Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altPierwsza w Zwickau publiczna e-stacja - stacja ładowania pojazdów elektrycznych, znajdująca się tuż przed muzeum Augusta Horcha, zostanie otwarta 30 marca.

Prąd do jej zasilania pobierany jest z instalacji solarnej, która znajduje się na parkingu muzeum. Podczas otwarcia AUDI AG zaprezentuje pojazdy elektryczne trzech generacji.

Prawdziwym klejnotem jest jeden z pierwszych samochodów elektrycznych - Slaby-Beringer z 1923 roku. Mały, napędzany elektrycznie pojazd, generował moc 3 KM z 24-woltowego akumulatora. Jego prędkość maksymalna wynosiła 40 km/h. Założyciel zakładów DKW Jörgen Skafte Rasmussen zainteresował się tym małym samochodem z drewnianą karoserią i stał się udziałowcem firmy Slaby-Beringer, która w 1925 roku stała się częścią koncernu DKW.
65 lat później, w marcu 1990 roku, Audi 100 Avant Duo wyposażone w nową technologię hybrydową zostało zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pięciocylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM napędzał przednią oś, silnik elektryczny o mocy 12 KM oś tylną. Pojazd potwierdzał możliwość zbudowania samochodów hybrydowych, które mogą na krótkich odcinkach poruszać się dzięki napędowi elektrycznemu. Audi 100 Avant Duo, podobnie jak Slaby-Beringer zostanie zaprezentowane w Zwickau.

Równolegle do technologii hybrydowej obecnej w aktualnych modelach A6 hybrid, A8 hybrid i Q5 hybrid quattro, Audi tworzy samochody, które korzystając tylko z napędu elektrycznego mogą pokonywać długie dystanse - są to modele e-tron. 30 marca będą się mogli o tym przekonać osobiście odwiedzający muzeum Augusta Horcha. Po oficjalnym otwarciu o godz. 10.00, będą oni mieli możliwość skorzystania z jazdy próbnej jednym z trzech modeli Audi A1 e-tron lub Audi A3 e-tron.

Nowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy muzeum Augusta Horcha jest częścią wspólnego projektu zakładów Stadtwerke Zwickau i Zachodniosaksońskiej Wyższej Szkoły w Zwickau. Jednym z powodów jej budowy jest projekt rządowy pod nazwą „Elektromobilność”. Zakrojony na trzy lata program ma na celu wspieranie rozwoju elektromobilności w całym kraju oraz uwidocznienie niemieckiej kompetencji technologicznej za granicą.

Bawaria i Saksonia zgłosiły wspólnie swoją kandydaturę do projektu. Audi jest również zaangażowane w to przedsięwzięcie, podobnie jak inne przedsiębiorstwa i koncerny, takie jak Porsche czy MAN. Wspólnym celem jest wprowadzenie ponad 250 tysięcy samochodów elektrycznych na drogi Bawarii i Saksonii do roku 2020. Otwarcie pierwszej publicznej e-stacji w Zwickau ma wesprzeć stworzenie niezbędnej infrastruktury.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Alucrom Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)