Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Sprzedaż Aliansu Renault-Nissan w pierwszym półroczu 2017 wzrosła o 7%, do poziomu 5 268 079 samochodów.

Wzrost ten jest efektem zwiększonego zapotrzebowania na modele francuskiego i japońskiego koncernu oraz dołączenia nowego członka Aliansu, spółki Mitsubishi Motors, która po raz pierwszy została uwzględniona w wynikach w tym półroczu.

Sprzedaż modeli Renault, w tym Clio, Sandero, Mégane, Captur i Duster wzrosła. Podobne tendencje wykazuje sprzedaż modeli Nissana: X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai i Altima/Teana. Natomiast spółka Mitsubishi Motors, która dołączyła do Aliansu pod koniec 2016 roku, sprzedała blisko 495 tys. samochodów. Szczególnym powodzeniem w regionie ASEAN cieszył się jej SUV Outlander oraz model Pajero Sport.

Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych trzech producentów wyniosła 481 151 samochodów i również wykazuje znaczący wzrost. Potwierdza wiodącą pozycję Aliansu jako największego producenta samochodów elektrycznych wśród marek popularnych. Do wzrostu sprzedaży w znaczącym stopniu przyczyniły się modele LEAF Nissana oraz ZOE Renault, który nadal zajmuje pierwsze miejsce w Europie, a także model i-Miev Mitsubishi. Jeśli chodzi o modele hybrydowe, to elektryczne wersje Mitsubishi Outlander przekroczyły poziom 13 000 sprzedanych sztuk.

Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan, oświadczył: Alians osiągnął rekordowy poziom sprzedaży w pierwszym półroczu 2017. Łącznie sprzedaliśmy 5 268 079 samochodów. Chcemy w tym roku maksymalnie wykorzystać efekt synergii w ramach Aliansu, w większym stopniu czerpać zyski z oszczędności skali i naszej obecności na światowych rynkach, a także skoncentrować się na zaawansowanych technologiach i innowacyjnych modelach z napędem elektrycznym. Alians w nowym, poszerzonym składzie jest na najlepszej drodze do wykorzystania swojego potencjału, zarówno jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, jak i ofertę usług związanych z mobilnością nowej generacji, którą chcemy zaproponować klientom na całym świecie.

W pierwszym półroczu 2017 Grupa Renault sprzedała 1 879 288 samochodów. Oznacza to wzrost o 10,4% przy średnim wzroście rynkowym równym 2,6%. Wszystkie marki grupy odnotowały zarówno wzrost wielkości sprzedaży, jak i udziałów w rynku. Renault i Dacia pobiły w tym półroczu nowy rekord sprzedaży. Renault zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży w Europie. Zarówno sprzedaż jak i udziały w rynku wzrosły we wszystkich regionach. Grupa Renault odnotowała w szczególności wzrost sprzedaży o 19,3% regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii i o 50,5% w regionie Azji-Pacyfiku.

Natomiast Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 2 894 488 samochodów w pierwszym półroczu. Oznacza to wzrost o 5,6%. Nissan odnotował wzrost sprzedaży w Japonii (+22,9%) oraz w Europie (+5,7%). Model Infiniti sprzedał się w ilości 125 tys., co daje wzrost o 13% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016.

Mitsubishi Motors sprzedał 494 303 samochody, co przekłada się na wzrost światowej sprzedaży tej marki o 2,4 % w stosunku do analogicznego okresu w roku 2016. Wzrosła również sprzedaż minisamochodów Kei w Japonii. Możemy również zaobserwować duży wzrost sprzedaży w Chinach w związku z wprowadzeniem produkowanego lokalnie SUV-a Outlander. Marka odnotowała również zwiększenie sprzedaży w regionie ASEAN, pod wpływem wzmożonego zapotrzebowania na SUV-y i pickupy.

Alians zamierza mocniej wykorzystać efekt synergii w 2017 roku, dzięki ściślejszej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors oraz Nissan i Renault w takich obszarach jak zakupy, większe wykorzystanie lokalnych dostawców, produkcja krzyżowa, wspólne platformy samochodowe, wymiana technologii i ekspansja zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach.

ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan powstał w wyniku strategicznej współpracy pomiędzy Grupą Renault, mającą swoją siedzibę we Francji oraz firmami Nissan Motor i Mitsubishi Motors, z siedzibą w Japonii. W 2016 roku sprzedał 9,96 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Więcej niż co dziewiąty sprzedany samochód na świecie to model Aliansu. Alians podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler czy chiński Dong Feng. Alians posiada również większościowe udziały w spółce joint-venture kontrolującej AVTOVAZ, największego producenta aut osobowych w Rosji. Zajmuje również wiodącą pozycję w produkcji samochodów o zerowej emisji i rozwija innowacyjne technologie, by móc zaoferować w przyszłości autonomiczne samochody wyposażone w mobilne technologie w przystępnej cenie.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
ProfilGate