Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altW 2011 roku Alians Renault-Nissan sprzedał rekordową ilość samochodów - 8 029 222 sztuki. Wzrost o 10,3% w stosunku do 2010 roku był spowodowany głównie dynamiczną sprzedażą na rynkach wschodzących i w Stanach Zjednoczonych.

Wyniki sprzedaży wzrosły trzeci rok z rzędu. Grupa Renault sprzedała na całym świecie 2 722 062 samochody, czyli o 3,6% więcej niż w 2010 roku. Firma Nissan sprzedała 4 669 981 samochodów, co oznacza wzrost o 14,4%. Sprzedaż Łady wyniosła 637 179 samochodów - o 10,9% więcej niż w poprzednim roku.

Alians Renault-Nissan osiągnął w 2011 roku 10,7%* udziału w rynku światowym, odnotowując wzrost w stosunku do poprzedniego roku (10,3%).

„Alians skorzystał z ożywienia gospodarczego w Stanach Zjednoczonych i zyskał spore udziały w rynkach krajów, które będą napędzały wzrost w XXI wieku” - powiedział Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan. - „Wzrost na poziomie większym niż 10% świadczy o prężnym rozwoju, tym bardziej, że w 2011 roku musieliśmy stawić czoła tsunami i trzęsieniu ziemi w Japonii, wyjątkowo silnej pozycji jena i kryzysowi finansowemu w Europie”.
____________________________
*Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych na podstawie szacunków Renault:
74 793 900 sztuk.
 
Grupa Renault
W 2011 roku Grupa Renault odnotowała rekordową sprzedaż 2,7 miliona samochodów, co oznacza wzrost o 3,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Sprzedaż poza Europą stanowiła 43% łącznej sprzedaży Grupy, z rekordowym wynikiem 1 172 686 sprzedanych samochodów. Wzrost o 19,2% był spowodowany szybką ekspansją takich rynków jak Rosja (+40%), Turcja (+13%) i Ameryka Łacińska (+10%).

Silny wzrost był napędzany przez markę Renault, która osiągnęła wynik 2 260 694 sprzedane samochody - o 6,8% więcej niż w 2010 roku. Marka ta reprezentuje 83% sprzedaży Grupy. Sprzedaż marki Dacia w związku z problemami z zaopatrzeniem spowodowanymi przez tsunami w Japonii spadła o 1,8%. Sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 27%.

W 2011 roku sześć spośród dziesięciu głównych rynków Grupy znajdowało się poza Europą. Brazylia zastąpiła na drugim miejscu Niemcy, plasując się zaraz za Francją w klasyfikacji głównych rynków Renault. Sprzedaż Renault w Brazylii, gdzie marka planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w 2013 roku, wzrosła o 21% osiągając rekordowy wynik 194 300 sprzedanych samochodów na rynku, który odnotował wzrost jedynie o 3%. Udział w rynku Renault wyniósł 5,7% - o 0,9 punktu więcej niż w 2010 roku, głównie dzięki popytowi na takie modele jak Renault Sandero, Logan i Clio.

W Rosji Grupa Renault odnotowała rekordowe wyniki zarówno sprzedaży jak i udziału w rynku. Wyniki sprzedaży podskoczyły o 60% do poziomu 154 734 sprzedanych samochodów, co powoduje, że jest to najszybciej rosnący rynek Renault. Udział w rynku osiągnął 5,8%, czyli 0,7 punktu więcej niż w poprzednim roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się Renault Logan, Sandero i Fluence.

Pomimo niestabilności gospodarczej i utraty zaufania konsumentów w Europie, Renault pozostało marką numer 2, z udziałem 8,6% w rynku pojazdów osobowych i użytkowych. Najlepiej sprzedające się samochody osobowe Renault w Europie to Mégane, Clio i Twingo. Oprócz tego Grupa Renault znalazła się w czołówce sprzedaży samochodów dostawczych w Europie już czternasty rok z rzędu – zdobyła 15,6% udziału w rynku.

Nissan
Firma Nissan odnotowała w 2011 roku rekordową sprzedaż 4 670 000 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 14,4% w stosunku do roku 2010.

W Chinach, które są głównym rynkiem Nissana, marka − na czele z modelami Sunny i Teana, które znalazły się w czołówce rankingu sprzedaży - osiągnęła rekordową sprzedaż 1 247 738 samochodów, co daje wzrost o 21,9% w stosunku do roku 2010.

Koncern Nissan na terenie Ameryki Północnej i Południowej osiągnął rekordową sprzedaż 1 561 230 samochodów marki Nissan i Infiniti, co daje wzrost o 17,2% w stosunku do roku poprzedniego. Sama marka Nissan zdobyła 7,5% udziału w rynku, co daje wzrost o 0,6 punktu, plasując ją na drugim miejscu na azjatyckim rynku motoryzacyjnym.

Najwyższy wzrost sprzedaży odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Brazylii. Stany Zjednoczone pobiły rekord sprzedaży - 1 042 534 samochody, co oznacza wzrost o 14,7% w stosunku do roku 2010, a w czołówce rankingu plasują się kompaktowa Versa oraz crossover Rogue. Nissan Altima, który odnotował wysoką sprzedaż w ciągu roku, wciąż znajduje się na liście najpopularniejszych samochodów w Stanach Zjednoczonych. Udziały Nissana w rynku tego kraju wzrosły osiągając 8,2%.

W Meksyku, w 2013 roku, Nissan otworzy trzecią fabrykę samochodów, aby wzmocnić szybki rozwój marki na całym kontynencie amerykańskim. Sprzedaż marki wzrosła o 18,6%, a udział w rynku osiągnął 24,8%.

W Brazylii, gdzie w 2014 roku koncern Nissan planuje budowę swojej pierwszej fabryki w Resende, jego sprzedaż praktycznie dwukrotnie wzrosła do poziomu 67 097 samochodów. Nissan był również marką, która odnotowała w 2011 roku najwyższy wzrost sprzedaży na rynku brazylijskim.

W Japonii Nissan sprzedał 591 312 pojazdów, co oznacza spadek w stosunku do poprzedniego roku o 8,4% na rynku, który zmniejszył się o 15%. Udział koncernu Nissan w rynku wzrósł o jeden punkt do 14%. Nissan Serena okazał się najbardziej popularnym minivanem w kraju, z 84 359 sprzedanymi samochodami.

W Europie Nissan odnotował rekordową sprzedaż 695 703 samochodów, co oznacza wzrost o 25,4% w układzie rocznym dzięki silnemu popytowi na samochody klasy crossover Qashqai i Juke. Firma zdobyła rekordowy udział w rynku wynoszący 3,7%, w porównaniu z 3,1% w 2010 roku. W Rosji, najważniejszym rynku Nissana w Europie, sprzedaż podskoczyła o 73,1%, co daje blisko 60 000 pojazdów.

AvtoVAZ Łada
Największy producent samochodów w Rosji sprzedał w 2011 roku 637 179 pojazdów na świecie, o 10,9% więcej niż w 2010 roku. Sprzedaż w Rosji wyniosła 578 387 samochodów, o 10,6% więcej niż w 2010 roku. Jego udział w rynku na świecie i w Rosji wyniósł odpowiednio 0,9% i 21,6%.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
BARIBAL Group
HQ Plastics