Naukowcy zbadali pod względem emisji tego gazu samochody nowo dopuszczone do ruchu w Niemczech.
Z przeprowadzonego badania wynika, że niemieccy producenci samochodów segmentu premium, od 2009 roku do końca pierwszego półrocza 2012 roku, zmniejszyli ilość dwutlenku węgla emitowanego przez nowe pojazdy, średnio o dziesięć procent. Badanie oparto na danych niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Pojazdów Mechanicznych (niem. Kraftfahrtbundesamts, KBA) na temat samochodów nowo dopuszczonych do ruchu na niemieckich drogach. Wg tych danych, samochody marki Audi emitują 144,5 g CO2 na km, auta marki BMW (łącznie z Mini) – 145,4 g CO2 na km, a pojazdy marki Mercedes (łącznie ze Smartem) – 150 g CO2 na km.
W przypadku dużych producentów popularnych samochodów badanie wykazało, że emisja dwutlenku węgla przez nowo dopuszczone do ruchu pojazdy spadła w badanym okresie czasu, tj. pomiędzy rokiem 2009 a końcem pierwszego półrocza roku 2012, średnio o siedem procent.