Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Marka Abarth zaprezentuje się na 81. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie z imponującym stoiskiem, na którym najważniejsze światowe debiuty mieszają się z wypróbowanymi modelami, kolejny raz podkreślając niepowtarzalną pozycję tej marki na międzynarodowej arenie motoryzacyjnej.

 



W świetle jupiterów odnaleźć można Abartha 695 „Tributo Ferrari” – po raz pierwszy wystawianego w kolorze niebieskim Abu Dhabi i szarym Titanium. Jest to najszybsza drogowa wersja pięćsetki w historii, będąca owocem współpracy pomiędzy Abarthem i Ferrari uosabiając wspólne wartości, do których zalicza się pasja uzyskiwania najlepszych osiągów, sportowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły oraz włoski styl. W ciągu ostatnich dwóch lat marki te rozpoczęły jeszcze bliższą współpracę, w wyniku której powstał Abarth 695 Tributo Ferrari, ekskluzywny samochód, który z jednej strony pozwala Abarthowi poszerzyć asortyment, wchodząc w ten sposób do segmentu luksusowych samochodów sportowych, z drugiej zaś oferuje klientom Ferrari mały, szybki samochód spełniający wszystkie wymagania dotyczące transportu, nie wyłączając tych związanych z praktycznym transportem miejskim. Ta numerowana i limitowana seria specjalna jest dostępna na rynku od lipca i ma już na swoim koncie ponad 1000 zamówień, z czego przeszło połowa pochodzi z krajów takich jak: Wielka Brytania, Francja, Niemcy i Japonia.

 

Abarth, zachęcony sukcesem handlowym pakietów tuningowychh (jeden na trzy Abarthy 500 modyfikowany jest przy użyciu oficjalnego pakietu tuningowego), prezentuje nowe pakiety „esseesse” do Abartha 500C. Zostały one zaprojektowane w celu poprawienia osiągów, przyjemności prowadzenia i bezpieczeństwa bez uszczerbku dla niskiego poziomu emisji spalin i zużycia paliwa. Na stoisku goście odwiedzający salon mogą podziwiać Abartha 500C „esseesse”. Model ten w idealny sposób obrazuje ducha tuningu realizowanego przez Abartha, który obejmuje praktyczne elementy i bezpretensjonalny wygląd. Zgodnie z tradycją marki i wymaganiami rynku samochody Abartha są mieszanką sportowego i eleganckiego wyglądu oraz bezpiecznej jazdy, lecz zawsze z zachowaniem sportowych osiągów.

Z drugiej strony Abarth 500C „esseesse” dostępny jest z eleganckim nadwoziem w dwóch odcieniach – szarym Campovolo i szarym Pista – z białą, chromatyczną linią, elementem oddzielającym i zarazem łączącym dwie dusze tego samochodu: elegancję kabrioletu u góry i ponadprzeciętne osiągi zestawu „esseesse” poniżej. Prezentowany model 500C „esseesse” wyposażony jest w oryginalny tłumik „Record Monza”, który „uwalnia” dźwięk silnika powyżej 4000 obr/min. Podobnie jak Punto Evo, model ten może być wyposażony w system nawigacji satelitarnej Abarth Blue&MeTM MAP z funkcją telemetrii. Prestiżowa scena Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie jest także okazją do ogłoszenia wprowadzenie na rynek, 5-biegowej manualnej skrzyni biegów w Abarth 500C w połączeniu z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 135 KM (przewidziane na trzeci kwartał 2011 roku). Pozwoli to Abarthowi 500C rozszerzyć ofertę o manualną skrzynię biegów, która ma trafić w gust użytkowników preferujących ten typ zmiany biegów, bardziej pasującą do ich stylu jazdy. W ofercie Abartha 500C pozostanie również automatyczna skrzyni biegów „competizione” z funkcja zmiany biegów manetkami przy kierownicy.

Nie zabrakło również miejsca dla modelu Formuły Aci-Csai-Abarth, który w tym roku wziął udział w mistrzostwach zarezerwowanych dla tego jednoosobowego bolidu wyścigowego wyprodukowanego przez Tatuus z nadwoziem z włókna węglowego, silnikiem FPT Racing 1,4 Fire Turbo, który osiąga moc 180 KM, opartym na silniku zastosowanym w Abarth 500 Trophy, oraz przekładnią Sadev z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ten jednoosobowy, wyścigowy bolid Aci Csai i Abartha ma doskonalić umiejętności młodych, utalentowanych kierowców do roku 2014, służąc jako rozbieg dla ich kariery w kierunku wyższych kategorii wyścigowych. Jest to następca kategorii Formula Azzurra, która w 2005 r. dała początek przedsięwzięciu Csai „Young Drivers Project”. Również w tym sektorze Abarth może pochwalić się długą tradycją, sięgającą lat 70-tych i 80-tych ubiegłego stulecia, kiedy to formuły Italia i Fiat Abarth rozsławiły imiona kierowców kalibru Michele Alboreto, Riccardo Patrese i Alessandro Nannini.

Salon motoryzacyjny w Genewie jest również okazją, aby przyjrzeć się dwóm filarom biznesowego profilu Abartha, jakimi są samochody drogowe i świat wyścigów. Do dziś sprzedano około 1800 egzemplarzy Abartha 500C i prawie 1400 Abartha Punto Evo: liczby te są świadectwem ciepłego przyjęcia tych dwóch samochodów i z pewnością przyczynią się do i tak już znakomitych wyników, jakie marka ta notuje od momentu swojego ponownego wejścia na rynek. Wystarczy powiedzieć, że od 2007 r. marka ta odnotowuje ciągły wzrost, o czym świadczy sprzedaż ponad 28000 sztuk modelu Abarth Grande Punto i Abarth 500, nie licząc około 6000 pakietów poprawiających osiągi, zaprojektowanych do tych dwóch modeli. Sukcesy te stały się możliwe częściowo dzięki specjalnie dedykowanej sieci dealerów oraz autoryzowanym warsztatom dokonującym tuningu, jedyną w tej dziedzinie organizacją, która rozszerza swoją działalnością na inne rynki międzynarodowe, takie jak: Izrael, Rumunię, Cypr, Liban, Finlandię i Australię.

Oprócz sukcesów sprzedażowych, Abarth osiągnął w 2010 roku również ważne wyniki sportowe, zarówno w rajdach, jak i na torach wyścigowych we Włoszech i w Europie, czego przykładem jest zwycięstwo załogi Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi, jadących Abarthem Grande Punto S2000, w Rajdowych Mistrzostwach Europy 2010. Rossetti zajął również to honorowe miejsce w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Włoch, w których jego kolega z zespołu, Giandomenico Basso wraz z Mitią Dotta, uplasował się na czwartym miejscu. Kiedy już mowa o rajdach, w pierwszej edycji Abarth 500-Selenia Trophy udział wziął samochód rajdowy Abarth 500 w wersji R3T. Bezdyskusyjnym zwycięzcą został ekspert Roberto Vescovi, ale ogromna grupa kierowców w kategorii do 25 lat walczyła o miejsca za nim i zdobyli oni najbardziej prestiżowe nagrody. Nie licząc ogromnej liczby zagranicznych kierowców, którzy ścigali się w mistrzostwach swoich krajów za kierownicą Abartha 500 R3T, przygotowanego do rajdów bezpośrednio przez firmę Abarth.

Zawody na torach wyścigowych również odniosły wielki sukces. Do zorganizowanych markowych pucharów wyścigowych Abarth 500 Selenia Italia, Abarth 500 Selenia Europe, których zwycięzcą został Nicola Baldan, oraz Abarth 500 Selenia GB, w którym zwyciężył Ben Winrow, dołączyły w tym roku mistrzostwa zarezerwowane dla jednoosobowych bolidów Formuły Aci-Csai-Abarth. Celem tych ostatnich zawodów było umożliwienie młodym kierowcom zaprezentowania ducha walki za kółkiem jednoosobowego bolidu wyścigowego za przystępną cenę. W mistrzostwach tych, podzielonych na 7 rund, z których każda składała się z 2 wyścigów na czołowych torach wyścigowych we Włoszech, współzawodniczyło ponad 40 kierowców. Ci młodzi ludzie, z których wielu przyjechało z zagranicy, uczynili z tych zawodów wspaniałe i trudne do wygrania widowisko. Gwoli ścisłości, zwycięzcą został 17-letni Francuz, Brandon Maisano, członek Ferrari Driver Academy, sekcji młodzieżowej Ferrari.

Stoisko w Genewie

Zapierające dech w piersiach stoisko jest idealnym miejscem dla światowych debiutów i obecnie produkowanych samochodów. Inspiracją wystroju stoiska była idea oparta na prostocie: architektura nie interpretuje marki przy użyciu języka, lecz podkreśla jej wartości. Na salonowej scenie Abartha, jego świat zajmuje centralne miejsce, a marka prezentuje się publiczności w pełnej okazałości całej swojej czystości i prostoty. W rezultacie mamy tu wspaniałą przestrzeń z czterema obszarami światła, pod którymi ustawione są samochody: jest to scena, która odgrywa świat Abartha i opowiada o nim.

Szklana płyta stojąca na środku stoiska wspiera rozpoznawalną ikonę Abartha. Ogromny ekran LED, będący centralnym elementem wystroju, stanowi idealne tło dla samochodów.

Linie całego stoiska są symetryczne, proste i tworzą kąty proste. Podobnie rzecz ma się z materiałami, które są neutralne i nieuchwytne: białe i przeźroczyste elementy konstrukcji pomagają usunąć cały wizualny „hałas” i skupić uwagę na treści.

 

Rysunki techniczne konstrukcji Abartha idealnie prezentują się pod szklaną podłogą, widoczne dla wszystkich, jak to bywało z samochodami, kiedy ich tylne klapy były częściowo uniesione.

Nieuchwytne elementy, takie jak światło, dźwięk i zawartość cyfrowa, nie są w tym przypadku akcesoriami, ale stanowią jedną, zsynchronizowaną całość, odgrywając różne sceny, co sprawia wrażenie, że stoisko jest w ciągłym ruchu. Neutralna, minimalna przestrzeń jest kolorowa i wypełniona scenami, które w kolejności wyliczają wartości Abartha: konkurencyjność, pasja, pomysłowość, włoski styl, determinacja i autentyczność.

Abarth 695 Tributo Ferrari

Abarth 695 Tributo Ferrari to ekskluzywna wersja Abartha 500, który stanowi potwierdzenie silnych powiązań Abartha z Ferrari – powiązań opartych na wspólnych wartościach, do których zalicza się pasja w uzyskiwaniu najlepszych osiągów, sportowa dusza, uwaga zwrócona na szczegóły i włoski styl.


Abarth i Ferrari to dwie znakomite marki, które z przekonaniem i poświęceniem przyczyniły się do powstania legendy włoskich wyścigów, znanej na całym świecie. Kariery osób stojących za obydwiema tymi nazwami były bardzo podobne: najpierw kierowcy, później tuningowcy, aż w końcu dyrektorzy firm, które w świecie wyścigów samochodowych budzą prawdziwy respekt. Ci niezwykli ludzie poznali się już w przeszłości: na przykład w 1953 r. powstał jedyny w swoim rodzaju Ferrari-Abarth, Ferrari 166/250 MM Abarth. Samochód ten występował w różnych międzynarodowych wyścigach, nie wyłączając legendarnych Mille Miglia. Więź pomiędzy tymi dwiema firmami umocniła się dzięki układom wydechowym zaprojektowanym przez Abartha specjalnie do samochodów montowanych w Maranello: do różnych modeli Ferrari produkowano liczne układy wydechowe, niektóre z nich zdobywały wspólnie z samochodami Ferrari zdobywały tytuły na mistrzostwach świata.

 

W ostatnich latach marki te rozpoczęły jeszcze bliższą współpracę. Pierwszym jej owocem była limitowana i numerowana seria Abartha 500 wyprodukowana w liczbie 200 sztuk i w 2009 r. przekazana sieci dealerów Ferrari do użytku jako samochód zastępczy. Ale najznakomitszym owocem tej współpracy – również potwierdzonej przekazaniem kierowcom zespołu F1 Ferrari, Alonso i Massa, podczas Grand Prix Formuły 1 Monza – jest Abarth 695 Tributo Ferrari, ekskluzywny samochód, który z jednej strony pozwala Abarthowi poszerzyć asortyment, wchodząc w ten sposób do segmentu luksusowych samochodów sportowych, z drugiej zaś oferuje klientom Ferrari mały, szybki samochód spełniający wszystkie wymagania dotyczące transportu, nie wyłączając tych związanych z praktycznym transportem miejskim.

 

Nowego Abartha 695 Tributo Ferrari wyróżnia spora liczba cech stylistycznych, ale co jeszcze ważniejsze, poważne modyfikacje opracowane przez inżynierów Abartha i Ferrari. Zastosowany w tym modelu silnik to 1,4 Turbo T-Jet 16v, który został zmodyfikowany osiągając moc ponad 180 KM. Współpracuje on ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MTA z funkcja zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych na kole kierownicy, poprawiając osiągi samochodu i skracając czas zmiany biegu.

W celu poprawy przyspieszenia, samochód ten wyposażony jest w sportowe opony na 17-calowych, aluminiowych obręczach wyglądem przypominających koła Ferrari. Wzmocniony został również układ jezdny i hamowania, aby współgrał z dużą mocą samochodu: modularne hamulce tarczowe Brembo o średnicy 305 mm z zaciskami cztero-tłoczkowymi i specjalnymi amortyzatorami, które pozwalają czerpać radość z osiągów zapewniając bezpieczne prowadzenie auta. Samochód został również wyposażony w podwójny układ wydechowy „Record Monza”, zaprojektowany w celu poprawienia osiągów silnika i zapewnienia porywającego dźwięku.

Nadwozie samochodu wykończone jest w najnowszym niebieskim odcieniu Abu Dhabi lub szarym Titanium (dostępny jest również kolor czerwony Scuderia i żółty Modena) z lusterkami z włókna węglowego i detalami, jak np. koła i przednie wloty powietrza w kolorze szarym Racing. Ten nowy model Abartha wyposażony jest w Bi-ksenonowe lampy przednie.

 

Wnętrze również zostało poddane modyfikacjom i jest przejawem uwagi zwróconej na szczegóły oraz sportowy styl, które to cechy są wspólne dla obydwóch marek. Poszycia siedzeń „Abarth Corsa by Sabelt” w wersji z niebieskim nadwoziem Abu Dhabi wykonane są z szarej skóry, zaś w wersji z szarym nadwoziem Titanium z naturalnej skóry, a ich konstrukcja wykonana jest z włókna węglowego. Siedzenia te w idealny sposób łączą w sobie cechy niezbędne do wyścigów – mniejszą wagę (10 kg mniej w porównaniu do standardowego fotela) oraz zdolność do podtrzymywania ciała przy działaniu sił bocznych i wzdłużnych.

Kierownicę, pokrytą czarną skórą, charakteryzuje trójkolorowy środek ze skórzanymi wstawkami w wersji Titanium, na którym znajdują się przełaczniki zmiany biegów przekładni MTA, zaś deska rozdzielcza wykonana została przez firmę Jaeger na wzór deski rozdzielczej Ferrari. Uwaga zwrócona na szczegóły widoczna jest również na zespole wyścigowych pedałów, na których znajduje się logo ze skorpionem. Wnętrze ozdabiają również inne detale, takie jak: specjalna listwa progowa oraz tabliczka z numerem seryjnym samochodu.

Pakiety tuningowe do modelu Abarth 500C

Inżynierowie Abartha zaprojektowali i opracowali zestawy „esseesse” do modelu Abarth 500C, aby jazda za kierownicą tego samochodu była niepowtarzalnym doświadczeniem pod względem osiągów, prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa. Jak zawsze tuning Abartha jest nierozerwalną mieszanką osiągów i bezpieczeństwa: jakakolwiek poprawa tego pierwszego ma swoje odzwierciedlenie na przynajmniej takim samym poziomie w tym drugim.

Na przykład amortyzatory „Koni” wchodzące w skład zestawu gwarantują przyczepność samochodu do drogi przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa, przystosowując go do indywidualnego stylu jazdy. Charakterystyka pracy przyczynia się do lepszego panowania nad pojazdem we wszystkich warunkach drogowych.

Jednocześnie zestaw ten dodaje samochodowi mocy, znacznie poprawiając osiągi i przyspieszenie, nie wpływając na poziom emisji CO2. Co więcej, po wybraniu funkcji sport, dostępnej jako standard we wszystkich samochodach Abartha, zestaw ten jeszcze bardziej zwiększa satysfakcję z jazdy. Zgodnie z tradycją Abartha, zestaw „esseesse”, do modelu 500C dostarczany jest do klienta w drewnianej skrzynce i instalowany wyłącznie przez autoryzowane centra tuningowe Abartha, w celu zapewnienia najwyższego standardu nadzoru i bezpieczeństwa.

Zestaw „esseesse” do modelu Abarth 500C

Zestaw do modelu Abarth 500C umożliwia jednostce 1,4 16v Turbo MultiAir osiągnięcie mocy 160 KM (117 kW) przy 5750 obr/min, a w trybie „sport” maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3000 obr/min, zapewniając całkowicie sportowe osiągi: maksymalna prędkość wynosi 209 km/h przy przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. Podobnie jak w Punto Evo, model 500C zachowuje zgodność z wymogami normy Euro 5 nawet po zainstalowaniu zestawu, przy emisjach CO2 na poziomie 151 g/km.

Bezpieczeństwo zawsze stanowi najważniejszy aspekt tuningu Abartha, czego dowodem jest udoskonalenie układu hamowania i dopasowany układ jezdny: zestaw „esseesse” do modelu 500C obejmuje: perforowane, wentylowane, tarczowe hamulce przednie (średnica 284 mm x 22 mm); perforowane, tarczowe hamulce tylne (średnica 240 mm x 11 mm); wysokiej klasy okładziny przednich hamulców; przednie i tylne amortyzatory Koni z zaworem FSD; zestaw czerwonych sprężyn o sportowej charakterystyce, niższych od tych oryginalnie montowanych w samochodzie; aluminiowe obręcze kół Abarth „esseesse” ET35 o wymiarach 7 cali x 17 cali w kolorze białym lub tytanowym wraz z oponami ZR17 o wymiarach 205/40.

 

Pakiet tuningowy do modelu Abarth 500C obejmuje również: cztery czujniki ciśnienia w oponach, specjalny odświeżacz powietrza „powered by BMC” i znaczki „esseesse” na pokrywę silnika i tylną klapę.

Formuła Aci Csai Abarth

Jest to nowy, jednoosobowy bolid wyścigowy przeznaczony do doskonalenia umiejętności młodych, utalentowanych kierowców w sezonach od 2010 do 2014, służący jako rozbieg dla ich kariery w kierunku wyższych kategorii wyścigowych. Jest to następca kategorii Formula Azzurra, która w 2005 r. dała początek przedsięwzięciu Csai „Young Drivers Project”. Również w tym sektorze Abarth może pochwalić się długą tradycją, sięgającą lat 70-tych i 80-tych ubiegłego stulecia, kiedy to formuły Italia i Fiat Abarth rozsławiły imiona kierowców kalibru Michele Alboreto, Riccardo Patrese i Alessandro Nannini.

 

Ten nowy bolid wyścigowy idealnie spełnia swoje zadanie w ramach projektu. Jest to zasługą znakomicie wykonanej pracy Abartha, FPT – Fiat Powertrain Technologies, Tatuus i oczywiście Aci Csai. Celem projektu było stworzenie formuły o wysokim standardzie bezpieczeństwa, która mogłaby służyć przez wiele lat, za naprawdę przystępną cenę, lecz z zachowaniem wystarczająco wysokiego poziomu zaawansowania technicznego, aby służyła jako pole do testów dla młodych talentów na arenie wyścigowej.

Wyścigowy bolid Aci Csai Abarth, wyprodukowany przez Tatuus, posiada nadwozie z włókna węglowego, turbodoładowany silnik FPT Racing 1,4 Fire, który osiąga moc 180 KM, a oparty został na silniku zastosowanym w Abarth 500 Trophy, oraz przekładnię Sadev z sekwencyjną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Silnik 1,4 Turbo produkowany jest przez sektor wyścigowy firmy FPT – Fiat Powertrain Technologies i wyposażony został w układ smarowania z suchą miską olejową wykonaną z aluminium, specjalnie zaprojektowaną z myślą o zastosowaniu w Formule Aci Csai Abarth. Ten czterocylindrowy, rzędowy silnik z turbodoładowaniem osiąga maksymalną moc 180 KM przy 5500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3500 obr/min.

Programy sportowe na sezon 2011
 
Wyraźny międzynarodowy charakter prezentowany przez promocyjne puchary Abarth począwszy od ich pierwszych edycji, skłonił Abartha do rozszerzenia zawodów Aci/Csai Abarth i Pucharu Abarth 500 Selenia na inne kraje.

 

W swoim pierwszym sezonie Formuła Aci/Csai Abarth osiągnęła wielki sukces w postaci licznego udziału bardzo młodych kierowców z Włoch i z zagranicy, których przyciągnęły niskie koszty związane z uczestnictwem w zawodach i najwyższej jakości samochody.

Także na sezon 2011 przewidziano szczególne warunki uczestnictwa, a to wszystko w celu dalszego wspierania już i tak licznego udziału młodych kierowców w obu seriach, z nadzieją wyłonienia przyszłych samochodowych mistrzów świata. W tym kontekście ważną rolę odgrywa nasza współpraca z Ferrari Driver Academy, która w tym roku miała przyjemność świętować zwycięstwo jednego ze swoich wychowanków, 17-letniego Brandona Maisano w Formule Aci/Csai Abarth.

 

Mistrzostwa Włoch wg Formuły Aci/Csai Abarth składać się będą z siedmiu eliminacji, każda po 2 wyścigi. Jedna z eliminacji odbędzie się zagranicą, na torze Spa Francorchamps w Belgii. Natomiast w ramach Pucharu Abarth 500 odbędzie się 6 eliminacji, wszystkie równocześnie z Formułą Abarth, za wyjątkiem zawodów rozgrywanych zagranicą.
Formuła Abarth European Series i Puchar Abarth 500 Europe rozegrane zostaną odpowiednio w ramach siedmiu i sześciu eliminacji przeprowadzonych na najważniejszych torach Europy.

Zostaną również zorganizowane dwa krajowe cykle mistrzostw Pucharu Abarth 500: angielski, rozegrany już w poprzednim sezonie oraz skandynawski z wyścigami w Szwecji i Danii.

W rajdach kontynuowany będzie Puchar Abarth 500, którego bohaterem jest Abarth 500 homologowany w klasie R3T. Mistrzostwa w roku 2011 będą miały międzynarodowy charakter i będą obejmować 7 eliminacji: 3 we Włoszech, 2 we Francji i 2 w Szwajcarii. Podobnie jak w roku ubiegłym główne nagrody zarezerwowane będą dla najmłodszych kierowców.

Formuła Aci Csai Abarth

Ten wyścigowy bolid napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1400 cm3 opracowanym przez FPT, znakomicie spisał się podczas sezonu w 2010 r., a teraz stoi u progu kolejnego sezonu, w którym wystartuje w nowych, międzynarodowych mistrzostwach.

Fakt, iż samochód ten idealnie nadaje się do rozwijania umiejętności został podkreślony przez wybór torów wyścigowych, na których będą rywalizować kierowcy w 2011 r. Sezon rozpocznie się 8 maja zawodami w Walencji w Hiszpanii, a zakończy 16 października na torze w Monzie, po zawodach na torze w Misano Adriatico (5 czerwca), Spa Francorchamps w Belgii (7 sierpnia), Zeltweg w Austrii (27 sierpnia) i Mugello (2 października).
Mistrzostwa Włoch rozpoczną się 17 kwietnia na torze w Vallelunga i zakończą 16 października w Monzie, po rozegraniu zawodów 22 maja w Varano de’ Melegari, Misano Adriatico (5 czerwca), Imola (17 lipca), Spa Francorchamps (7 sierpnia) i Mugello (2 października).

Aby ułatwić kierowcom udział zarówno w Mistrzostwach Włoch, jak i w cyklu europejskim, cztery eliminacje będą liczyły się w obydwóch rywalizacjach: Misano, Spa, Mugello i Monza. Oznacza to, że kierowcy, którzy zechcą wziąć udział w obydwóch seriach, będą mogli to zrobić, występując we wszystkich 10 eliminacjach.

Puchar Abarth 500

W roku 2011 mistrzostwa te już trzeci sezon związane będą z samochodem Abartha 500 Assetto Corse, który znakomicie zaprezentował się już na torach wyścigowych.

Aby zachęcić najmłodszych kierowców do udziału w cyklu włoskim i europejskim w 2011 r., wprowadzone zostaną nowe i atrakcyjne formuły uczestnictwa. Dzięki współpracy sponsorów Pucharu i sieci warsztatów tuningowych Abartha będą oni mogli uzyskać dostęp do wyścigów po atrakcyjnych cenach. Dużej liczbie potencjalnych zwycięzców stworzy to możliwość sprawdzenia siebie w mistrzostwach o wysokim współczynniku rywalizacji.

Podobnie jak w Formule Aci/Csai Abarth, zawody w Pucharze Abarth 500 zostały zaplanowane w ten sposób, aby umożliwić jednoczesny udział w serii krajowej i kontynentalnej. Każdy, kto zechce wziąć udział w obydwóch seriach, może to zrobić, występując we wszystkich dziewięciu eliminacjach.

Tak jak w poprzednich edycjach, przewidziano cenne nagrody, zwłaszcza dla najmłodszych kierowców. W 2010 r. w kategorii do lat 18 zwyciężył Eric Scalvini, który w nagrodę otrzymał wyścigowy bolid Formuły Aci-Csai Abarth do wykorzystania w mistrzostwach w roku 2011.

Jak do tej pory Puchar Abarth 500 spotkał się z entuzjazmem wśród najmłodszych kierowców, którzy mogą w nim startować już od 16 roku życia, po ukończeniu specjalnego kursu organizowanego przez Aci-Csai.

Poza granicami Włoch Abarth 500 Assetto Corse cieszy się ogromnym powodzeniem, co umożliwia zorganizowanie dalszych mistrzostw krajowych. Po sukcesie serii angielskiej, która zostanie powtórzona w roku 2011, przychodzi kolej na kraje skandynawskie, gdzie mistrzostwa zostaną rozegrane w ramach sześciu eliminacji, z których każda podzielona jest na 2 wyścigi.

Puchar Abarth 500 Rally

Tegoroczne monomarkowe mistrzostwa rozegrane zostaną w ramach 7 eliminacji: 3 we Włoszech, 2 we Francji i 2 w Szwajcarii. Sezon otworzy rajd 1000 Miglia (15-16 kwietnia). Następnie rywalizacja przeniesie się do Szwajcarii, gdzie odbędzie się Criterium Jurassien (29-30 kwietnia) i Rally du Chablais (27-28 maja), po których przyjdzie kolej na rajd Appennino Reggiano (25-26 czerwca). Następnie udamy się do Francji na Rallye Mont Blanc – Morzine (2-3 września) i z powrotem do Włoch na rajd Sanremo (23-24 września). Sezon zakończy się we Francji, podczas Rallye d’Antibes (15-16 października).

Kalendarz wyścigów i rajdów sezonu 2011

Europejska seria Formuły Abarth
8 maja        Walencja (Hiszpania)
5 czerwca     Misano (Włochy)
7 sierpnia    Spa Francorchamps (Belgia)
27 sierpnia     A1 Ring Zeltweg (Austria)
11 września    Hockenheim (Niemcy)
2 października    Mugello (Włochy)
16 października    Monza (Włochy)

Seria Formuły Aci/Csai Abarth we Włoszech
17 kwietnia    Vallelunga
22 maja    Varano de’ Melegari
5 czerwca    Misano
17 lipca    Imola
7 sierpnia    Spa Francorchamps (Belgia)
2 października    Mugello
16 października    Monza

Europejska seria Pucharu Abarth 500
8 maja        Valencia (Hiszpania)
5 czerwca    Misano (Włochy)
7 sierpnia    Spa Francorchamps (Belgia)
11 września    Hockenheim (Niemcy)
2 października    Mugello (Włochy)
16 października    Monza (Włochy)

Włoska seria Pucharu Abarth 500
17 kwietnia    Vallelunga
22 maja    Varano de’ Melegari
5 czerwca    Misano
17 lipca    Imola
2 października    Mugello
16 października    Monza

Angielska seria Pucharu Abarth 500
25 kwietnia    Oulton Park
26 czerwca    Snetterton
24 lipca    Brands Hatch GP
7 sierpnia    Spa Francorchamps 
4 września    Brands Hatch Indy
29 października    Donnington

Skandynawska seria Pucharu Abarth 500
15 maja    Anderstorp
4 czerwca    Mantorp Park
24 lipca    Falkenberg
7 sierpnia    Anderstorp
20 sierpnia    Knustorp
6 runda do ustalenia

Puchar Abarth 500 Rally
15-16 kwietnia    Rajd 1000 Miglia
29-30 kwietnia    Criterium Jurassien
27-28 maja    Rally du Chablais
25-26 czerwca    Rajd Appennino Reggiano
2-3 września    Rajd Mont Blanc – Morzine (Francja)
23-24 września    Rajd Sanremo
15-16 października    Rallye d’Antibes (Francja)


Formuła Aci-Csai-Abarth – dane techniczne

Podwozie: TATUUS FA010, wspólne z nadwoziem z kompozytu węglowego, homologowane FIA F.3
Struktury zapewniające bezpieczeństwo: crashbox przedni z kompozytu węglowego, homologowany FIA F.3, kolumna kierownicy homologowana FIA F.3, pałąk zabezpieczający homologowany FIA F.3, linki przytrzymujące koła CORTEX zgodne z normą FIA, pasy bezpieczeństwa OMP, 6-punktowe, kompatybilne z systemami HANS, elektryczna gaśnica OMP, wyjmowane siedzenie zgodne z przepisami FIA
Nadwozie: z włókna węglowego
Skrzydła: skrzydło przednie z regulowanym płatem nośnym i klapami, 3-elementowe, regulowane skrzydło tylne
Silnik: FPT 414TF, 1400 cm3 z turbodoładowaniem – 180 KM ze strukturalną, suchą miską olejową z aluminium
Elektronika: MAGNETI MARELLI ECU i pozyskiwanie danych
Wskaźniki: AIM, wyświetlacz zintegrowany z kierownicą
Napęd: SADEV sekwencyjny, 6-stopniowy, mechanizm różnicowy LSD
Zawieszenie przednie: podwójne wahacze, pojedynczy amortyzator, regulacja geometrii
Zawieszenie tylne: podwójne wahacze, podwójny amortyzator, regulacja geometrii i zbieżności
Amortyzatory: ORAM, regulowane
Sprężyny: Eibach 36mm x 100mm
Hamulce: zaciski 4-tłoczkowe, tarcze stalowe wentylowane – Okładziny hamulcowe FERODO AP
Zbiornik paliwa: PREMIER, FIA FT3 45 litrów kompatybilny z etanolem
Obręcze kół: Obręcze ATS z aluminium: Przód 9x13 cali – Tył 10,5x13 cali z mocowaniem środkowym
Ogumienie: Kumho: Przód 180/550R13 – Tył 240/570R13
Wymiary: Rozstaw osi: 2650 mm, rozstaw kół przednich: 1490 mm, rozstaw kół tylnych: 1455 mm
Ciężar: 550 kg razem z kierowcą.

Abarth 500 Assetto Corse – dane techniczne

Silnik:
  • 4 cylindry w układzie rzędowym, 4 zawory na cylinder, 1368 cm3
  • Moc: 190 KM (140 kW) przy 6500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3000 obr./min
  • Turbosprężarka Garrett GT 1446 o stałej geometrii
  • Specjalne wzmocnione przewody wody i powietrza
Napęd:
  • Skrzynia biegów 6 -stopniowa M32
Zawieszenia:
  • Przednie: McPherson, specjalne nastawne amortyzatory wyczynowe, sprężyny z pierścieniem do regulacji wysokości samochodu
  • Tylne: wahacze łączone, specjalne nastawne amortyzatory wyczynowe, sprężyny z pierścieniem do regulacji wysokości samochodu i regulacja geometrii
Układ kierowniczy:
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym z wyczynową charakterystyką
Hamulce:
  • Zaciski przednie Brembo – promieniowe z czterema tłoczkami M4X40
  • Tarcze hamulcowe przednie – Brembo wentylowane, perforowane ø 305 mm x 28 mm
  • Zaciski tylne z tłoczkiem o średnicy 36 mm
  • Tarcze hamulcowe tylne ø 264 mm x 11 mm
  • Okładziny hamulcowe Racing o podwyższonej skuteczności
Nadwozie
  • Spoiler tylny i splitter zderzaka przedniego
  • Klatka bezpieczeństwa wzmacniająca zgrzewana i zintegrowana z nadwoziem
  • Wnętrze wyposażone w akcesoria związane z bezpieczeństwem Sabelt Racing
  • Zoptymalizowane miejsce kierowcy, przemieszczone w kierunku środka samochodu
Koła:
  • Obręcze kół odlewane z aluminium 7 cali x 17 cali
  • Opony 205/50 ZR17
Ciężar:
  • 940 Kg


Abarth 500 R3T – dane techniczne

Silnik:
  • 4 cylindry w układzie rzędowym, cykl Otto, turbodoładowanie, zapłon iskrowy, 4 zawory na cylinder, 1368 cm3
  • Moc: ok. 180 KM (132kW) przy 5500 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 3000 obr./min
  • Turbosprężarka Garrett GT1446 o stałej geometrii, zwężka o średnicy 29mm
  • Specjalne wzmocnione przewody wody i powietrza
Napęd:
  • Skrzynia biegów 6-stopniowa ze sterowaniem sekwencyjnym
  • Samoblokujący mechanizm różnicowy typu Shim
  • Sprzęgło dwutarczowe cermetal o średnicy 184mm
Zawieszenie:
  • Przednie: McPherson – wzajemnie połączone ramiona tylne
  • Tylne: wahacze połączone, specjalne amortyzatory wyczynowe, sprężyny z pierścieniem do regulacji wysokości samochodu. Kąt pochylenia kół regulowany przy pomocy płytek
Układ kierowniczy:
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym z wyczynową charakterystyką
Hamulce:
  • Zaciski przednie – Brembo promieniowe z czterema tłoczkami M4X40
  • Tarcze hamulcowe przednie – Brembo wentylowane o średnicy 330 mm x 28 mm
  • Zaciski tylne z tłoczkiem o średnicy 38 mm
  • Tarcze hamulcowe tylne o średnicy 251 mm x 10 mm
  • Okładziny hamulcowe typu Racing
  • Hydrauliczny hamulec ręczny
  • Regulator sił hamowania i korektor hamulców tylnej osi dla optymalizacji zachowania
  • samochodu
Nadwozie:
  • Wymiary samochodu: długość 3657 mm, szerokość 1627 mm, rozstaw osi 2300mm
Koła:
  • Obręcz na asfalt OZ 7 cali x 17 cali
  • Ogumienie na asfalt 200/50 R17, BF Goodrich 200/50-17
Ciężar:
  • 1080 kg – minimalna regulaminowa waga plus wyposażenie

 

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
RABUGINO Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.