Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
audi logo Producent samochodów segmentu premium Audi oraz lider innowacji i wdrażania standardu 5G Ericsson (NASDAQ: ERIC), ogłosiły wspólne plany pionierskiego użycia techniki 5G w produkcji samochodów.

W centrali Audi w Ingolstadt, obie firmy porozumiały się co do rozwoju szerokiego wachlarza działań, badających potencjał 5G jako przyszłościowej techniki komunikacji, spełniającej wysokie wymagania stawiane w przemyśle motoryzacyjnym. Audi i Ericsson podpisały protokół ustaleń (Memorandum of Understanding – MoU), a już w najbliższych miesiącach eksperci reprezentujący obie strony rozpoczną serię testów w centrum technicznym „Audi Production Lab” w Gaimersheim w Niemczech.

A189150 large_l

Frank Loydl, szef pionu informacyjnego w AUDI AG mówi: „W pełni osieciowana fabryka będzie miała ogromy wpływ na procesy produkcyjne przyszłości. Potężna architektura sieci, która może reagować w czasie rzeczywistym, ma dla nas decydujące znaczenie. Częścią projektu prowadzonego wraz z naszym partnerem, Grupą Ericsson, są prowadzone przez nas testy możliwości oferowanych przez technikę 5G i jej zastosowań przemysłowych w inteligentnej fabryce, tzw. smart factory”. Audi i Ericsson badają również, czy oprócz fabryki w Ingolstadt, standard 5G będzie mógł być implementowany w innych fabrykach Grupy Audi.

Erik Ekudden, CTO Grupy Ericsson zaznacza: „Ericsson prowadzi już projekty przemysłowego wdrażania standardu 5G na całym świecie. Projekty te pomagają wytwórcom zwiększać produktywność i kreować nowe możliwości biznesowe. Ten projekt, to ogromna szansa sprawdzenia, jakie otrzymamy możliwości wdrażając 5G w branży produkcji samochodów i realnego uruchomienia inteligentnej produkcji bezprzewodowej”.

5G to standard komunikacji mobilnej następnej generacji, który poszerza możliwości obecnie funkcjonujących sieci mobilnych, tak by spełniać przyszłe zapotrzebowania zarówno pojedynczych konsumentów, jak i zorganizowanego przemysłu. Sieci 5G zapewnią konsumentom lepszą i szybszą łączność szerokopasmową, natomiast firmom, 5G otwiera możliwości tworzenia aplikacji dla praktycznie wszystkich dziedzin i działań – od połączonych ze sobą pojazdów (connected vehicles), aż po inteligentne fabryki przyszłości. Technika ta ma wiele cech sieci, które są kluczowe dla Przemysłu 4.0, z jego coraz bardziej elastycznymi i coraz bardziej złożonymi procesami produkcyjnymi.

Daje większą przepustowość sieci i pozwala na szybsze przesyłanie danych. Zwiększa też obiecująco wysoce zabezpieczoną dostępność. Co więcej, bardzo niski stopnień opóźnienia zapewnia szybki czas reakcji pomiędzy urządzeniami systemu fabrycznego. W pierwszej fazie projektu, Audi i Ericsson testować będą aplikację opóźnień krytycznych. Odbędzie się to z wykorzystaniem bezprzewodowo połączonych robotów produkcyjnych wyposażonych w aplikację do klejenia. To powszechnie stosowana technika scalania poszczególnych elementów karoserii samochodowych.

Planowana infrastruktura, która zostanie stworzona w centrum technicznym w Gaimersheim, obejmie wdrożenie standardu 5G w symulowanym środowisku produkcyjnym, odzwierciedlającym to z fabryki Audi w Ingolstadt i z innych fabryk czterech pierścieni. Laboratorium zostanie wyposażone w sieć Ericssona „Proof-of-Concept” (PoC), która jest otwartym środowiskiem próbnym umożliwiającym wczesne wdrożenie techniki 5G. Sieć zaprojektowano jako integrującą alternatywne lub uzupełniające się rozwiązania techniczne z tymi, których używa się obecnie, czyli np. z Wi-Fi, bezprzewodowym LAN lub przewodową łącznością pomiędzy komponentami produkcyjnymi (Ethernet).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
GREG-PLAST
RADMOT Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS