Tool-Shop 2019
MotoSolutions do 22.11
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
MTM 12 MC od uruchomienia
TUV SUD (do 30 listopada 2019 r.)
ITA do 31.01.2020
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
Czerwono-biała e-ciężarówka po raz pierwszy pojawiła się na ulicach szwajcarskiego Berna, transportując bolid Formuły E. ABB będzie wykorzystywać całą flotę takich ciężarówek, co pozwoli ograniczyć emisję CO2 o ok. 400 ton rocznie.

Elektryczny samochód ciężarowy (a konkretnie ciągnik siodłowy) został zaprojektowany we współpracy z firmą E Force One, partnerem ABB w projekcie pilotażowej produkcji ciężarówek. Celem przedsięwzięcia jest skompletowanie w pełni elektrycznej floty samochodów dostawczych dla ABB w Szwajcarii do końca 2022 roku.

Ciągnik siodłowy jest wyposażony w podzespoły ABB: silnik elektryczny, przekształtnik, układ zasilania pomocniczego oraz systemy akumulatorowe. Akumulatory są ładowane za pomocą szybkich ładowarek ABB Terra 54, które zostały zainstalowane na terenie fabryki firmy w Turgi. Zapewniają zasięg do 300 km. Energia wykorzystywana przez ładowarki będzie pochodziła ze zrównoważonych źródeł, w tym z paneli słonecznych zainstalowanych na miejscu.

Pierwsze dwie ciężarówki będą garażowane w Turgi. Po fazie testów flota 11 samochodów z silnikami Diesla użytkowana dotychczas przez ABB zostanie w ciągu 3 lat zastąpiona flotą e-ciężarówek obsługiwanych przez jednego operatora. Szacuje się, że pozwoli to zmniejszyć emisję CO2 o 400 ton rocznie bez dodatkowych kosztów eksploatacyjnych.

- Rynek samochodowy wyraźnie rozwija się w kierunku elektryfikacji, także w segmencie pojazdów dostawczych i ciężarowych. Wśród przesłanek można wymienić m.in. zaostrzanie regulacji dotyczących dopuszczalnej emisji spalin, powstawanie stref czystego transportu, do których mogą wjeżdżać wyłącznie pojazdy nisko- i zeroemisyjne, a także rosnącą świadomość ekologiczną społeczeństwa. Firmy są więc coraz częściej zainteresowane elektryfikacją floty. Także w Polsce pierwsze instytucje testują wykorzystanie elektrycznych samochodów dostawczych - mówi Katarzyna Sobótka-Demianowska z ABB.

ABB jako pierwsza firma w Szwajcarii będzie testować możliwości realizacji dostaw za pomocą w pełni elektrycznych samochodów ciężarowych na stałych trasach między swoimi zakładami (najdłuższa planowana trasa ma 235 km). Po zamontowaniu największego dostępnego akumulatora zasięg wydłuży się nawet do 500 km.

Prototypowe 25-tonowe pojazdy będą wyposażone w akumulatory o pojemności 310 kWh, ładowane nocą w bazie. Silniki ABB o mocy 360 kW gwarantują 2700 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przewożenie 12-tonowych ładunków na standardowych naczepach. Prędkość maksymalna ciągnika siodłowego została ograniczona do 85 km/h. Pojazdy te praktycznie nie emitują hałasu poza odgłosem toczących się opon.

Zintegrowanie całej elektrycznej floty ciężarówek z operacjami logistycznymi ABB istotnie przyczyniłoby się do realizacji globalnego, firmowego planu „Mission to Zero”, czyli budowy neutralnego pod względem emisji CO2 i samowystarczalnego energetycznie ekosystemu dla przemysłu, gospodarstw domowych i miast.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) jest liderem nowatorskich technologii z wszechstronną ofertą dla branż cyfrowych. Obecnie, mając za sobą ponad 130 lat tworzenia innowacji, firma jest czołowym graczem w branżach cyfrowych. Swoją działalność prowadzi w ramach czterech globalnych biznesów - Produktów i Systemów Elektryfikacji, Automatyki Przemysłowej, Systemów Napędowych oraz Robotyki i Automatyki Dyskretnej - wspieranych przez wspólną platformę cyfrową ABB Ability™. Wiodący na rynku biznes ABB Power Grids zostanie w 2020 roku sprzedany firmie Hitachi. ABB działa w ponad 100 krajach świata i zatrudnia około 147 000 pracowników.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

IceTech Polska Sp. z o. o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
LUQAM Sp. z o.o Sp. k.
 RGH Rubber & Plastics Ltd
A. Berger Polska Sp. z o. o.
ZEM Sp. z o.o.