Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
audi logoRok 2013 był dla Audi wyjątkowo udany. Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele.

Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż nowych samochodów Audi, a premierowe modele spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.

Przez cały rok 2013, Audi notowało na całym świecie systematyczny wzrost popytu na pojazdy z Ingolstadt. Już w listopadzie przekroczony został roczny plan zakładający oddanie w roku 2013 do rąk klientów 1,5 mln samochodów. W całym roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży.

„Sytuacja w Europie jest wciąż trudna” - podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką.”    

Nowe modele
Ubiegłych dwanaście miesięcy stało pod znakiem kilku ważnych dla koncernu z Ingolstadt premier. Najważniejszą z nich niewątpliwe był debiut nowego Audi A3 Limousine, które na polskim rynku pojawiło się we wrześniu. Dzięki nowemu modelowi, cztery ringi chcą zdobyć mocną pozycję w największym na świecie segmencie samochodów – klasie kompaktowych limuzyn. Audi A3 Limousine w swoim założeniu godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy z dynamiką auta coupé. Trzeci już z kolei model linii A3 charakteryzuje się lekką konstrukcją, mocnym i efektywnym układem napędowym, wieloma rozwiązaniami z zakresu infotainment i najnowocześniejszymi systemami wsparcia kierowcy. Gama silników dostępna w nowym aucie obejmuje pięć jednostek– trzy benzynowe i dwie wysokoprężne.

W polskich salonach sprzedaży pojawił się także usportowiony wariant popularnego kompaktu segmentu premium – Audi S3 sportback, charakteryzujące się pięciodrzwiowym nadwoziem oraz jego wersja trzydrzwiowa, Audi S3. Oba samochody oferują najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyposażone w efektywny silnik 2.0 TFSI rozwijają moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowym Audi S3 i S3 sportback niecałe pięć sekund. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu to 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa na 100 km.

Kolejną ważną premierą Audi w Polsce było pojawienie się nowej wersji flagowej, luksusowej limuzyny, Audi A8. Dynamiczna stylistyka A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista, podkreślająca prestiż marki. W nowej odsłonie, samochód zyskał nowe silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, nowe systemy wsparcia kierowcy oraz został wyposażony w techniczne nowinki – innowacyjne reflektory Matrix LED, a także kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wiele elementów wnętrza pojazdu zostało wykonanych ręcznie, a klienci kupujący tę prestiżową limuzynę mają do wyboru szeroką paletę luksusowego wyposażenia, dzięki któremu podróż Audi A8 to czysta przyjemność.

Miłośnicy prawdziwie sportowych wrażeń, w gamie modelowej Audi również mogli znaleźć premierowe modele. Najpierw w Polsce pojawiło się długo wyczekiwane Audi RS6 Avant, we wrześniu mogliśmy zobaczyć RS7 Sportback, a w październiku RS Q3. Za ich powstanie odpowiada quattro GmbH, spółka córka Audi AG, produkująca sportowe i wyczynowe wersje samochodów Audi. Obchodzące w ubiegłym roku trzydziestolecie działalność quattro GmbH, to symbol prestiżu, efektywności i najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dynamicznie rozwijająca się firma oferuje w tej chwili największą w swojej historii paletę modeli RS.

Dostępne w polskich salonach od maja 2013 Audi RS6 Avant, to wyjątkowy samochód łączący moc 412 kW (560 KM) i 700 Nm momentu obrotowego, z walorami użytkowymi przydatnymi na co dzień i w czasie wolnym. Standardowo model wyposażono w silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Mimo dużej pojemności, dzięki zastosowaniu systemu cylinder on demand, zużycie paliwa wynosi jedynie 9,8 litra na 100 km. Warto podkreślić, że elementami seryjnymi samochodu są: pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension, zintegrowany z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select sportowy mechanizm różnicowy oraz dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości.

Audi RS7 sportback to z kolei sportowe coupé, od 0 do 100 km/h przyspieszające w zaledwie 3,9 sekundy, a którego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Audi RS7 sportback wysmakowaną stylistyką i sportowym duchem fascynuje już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych, ale pełnych harmonii proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej sylwetki auta jest doskonale widoczna. Podobnie jak RS6 Avant, ten efektywny samochód wyposażono w jednostkę napędową 4.0 TFSI generującą 412 kW (560 KM).

Kolejną nowością na polskim rynku było Audi RS Q3 - sportowy, dynamiczny SUV, który łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna - ograniczona elektronicznie - to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km.

Standardowo znajdziemy w nim m.in. stały napęd na cztery koła quattro, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, wyposażone w układ zmywania oraz automatyczną regulację zasięgu reflektory ksenonowe plus zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED, w pełni diodowe światła tylne, czy system Start/Stop. Dodatkowo, również standardowo, samochód wyposażono w zawieszenie sportowe RS, system Audi drive select oraz Audi parking system plus.

Rozwój sieci dealerskiej
Koncern Audi rozwija się dynamicznie na całym świecie, inwestuje w swój rozwój rozbudowując sieć produkcyjną i handlową. W roku 2013 produkcję podjęła zmodernizowana i dostosowana do wymogów pełnej produkcji fabryka Audi w Györ na Węgrzech. Z jej taśm produkcyjnych zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie, z nowym modelem, A3 Limousine, na czele. Rozpoczęto także prace budowlane przy wznoszeniu pierwszej fabryki Audi na kontynencie amerykańskim – w San José Chiapa w Meksyku. W nowej meksykańskiej fabryce, Audi będzie produkować następcę aktualnego modelu Audi Q5. Rozpoczęcie produkcji przewidziano na 2016 rok. W ubiegłym roku podjęto również decyzję o inwestycji w fabrykę w São José dos Pinhais w Brazylii, która począwszy od roku 2015 produkować będzie Audi A3 Limousine i Audi Q3.

Sieć sprzedaży w Polsce obejmuje 23 salony sprzedaży z serwisem, z czego 22 powstały wg. koncepcji stylistycznej „Hangar”, a najnowszy w Rzeszowie, zgodnie z nowymi założeniami koncernu, wg. koncepcji „Audi Terminal”. Do sieci Audi należy także 13 autoryzowanych punktów serwisowych.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)