Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W sierpniu 2023 r. rynek samochodów w UE zwiększył się o 21%, do 787 626 szt. zarejestrowanych aut, wyznaczając trzynasty z rzędu miesiąc wzrostu. Chociaż sierpień jest zwykle słabszym miesiącem pod względem sprzedaży samochodów, dwucyfrowe wzrosty wskazują, że rynek UE odbudowuje się po zeszłorocznych niedoborach komponentów.

Dwucyfrowe wzrosty procentowe można było zaobserwować na większości rynków, w tym na trzech największych: Niemcy (+37,3%), Francja (+24,3%) i Włochy (+11,9%).

Od stycznia do sierpnia 2023 r. liczba rejestracji nowych samochodów w UE znacznie wzrosła (+17,9%), do 7,1 mln sztuk. Pomimo tej widocznej od początku roku tendencji wzrostowej, rynek pozostaje poniżej poziomu sprzed pandemii COVID-19, który w 2019 r. sięgał 9 mln sprzedanych aut. Warto zauważyć, że większość rynków, w tym cztery największe: Hiszpania (+20,5%), Włochy (+20,2%), Francja (+16,6%) i Niemcy (+16,5%) osiągnęły dwucyfrowe wzrosty procentowe w tym ośmiomiesięcznym okresie.

RODZAJE PALIWA W NOWYCH SAMOCHODACH

W sierpniu b.r. udział w rynku samochodów elektrycznych po raz pierwszy przekroczył 20% (z 11,6% w sierpniu ubiegłego roku), wyprzedzając diesle po raz drugi w tym roku i stając się trzecim najpopularniejszym wyborem wśród nabywców nowych samochodów. Samochody hybrydowo-elektryczne utrzymały swoją pozycję jako drugi wybór kupujących, z 24% udziałem w rynku. Podczas gdy samochody benzynowe są nadal najczęściej wybierane, ich udział w rynku zmniejszył się z 38,7% w sierpniu ubiegłego roku do 32,7%.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

W sierpniu 2023 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych w UE zwiększyła się o 118,1%, osiągając poziom 165 165 sztuk, co stanowi 21% rynku. Z wyjątkiem Malty (-22,6%), wszystkie rynki UE odnotowały dwu- i trzycyfrowe wzrosty procentowe, przy czym Niemcy, najważniejszy rynek pod względem wolumenu, zyskał aż 170,7%. Belgia odnotowała rekordowy wzrost wynoszący 224,5%. Ogólnie, sprzedaż samochodów elektrycznych zwiększyła się o 62,7%, do niemal miliona aut zarejestrowanych od stycznia do sierpnia.

W sierpniu liczba rejestracji nowych samochodów hybrydowo-elektrycznych w UE zwiększyła się o 29%, głównie dzięki silnemu wzrostowi na trzech z czterech najważniejszych rynków: Niemczech (+59%), Francji (+38,7%) i Hiszpanii (+21,5%), choć we Włoszech nastąpił delikatny spadek (-2,3%). Łącznie rynek ten zyskał 28,6%, ze sprzedażą blisko 1,8 miliona samochodów w okresie od stycznia do sierpnia, co odpowiada jednej czwartej rynku.

W ubiegłym miesiącu liczba rejestracji nowych samochodów hybrydowych typu plug-in w UE zyskała 5,5% i wyniosła 58 557 sztuk. Dobre wyniki na głównych rynkach, takich jak Holandia (+44,7%), Francja (+40,5%) i Szwecja (+24,9%) zdołały zrównoważyć spadek w Niemczech (-41,1%), które są największym rynkiem dla tego rodzaju napędu. Pomimo wspomnianego wzrostu, udział w rynku samochodów hybrydowych typu plug-in skurczył się z 8,5% do 7,4% w sierpniu bieżącego roku.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W sierpniu rynek samochodów benzynowych w UE nieznacznie wzrósł o 2,1%, choć jego udział w rynku obniżył się z 38,7% do 32,7% w porównaniu z sierpniem zeszłego roku. Głównym motorem wzrostu były dobre wyniki we Włoszech (+25,3%) i Francji (+21,5%), podczas gdy większość rynków w bloku odnotowała spadki.

Z drugiej strony, rynek samochodów z silnikami wysokoprężnymi w sierpniu w UE kontynuował spadek (-6%), pomimo ożywienia w Niemczech (+9,2%) i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, zwłaszcza na Słowacji (+22,6%) i w Rumunii (+19,4%). Udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi w rynku wynosi obecnie 12,5%, wobec 16,1% w sierpniu ubiegłego roku

*/Dane dla Malty są niedostępne w ujęciu miesięcznym
Dane dla Polski dostarczył zespół Analiz i Statystyki PZPM
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
DSR S.A.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
YETICO S.A.