Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Elektrycznie napędzane Audi e-tron GT będzie począwszy od roku 2020 produkowane w zakładach produkcyjnych Audi Sport GmbH w Böllinger Höfe. Produkcja odbywać się będzie na tej samej linii, na której wytwarzane jest Audi R8.

Na terenie zakładu prowadzone są teraz prace modernizacyjne i budowlane, które pozwolą zintegrować produkcję R8 z produkcją nowego, czysto elektrycznego samochodu sportowego. Obecnie powstają nowe hale na potrzeby logistyki, a na wydziałach montażu nadwozia oraz blacharni montowane są najnowocześniejsze narzędzia. Prace modyfikacyjne trwają bez przerywania bieżącej produkcji, a ich zakończenie planowane jest na jesień tego roku.

Najpóźniej jesienią br. na terenie zakładu w Böllinger Höfe zostaną oddane do użytku dwie nowe hale o lekkiej konstrukcji o łącznej powierzchni ok. 10 000 m2, które posłużą potrzebom logistyki. Zbudowane po zachodniej stronie terenu zakładów, przylegać będą bezpośrednio do istniejących już budynków wydziału montażu nadwozia. - Böllinger Höfe zostało zaprojektowane jako niewielki zakład produkcyjny, jednak uwzględniający innowacje i elastyczne procesy produkcyjne. Daje to nam idealne warunki do produkcji dwóch różniących się od siebie modeli: Audi e-tron GT i Audi R8 - podkreśla dyrektor ds. produkcji Wolfgang Schanz. - Powstaje tu wyjątkowe połączenie inteligentnej fabryki z niemal manufakturowymi metodami produkcji -.

Audi e-tron GT i Audi R8 powstawać będą osobno, ale na tym samym wydziale montażu nadwozi. Podczas gdy R8 montowane jest w dużej mierze ręcznie, na potrzeby produkcji e-tron GT tworzy się obecnie osobne, w pełni zautomatyzowane narzędzia produkcji. Drugi poziom hali z systemem przenośników zajmuje obecnie około 4000 metrów kwadratowych. Częstotliwość pracy linii montażowej została zwiększona o 20 cykli, co daje w sumie 36 cykli do wspólnej produkcji R8 i e-tron GT. W ramach modernizacji montuje się tu również nowe systemy przenośników, ponieważ w przyszłości montaż nie będzie już zależny wyłącznie od pojazdów transportowych bez kierowcy (DTV), ale też od zelektryfikowanego systemu transportowego odbywającego się ponad głowami pracowników (EMS).

W przyszłości również pomieszczenia piwniczne hal w Böllinger Höfe będą wykorzystane na potrzeby produkcji. W nich właśnie przechowywane będą polakierowane już nadwozia R8 i e-tron GT. W tym celu istniejące już pomieszczenia zostały powiększone o 800 m2. Stąd bezzałogowy, autonomiczny system transportowy przenosić będzie całe nadwozia R8 i e-tron GT do windy, a ta dostarczy je bezpośrednio na zlokalizowaną powyżej linię produkcyjną.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Etyfol
Bodycote Polska Sp. z o.o.