Oprogramowanie Autodesk umożliwiło firmie przejście od szkiców do produkcji swojego nowego modelu 3-Wheeler w zaledwie pięć miesięcy oraz dotrzymanie początkowych terminów przygotowania materiałów marketingowych jeszcze przed wyprodukowaniem samochodu. Sukces modelu 3-Wheeler spowodował, że Morgan przeciwstawia się obecnym trendom ekonomicznym i „sprzedaje więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej" - mówi starszy konstruktor Jon Wells.
Brytyjski producent samochodów sportowych, znany ze swoich kultowych konstrukcji będących połączeniem nowoczesnej technologii z klasyczną stylistyką, wykorzystuje oprogramowanie Autodesk Alias, Autodesk Showcase i Autodesk 3ds Max wchodzące w skład pakietu AutoCAD Design Suite Ultimate, aby „zwiększyć szybkość, dokładność i wydajność tradycyjnego procesu projektowego i produkcyjnego” - mówi Wells.
„Wykorzystujemy umiejętności w zakresie tradycyjnego konstruowania karoserii”, wyjaśnia Wells. Model Autodesk Alias jest dzielony na przekroje poprzeczne i powstaje dokładna drewniana konstrukcja 3D. Wykwalifikowani blacharze samochodowi dokładnie odwzorowują powierzchnie karoserii, a następnie malują i osadzają na jednej z istniejących platform. „Powstaje samochód koncepcyjny, gotowy do pokazania na całym świecie”, dodaje.
Oprogramowanie Autodesk pozwala także dotrzymać napiętych terminów związanych z publikacją informacji w mediach jeszcze przed ukończeniem modelu koncepcyjnego. W Autodesk Showcase i Autodesk 3ds Max generowane są realistyczne materiały graficzne, które przekazywane są mediom, aby zwiększyć zainteresowanie przed prezentacją modelu rzeczywistego.
Gdy samochód jest gotowy do wejścia w fazę produkcji, jego powierzchnie są modelowane w Autodesk Alias do standardu Klasy A, a następnie przekazywane do działu inżynieryjnego Morgan i wykorzystywane do stworzenia wysoce precyzyjnego oprzyrządowania, które używane jest do wyprodukowania blachy.
„Samochody Morgan są kojarzone ze stylem retro i wysoką jakością wykonania, ale musimy także zadbać o wykorzystanie najnowszych technologii, aby pozostać konkurencyjnymi i nadążać za trendami” - podsumowuje Wells.