Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
hr_logoAudi rozszerza największy w historii przedsiębiorstwa program inwestycji. Od roku 2015 do 2019, koncern z Ingolstadt przeznaczy na inwestycje 24 mld euro - o dwa miliardy więcej niż w poprzednio planowanym okresie inwestycyjnym.

70 procent wszystkich zainwestowanych środków przeznaczonych zostanie na wdrożenie nowych modeli i rozwiązań technicznych. Cztery pierścienie mają również zamiar sprostać surowym, światowym wymogom w zakresie emisji CO2, wprowadzając do produkcji nową generację niezwykle oszczędnych silników spalinowych oraz alternatywne rozwiązania dotyczące wydajności. Nowa oferta w zakresie systemów connectivity i wsparcia kierowcy ma dodatkowo powiększyć „przewagę dzięki technice”. Równocześnie przedsiębiorstwo rozbuduje swą światową sieć produkcyjną. Ponad połowa kwoty, którą planuje się wydać na inwestycje, przypada na niemieckie fabryki koncernu - w Ingolstadt i w Neckarsulm.

Zainwestowanie tak dużych kwot w nadchodzących pięciu latach, pozwoli Audi na opracowanie nowych, zaawansowanych rozwiązań technicznych i zwiększenie możliwości produkcyjnych na całym świecie. „Naszym głównym priorytetem jest zrównoważony wzrost. Dlatego inwestujemy dużo w dziedziny innowacyjne: mobilność elektryczną, systemy connectivity i lekką konstrukcję” – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Przedsiębiorstwo rozbudowuje również nieustannie swoją światową sieć produkcyjną.

Z łącznej kwoty inwestycji w wysokości 24 mld euro, 17 mld euro przypada na inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe, a 7 mld na koszty prac rozwojowych. „W okresie pięciu nadchodzących lat, 70 procent wszystkich inwestycji przeznaczymy na nowe modele i innowacyjne rozwiązania techniczne“ - objaśnia Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów.

„Mimo rosnącej łącznej kwoty inwestycji, mając na względzie czekające nas wyzwania, zachowamy konieczną dyscyplinę w zakresie kosztów“ – dodaje Strotbek. Jednym z priorytetów w tym względzie jest osiągnięcie jak najwyższej wydajności. Rozbudowa międzynarodowej struktury produkcyjnej, rosnące nakłady na nowe modele i rozwiązania, zwłaszcza w kontekście sprostania zaostrzonym na całym świecie normom emisji dwutlenku węgla, wymagają od całej załogi Audi sporego wysiłku.

By spełnić surowe wymagania dotyczące emisji CO2, Audi pracuje nie tylko nad kolejną generacją oszczędnych silników benzynowych i wysokoprężnych, ale także nad hybrydami typu plug-in, podobnymi do tej zastosowanej w Audi A3 Sportback e-tron, które z końcem tego roku pojawiło się na pierwszych rynkach. „Nieustannie rozwijamy alternatywne koncepcje napędu i skupiamy się przede wszystkim na skomunikowaniu samochodów z ich cyfrowym otoczeniem“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Samochód będzie komunikował się z kierowcą, internetem, infrastrukturą i innymi pojazdami, będąc przy tym ekologicznym.“ Nowe Audi TT wyznacza kierunek w stronę bezprzewodowego komunikowania. Jego zintegrowany wirtualny kokpit Audi virtual cockpit, który w jednej, centralnej, cyfrowej jednostce łączy funkcje tablicy rozdzielczej i monitora MMI, ustanawia nowe standardy w tej dziedzinie.

Kilka tygodni temu, na wystawie Los Angeles Motorshow, Audi zademonstrowało pojazd koncepcyjny A7 Sportback h-tron quattro, udowadniając, że koncern udoskonalił także technikę ogniw paliwowych. „Gdy tylko rynek i infrastruktura będą gotowe, rozpoczniemy produkcję seryjną” – mówi prof. dr Hackenberg. Do roku 2020, koncern z Ingolstadt planuje poszerzyć swe portfolio z 50 do 60 modeli. Skupi się głównie na rozwoju nowych modeli z segmentów D i C. Ponadto Audi planuje powiększyć doskonale sprzedającą się rodzinę Q. Dla przykładu: w roku 2016, w Ingolstadt rozpocznie się produkcja nowego Audi Q1.

Kolejnym ważnym elementem największego programu inwestycyjnego w historii Audi, jest rozbudowa infrastruktury produkcyjnej w Niemczech i w innych krajach. „Bazą naszego sukcesu na arenie międzynarodowej są bez wątpienia zakłady w Ingolstadt i w Neckarsulm. Dlatego ponad połowa środków zostanie zainwestowana w Niemczech” - podkreśla Strotbek. W Ingolstadt trwają przygotowania do rozpoczęcia produkcji nowych modeli. W Neckarsulm natomiast, w 2015 roku rozpocznie się kompleksowa przebudowa fabryki, tak by móc przestawić ją na produkcję kolejnej generacji luksusowej limuzyny Audi A8.

Dzięki inwestycjom, w niemieckich zakładach koncernu zwiększy się zatrudnienie. W ubiegłym roku, Audi w samych tylko Niemczech przyjęło do pracy blisko trzy tysiące nowych pracowników. „W roku 2015 także będziemy powiększać naszą załogę, wzmacniając w ten sposób zrównoważony wzrost” – objaśnia Thomas Sigi, członek zarządu Audi ds. zasobów ludzkich. Ponadto Audi będzie także wspierać własne kształcenie przyszłych pracowników, zapewniając zdobycie zawodu siedmiuset młodym ludziom. „Silna, wyszkolona załoga w rodzimych zakładach, ma wzmocnić nasze kluczowe kompetencje, zwłaszcza w zakresie rozwoju i wdrażania najważniejszych rozwiązań technicznych“ - dodaje Sigi.

Marka z czterema pierścieniami w logo zatrudnia obecnie rekordową liczbę 80 tys. pracowników na całym świecie. W Meksyku i w Brazylii koncern inwestuje w nowe fabryki, by móc w pełni wykorzystać potencjał rozwojowy kontynentu amerykańskiego. W ten sposób chce się w przyszłości jeszcze bardziej uniezależnić od wahań kursów walut.

W październiku, w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi oddało do użytku nowe centrum szkoleniowe, w którym kształceni są nowi pracownicy powstającej tam fabryki. Do zrekrutowanych już 1200 fachowców, w przyszłym roku dołączy kolejnych 850 osób. Począwszy od roku 2016, z taśm produkcyjnych tamtejszych zakładów zjeżdżać będzie Audi Q5.

Duże inwestycje w prace nad nowymi modelami i w rozwój innowacyjnych rozwiązań technicznych, przełożą się wprost na korzyści dla klientów, w postaci wielu nowych produktów. Obok nowej generacji rodziny A6 w klasie luksusowych limuzyn, dostępnej na rynku od jesieni 2014, w 2015 roku pojawi się nowe Audi Q3 i Audi RS Q3 wyposażone w wiele innowacji. W 2015 roku kupić będzie można nowe Audi A1 i Audi A1 Sportback - także z nowymi silnikami trzycylindrowymi.

W roku 2014, koncern z Ingolstadt przekroczy liczbę 1,7 mln sprzedanych samochodów. Do roku 2020 natomiast, ma zamiar trwale zdobyć miano marki numer jeden w segmencie premium.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.