Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
altAlians Renault-Nissan ogłosił osiągnięcie rekordowego efektu synergii za rok 2012 - 2,69 miliarda euro, co stanowi wzrost w stosunku do kwoty 1,75 miliarda euro, jaką osiągnięto w roku 2011.

Ten skok o 54% jest wyrazem coraz szybszego rozwoju współpracy pomiędzy Renault i Nissanem. Bliskie partnerstwo, jakie łączy tych producentów samochodów od 1999 r., jest najtrwalszym i najbardziej produktywnym sojuszem w branży motoryzacyjnej.

Osiągnięty efekt synergii jest głównie wynikiem redukowania kosztów i wydatków. Każdego roku uwzględnia się wyłącznie nowe synergie, bez ich kumulowania. Współpraca pomiędzy Renault i Nissanem umacnia się na całym świecie, w szczególności na rynkach wschodzących, gdzie oba przedsiębiorstwa stale poszerzają swoją obecność na rynku.

- Dzięki efektowi synergii i zwiększeniu oszczędności skali, Renault i Nissan są w stanie rywalizować z największymi producentami samochodów na świecie - podkreśla Christian Mardrus, Dyrektor Zarządzający Biura Prezesa Sojuszu Renault-Nissan. - Mamy nadzieję osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty, w szczególności na rynkach wschodzących, takich jak: Brazylia, Rosja, Indie i Chiny.

Dział zakupów, mechaniki i inżynierii zachowują największy potencjał w zakresie synergii
Tak jak w poprzednich latach, sektorami, które najbardziej przyczyniły się do osiągnięcia synergii w 2012 r., były: sektor zakupów (851 milionów euro), mechaniki (709 milionów euro) i inżynierii samochodowej (546 milionów euro). Coraz więcej synergii generowanych jest przez działalność w Azji i na rynkach wschodzących, takich jak Rosja, gdzie obaj partnerzy wspólnie, w tych samych fabrykach, produkują samochody i części mechaniczne.

Fabryka Aliansu w Chennai w Indiach, to miejsce gdzie realizowany jest największy projekt w zakresie wspólnych platform Aliansu. Fabryka posiadająca roczną zdolność produkcyjną 400 000 pojazdów, produkuje zarówno samochody marki Renault, jak i Nissan, przeznaczone na rynek lokalny i na eksport.
W Rosji Alians wytwarza samochody w zakładzie Togliatti, na liniach sąsiadujących z liniami spółki AVTOVAZ, największego producenta samochodów w Rosji. W zeszłym roku Alians przejął pakiet kontrolny producenta legendarnej Łady. Odbyło się to za pośrednictwem spółki joint venture, utworzonej razem z rosyjską spółką państwową Russian Technologies.

W przyszłym roku Nissan rozpocznie produkcję nowej generacji modelu Rogue w fabryce Renault Samsung Motors w Busan (Korea Południowa). W zeszłym roku, przed rozpoczęciem produkcji SUV-a, Alians znacząco zredukował koszty procesu. Optymalizacja ta pozwoli na zwiększenie produkcji Nissana Rogue, zwiększając jednocześnie wydajność całej fabryki.

Od 2009 r. wszystkie zakupy Aliansu przechodzą przez Renault Nissan Purchasing Organization (RNPO), największą wspólną strukturę Aliansu. Dysponując argumentem 8 milionów samochodów produkowanych przez Alians, RNPO może negocjować ceny korzystniejsze, niż to byłoby możliwe do osiągnięcia przez każdą z firm oddzielnie.

Synergie w zakresie mechaniki wynikają ze współpracy nad tworzeniem i produkcją silników i skrzyń biegów. Renault tradycyjnie specjalizuje się w silnikach diesla i silnikach benzynowych o małej pojemności, podczas gdy Nissan zajmuje się pozostałymi silnikami benzynowymi i automatycznymi skrzyniami biegów.

Synergie w zakresie inżynierii samochodowej pochodzą głównie ze wspólnych platform i wspólnych elementów.

CMF (Common Module Family)
W 2012 r. Alians zaczął korzystać z efektu synergii, generowanego przez nowe podejście, zwane CMF (Common Module Family), polegające w szczególności na konsolidacji platform i części. Podejście CMF jest wspólnym systemem, który pozwala Renault i Nissanowi na jeszcze bliższą współpracę w zakresie produkcji samochodów i który powinien w przyszłości przyczynić się do osiągnięcia jeszcze większych synergii.

CMF będzie stopniowo wdrażany dla modeli Renault i Nissan pomiędzy 2013 i 2020 r. W pierwszej kolejności dotyczyć będzie samochodów klasy kompakt i rodzinnych, a następnie obejmie modele z innych segmentów.

CMF powinien przełożyć się dla Aliansu na średnie zmniejszenie kosztów produkcji o 30 do 40%, w zależności od modelu oraz na oszczędności rzędu 20-30% przy zakupie elementów.

Poza wspomnianymi wyżej działami w przyszłości spodziewane są również synergie pochodzące z sektorów, takich jak sprzedaż i marketing.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
ProfilGate
RADMOT Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.