Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
audi logo
W marcu Audi AG dostarczyło klientom na całym świecie 182 750 samochodów. W ten sposób wyniki handlowe są teraz zaledwie o 0,5 procenta gorsze niż w analogicznym miesiącu roku ubiegłego.
 
Koncern ustanowił kolejne rekordy sprzedażowe w Chinach i w Stanach Zjednoczonych. Na przeciwnym biegunie stała jednak zmniejszająca się sprzedaż w Ameryce Południowej i w regionie Azji i Pacyfiku. Wpływ na to miała wymiana modelowa prowadzona w tych regionach. Marzec zakończył się pozytywnie również na rodzimym dla marki rynku niemieckim, gdzie wraz z pojawieniem się na drogach pierwszych egzemplarzy modelu Audi e-tron (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26,2 - 22,6 (WLTP); 24,6 - 23,7 (NEDC); łączna emisja CO2 w g/km: 0) zwiększyła się również sprzedaż popularnych modeli serii Q. Cały pierwszy kwartał tego roku zdeterminowany był jednak efektem przechodzenia na cykl testowy WLTP: w poprzednich trzech miesiącach Audi sprzedało na całym świecie 447 250 samochodów, o 3,6 proc. mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.
 
A193780 large_b

- Homologowaliśmy już praktycznie wszystkie warianty zestawów silnik/skrzynia biegów i przygotowujemy się teraz do drugiego etapu wdrażania WLTP, który rozpocznie się jesienią - mówi Martin Sander, zastępca szefa globalnego marketingu i sprzedaży AUDI AG. - Wraz z wprowadzeniem na rynek naszego pierwszego produkowanego seryjnie auta w pełni elektrycznego, wjechaliśmy w erę pojazdów elektrycznych -.

W marcu pierwsze egzemplarze Audi e-tron trafiły do swych nabywców w Europie. Większość pojechała do Niemiec (490 szt.) i do Norwegii (621 szt.). Ten skandynawski kraj jest europejskim pionierem jeśli chodzi o mobilność elektryczną. Oblicza się, że na koniec roku 2019 pojazdy elektryczne stanowić będą prawie 50 procent całego rynku norweskiego. Popyt na Audi e-tron jest wysoki: około jedna trzecia z 20 tysięcy założonych dotąd na ten model rezerwacji, pochodzi z Norwegii. Dostawy do Stanów Zjednoczonych rozpoczną się w maju, a w Chinach samochód dostępny będzie w drugiej połowie tego roku.

Wspomniany rynek chiński w pierwszym kwartale ponownie urósł: ilość sprzedanych tam od stycznia do końca marca samochodów marki Audi wzrosła o kolejne 3,3 proc. i wyniosła 159 334 egzemplarze. Tylko w marcu w Państwie Środka sprzedano 55 250 aut – o 2,3 proc. więcej niż w marcu 2018. Największym powodzeniem cieszy się tu Audi A4, którego sprzedaż wyniosła 14 854 auta, co przełożyło się na wzrost o 7,6 procent licząc rok do roku. Od początku roku chińscy klienci kupili 43 004 egzemplarze Audi A4 (+15,1 proc.). W pierwszy kwartale dynamicznie, o 48,6 procent, wzrosła tu również sprzedaż modelu A5, która wyniosła 4272 samochody.

W Stanach Zjednoczonych dostawy w marcu urosły o 1,1 procenta w ujęciu rok do roku i zamknęły się rekordową liczbą 20 302 sprzedanych aut. Znacznie wzrósł popyt na popularne Audi Q5 (6529 pojazdów, +19,3 proc.) i na Audi A6 (1963 auta, +67,6 proc.). Skumulowana sprzedaż wszystkich modeli w Stanach Zjednoczonych wyniosła w pierwszym kwartale 48 115 samochodów (-3,9%). Cała Ameryka Północna zamknęła pierwszy kwartał wynikiem 57 450 sprzedanych aut (-6,5 proc.). Tylko w marcu, region odnotował spadek o 1,4 procent (ok. 24 250 egzemplarzy).

Europa natomiast odnotowała w marcu wzrost sprzedaży o 1,5 procent, do 94 100 samochodów. Na rodzimy rynek niemiecki cztery pierścienie dostarczyły 30 167 egzemplarzy nowych Audi, o 6,8 procent więcej niż w marcu 2018. Do wzrostu sprzedaży u naszych zachodnich sąsiadów przyczyniło się z pewnością Audi e-tron, ale również nowe Audi A1 (3372 sztuki, +83,2 proc.), nowe Audi Q3 (2465 aut, +53,1 proc.) i Audi Q2 (2992 samochody, +54,9 proc.). W ubiegłym miesiącu rosnącą sprzedaż odnotowano też we Francji (5758 egzemplarzy, +9,6 proc.) oraz w Belgii (3512 pojazdów, +7,0 proc.). W Polsce zanotowano niestety spadek rejestracji nowych samochodów marki Audi. W marcu w naszym kraju zarejestrowano ich 1803 egzemplarze. To spadek o 13,9 procent w stosunku do marca 2018. Pierwszy kwartał 2019 zakończył się dla Audi w Polsce wynikiem 3729 pierwszych rejestracji - o 20,29 proc. gorszym, niż I kwartał roku ubiegłego.

Skumulowane dostawy na Starym Kontynencie zamknęły się w całym pierwszym kwartale liczbą 204 200 samochodów (-5,5 proc.), na co wpływ miało z pewnością przechodzenie na cykl testowy WLTP.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Bodycote Polska Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
GABEC