Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
We wrześniu 2023 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych wzrosła o 9,2%, do 861 062 sztuk, co oznacza czternasty z rzędu miesiąc wzrostu na unijnym rynku motoryzacyjnym. Dwa z największych rynków UE odnotowały silne wzrosty: Włochy (+22,7%) i Francja (+10,7%). Rynek niemiecki był stosunkowo stabilny, z niewielkim spadkiem o 0,1% w porównaniu z wrześniem 2022 roku.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2023 r. rynek samochodowy w UE znacznie zwiększył się (+16,9%), osiągając łącznie osiem milionów zarejestrowanych sztuk. Pomimo wzrostu od początku roku, rynek pozostaje o 20% poniżej poziomu sprzed pandemii COVID-19, który wyniósł w 2019 r. 10 milionów sztuk. Z wyjątkiem Węgier (-3,2%), wszystkie rynki regionu zanotowały pozytywne wyniki w ciągu tych dziewięciu miesięcy, w tym cztery największe: Włochy (+20,5%), Hiszpania (+18,5%), Francja (+15,9%) i Niemcy (+14,5%).

RODZAJE PALIWA W NOWYCH SAMOCHODACH

We wrześniu udział samochodów elektrycznych w rynku osiągnął 14,8%, wobec 14,1% we wrześniu poprzedniego roku. Po raz trzeci w tym roku samochody elektryczne wyprzedziły diesle, stając się trzecim najpopularniejszym wyborem wśród nabywców nowych aut. Samochody hybrydowo-elektryczne utrzymały swoją pozycję jako drugą najbardziej preferowaną opcję, stanowiąc istotne 27,3% rynku. Chociaż samochody benzynowe są nadal najczęściej wybierane przez nabywców, ich udział w rynku zmniejszył się z 35,3% we wrześniu 2022 r. do 34,1% w tym roku.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

We wrześniu 2023 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych w UE zwiększyła się o 14,3%, osiągając 127 149 sztuk, co stanowi 14,8% rynku. Niemcy, największy rynek, odnotowały znaczny spadek o 28,6%, co może być związane z ograniczeniem zachęt dla nabywców prywatnych od września. Niemniej jednak, wyraźnie pozytywne wyniki na trzech innych rynkach UE - w Holandii (+70,8%), Szwecji (+60,7%) i Francji (+34,2%) - zrównoważyły spadek w Niemczech.

We wrześniu liczba rejestracji nowych samochodów hybrydowo-elektrycznych w UE przyspieszyła o 30,5%, głównie dzięki solidnemu wsparciu na trzech największych rynkach bloku: Niemczech (+44,1%), Włoszech (+34,8%) i Francji (+30,2%). Dało to skumulowany wzrost o 28,8%, przy prawie 2 milionach sprzedanych pojazdów w okresie pierwszych trzech kwartałów roku - około jednej czwartej rynku.

W ubiegłym miesiącu liczba rejestracji nowych samochodów hybrydowych typu plug-in w UE była stosunkowo stabilna (+0,4%) i wyniosła 70 578 sztuk. Dobre wyniki na głównych rynkach, takich jak Francja (+35,1%) i Belgia (+71,4%), pomogły zniwelować spadek w Niemczech (-45,7%), największym rynku dla tego rodzaju napędu. Ogółem, udział w rynku samochodów hybrydowych typu plug-in obniżył się z 8,9% do 8,2% we wrześniu tego roku.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

We wrześniu 2023 r. rynek samochodów benzynowych w UE wzrósł o 5,5%, chociaż jego udział w rynku skurczył się z 35,3% do 34,1% w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży na największych rynkach bloku - we Włoszech (+32,2%), Niemczech (+9,1%), Hiszpanii (+3,2%) i Francji (+1,4%) - w dużej mierze przyczynił się do tego wyniku.

Rynek samochodów z silnikami wysokoprężnymi w UE nadal spadał we wrześniu (-12,5%), pomimo wzrostu w Niemczech (+4,6%), ponieważ sprzedaż na większości innych rynków bloku zmniejszyła się. Obecnie udział w rynku samochodów z silnikami wysokoprężnymi wynosi 12,7%, wobec 15,9% we wrześniu poprzedniego roku.a
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MESH Works Inc.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.