowym złotem.

W kolejnych latach milionowe progi przekraczano coraz szybciej. Wzrost tempa produkcji był nie tylko przejawem błyskawicznego rozwoju motoryzacji, ale także efektem unowocześniania technologii i zwiększania wydajności. Zaledwie 15 lat później, w 1971 r., linię produkcyjną zakładów w Rüsselsheim opuścił dziesięciomilionowy Opel. Był nim Rekord C Caravan. Ten jubileusz również świętowano z rozmachem. Po jednym egzemplarzu z dnia osiągnięcia dziesięciomilionowego progu przekazano premierom krajów związkowych, w których wtedy działały zakłady Opla: Hesji (Rüsselsheim), Północnej Nadrenii-Westfalii (Bochum) oraz Nadrenii-Palatynatu (Kaiserslautern).

W 1983 r. z fabryki w Rüsselsheim wyjechał srebrno-szary Senator CD, czyli 20‑milionowy Opel. Jeszcze przed końcem dekady ta sama fabryka przy centrali Opla wyprodukowała 25‑milionowy pojazd – Omegę A Caravan. Omega A była flagowym modelem marki od połowy lat 80. do początku następnego stulecia. Segmenty samochodów małych i kompaktowych reprezentowały wyprodukowane również w milionach sztuk, udane modele Corsa oraz Astra, czyli następczyni Kadetta. Już po zjednoczeniu Niemiec, w latach 1991-1997, z linii produkcyjnej zjechało około 4,13 miliona egzemplarzy Astry F. Daje to tej generacji niepobity do dziś rekord najlepiej sprzedającego się modelu Opla. Tytuł 50‑milionowego Opla przypadł występującej już wcześniej w podobnej roli Omedze. W grudniu 1999 r. fabrykę opuścił srebrny sedan kompleksowo zmodernizowanej generacji B.

Teraz czas na kolejny wielki kamień milowy, czyli 75‑millionowego Opla. Nowy Grandland GSe jest przykładem na to, jak przyjemność z wybitnie sportowej jazdy można połączyć z odpowiedzialnością oraz ze wzbudzającym emocje wzornictwem i kompleksową codzienną funkcjonalnością. To koncepcja samochodu i napędu, którą firma rozwija z myślą o przyszłości motoryzacji. Już dzisiaj wiadomo, że bohaterami następnych okrągły produkcyjnych jubileuszy będą modele również lokalnie bezemisyjne, a później także w pełni elektryczne.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


[1] Podane wstępne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.
0
Udostępniono
Siemens
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
ABC Colorex Sp. z o.o.
Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
GABEC
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Craemer GmbH