Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W maju 2024 r. liczba rejestracji samochodów w Unii Europejskiej zmniejszyła się o 3%, przy czym spadki zaobserwowano na trzech z czterech głównych rynków regionu: Włochy (-6,6%), Niemcy (-4,3%) i Francja (-2,9%). Z kolei Hiszpania osiągnęła w ubiegłym miesiącu niewielki wzrost o 3,4%.


Pomimo spowolnienia w maju, rejestracje samochodów od początku roku w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2024 r. zyskały 4,6% do 4,6 mln sztuk. Na wszystkich największych rynkach bloku osiągnięto w tym roku zbliżone dodatnie wyniki: Hiszpania (+6,8%), Niemcy (+5,2%), Francja (+4,9%) i Włochy (+3,4%).

REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDU

W maju samochody elektryczne (BEV) stanowiły 12,5% rynku samochodowego w UE, co oznacza spadek z 13,8% rok wcześniej. Tymczasem hybrydy (HEV+MHEV) kontynuowały ekspansję, zwiększając swój udział w rynku z 25% do prawie 30%. Łączny udział samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi zmniejszył się do 48,5% z 52,1% w maju ub. roku stanowiąc obecnie mniej niż połowę rynku.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE

W maju 2024 r. liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym (BEV) obniżyła się o 12% do 114 308 sztuk, a ich łączny udział w rynku skurczył się do 12,5%. Belgia - obecnie trzeci co do wielkości rynek BEV - i Francja były jedynymi kluczowymi rynkami, które zwiększyły sprzedaż, odpowiednio o 44,8% i 5,4%. Z kolei Niemcy (-30,6%) i Holandia (-11,7%) doświadczyły w zeszłym miesiącu znaczących spadków.
Od stycznia do maja zarejestrowano łącznie 556 276 nowych samochodów elektrycznych, co przekłada się na 2% wzrost.

Rejestracje samochodów hybrydowych typu plug-in również skurczyły się w ubiegłym miesiącu o 14,7%, przy czym znaczące spadki miały miejsce na dwóch największych rynkach: Belgii (-36,6%) i Francji (-19,4%). Niemcy zdołały wypracować niewielki wzrost o 1,7%, ale nie był on wystarczający, aby zrównoważyć ogólny negatywny trend. W maju hybrydy typu plug-in obejmowały 6,5% całego rynku samochodowego, z liczbą 59 333 sprzedanych egzemplarzy.

Pomimo ogólnego spowolnienia na rynku, segment hybrydowy (HEV+MHEV) był jedynym, który wykazał wzrost osiągając 272 568 sztuk (+16,2%). Trzy z czterech największych rynków dla tego segmentu - Francja (+38,3%), Hiszpania (+25,4%) i Włochy (+7,4%) - osiągnęły solidne wzrosty, podczas gdy Niemcy doświadczyły minimalnego spadku o 0,7%. Dzięki temu udział w rynku samochodów hybrydowo-elektrycznych sięgnął niemal 30%, wobec 25% w maju 2023 r.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W maju 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych obniżyła się o 5,6% do 323 551 sztuk, przy istotnych spadkach na kluczowych rynkach, takich jak Francja (-20,3%) i Hiszpania (-1,8%). Z drugiej strony, Włochy i Niemcy odnotowały skromne wzrosty wynoszące odpowiednio 4,1% i 2,1%. W rezultacie udział w rynku benzyny zmniejszył się z 36,5% do 35,5% w porównaniu z majem poprzedniego roku.
Rynek samochodów z silnikami wysokoprężnymi doświadczył jeszcze gwałtowniejszego spadku o 11,4% do 118 733 sztuk, co odpowiada za 13% rynku.
Wyraźne spadki zaobserwowano na głównych rynkach, takich jak Włochy (-30,5%), Francja (-24,8%) i Hiszpania (-15,4%). Niemcy zaś odnotowały niewielki wzrost o 3,2%.

Dane dla Polski dostarczył zespół Analiz i Statystyki PZPM.
 
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Sigfox Poland Sp. z o.o.