Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
audi logo
Grupa Audi przyspiesza proces dostosowywania się do nowych warunków, dokonując dużych inwestycji w przyszłościowe tematy.

Tylko od początku roku 2019 do końca 2023, koncern planuje przeznaczyć około 14 miliardów euro na zagadnienia związane z mobilnością elektryczną, digitalizacją i jazdą autonomiczną. Założenia obejmują inwestycje w aktywa trwałe, a także w badania i rozwój. Łączne, przewidywane wydatki czterech pierścieni zaplanowane na najbliższe pięć lat, to kwota rzędu 40 miliardów euro.
a1814935 large
„Ten okres planowania finansowego nosi w sobie wyraźny zapis: konsekwentnie zmierzamy w kierunku mobilności elektrycznej i w przyszłości na niej właśnie będziemy się koncentrować. Dokonujemy przesunięcia środków w kierunku bardziej priorytetowym - przyszłościowych produktów i usług, które dla rynku są bardziej atrakcyjne i odpowiadają jego potrzebom” - mówi Bram Schot, tymczasowy prezes zarządu AUDI AG. „Dzięki modelom takim jak niedawno zaprezentowane Audi e-tron GT concept, chcemy znów ‘zelektryfikować’ ludzi, a jednocześnie chcemy być firmą sprawną i wydajną.”

W najbliższych latach cztery pierścienie zaprezentują szereg nowych modeli elektrycznych, a elementem tej ofensywy jest Audi e-tron – pierwszy w pełni elektryczny SUV marki z Ingolstadt. Do roku 2025 Audi oferować będzie około dwudziestu zelektryfikowanych modeli, z których połowa będzie miała napęd wyłącznie elektryczny. Jednocześnie marka przyspieszy z digitalizacją swych pojazdów i fabryk oraz rozszerzy model biznesowy o nowe usługi cyfrowe, takie jak m.in. „funkcje na żądanie”.

W związku z powyższym, udział wydatków na zagadnienia przyszłościowe w puli wydatków całkowitych na przestrzeni całego okresu planowania znacznie wzrośnie. Zwłaszcza w drugiej połowie założonego horyzontu czasowego, wydatki odzwierciedlać będą dynamiczny rozwój mobilności elektrycznej tworzonej na bazie synergii marek Grupy i wspólnej dla nich architektury. W tym celu Audi już teraz ściśle współpracuje z Porsche, tworząc przeznaczoną dla dużych samochodów „architekturę elektryfikacji premium - Premium-Architektur Elektrifizierung (PPE)”. Jednocześnie wraz z marką Volkswagen realizuje projekt budowy „modularnej platformy dla aut elektrycznych - Modulare E-Antriebs-Baukasten (MEB).”

By móc sfinansować swe przyszłościowo zorientowane projekty ze środków własnych przedsiębiorstwa, Audi konsekwentnie wdraża udane założenia Planu Transformacji Audi. Dzięki niemu, koncern z Inglostadt rok 2018 zamknie dodatnim efektem dochodowym w wysokości ponad 1 miliarda euro. Efekt ten zniweluje obciążenia finansowe wynikające z wyższych wydatków wstępnych na przyszłościowe projekty. Oprócz transferu środków na projekty przyszłościowe, celem Planu Transformacji Audi jest redukcja za dużej złożoności produkcji, dalsze i głębsze wykorzystywanie efektu synergii oraz identyfikacja i zakończenie działań, które nie są już istotne z punktu widzenia klienta.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.