Automotive CEE Day 2020
Stokvis Tapes (do 14 lipca 2020)
Myzer (do 15.05.2021)
Grafe (do 17.12.2020)
VIA (do 31.12.2020)
Solar (do 25 czerwca2021)
Icetech (do 21.10.2020)
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
SEAT rozwija unikalny w skali europejskiej system dostaw za pomocą pojazdów bezosobowych.

Osiem autonomicznych jednostek transportowych AGV codziennie pokonuje 240 kilometrów, przewożąc do 2000 części potrzebnych przy montażu samochodów w Martorell.

Wykorzystanie bezosobowych pojazdów na drogach, po których poruszają się piesi, rowery, samochody i ciężarówki, wydaje się wyzwaniem. Z pomocą przychodzi najnowsza technologia nawigacyjna SLAM, umożliwiająca jednostkom jednoczesne określanie swojej pozycji i zebranie informacji o otoczeniu. Przed wyruszeniem w pierwszą podróż z transportem wózek przejeżdża trasę, by się jej nauczyć. Pomaga mu w tym system zintegrowanych kamer.



Jeśli podczas transportu pojazd „straci z oczu” któryś z zaprogramowanych punktów odniesienia, od razu się zatrzyma. Dalsza jazda będzie możliwa dopiero, gdy dany punkt znowu się pojawi w zasięgu kamer - tłumaczy Victor Palacios, inżynier logistyki kierujący programem SEAT-a.

Rozmowy robotów
Wysoka efektywność systemu jest również zasługą wykorzystywanej technologii 4G, zapewniającej łączność pojazdu z otoczeniem. Dzięki niej AGV może m.in. zmienić sygnalizatory na zakładowych skrzyżowaniach, zapewniając priorytet swojej trasie. Stała łączność z siecią pozwala także robotom na komunikowanie się ze sobą nawzajem.

- Nigdy nie jest tak, że wszystkie osiem składów AGV porusza się naraz. Jeśli jeden z robotów znajduje się w strefie przeładunkowej, inny czeka w kolejce, aż pierwszy skład zwolni miejsce - dodaje Palacios. - Z kolei jeśli trasy dwóch pojazdów się przetną, roboty same dostosują swoje prędkości do sytuacji, ustalając pierwszeństwo.

Bezpieczeństwo i efektywność
Przed wdrożeniem nowego systemu AGV w zakładach SEAT-a inżynierowie zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa pojazdów. Kamery zamontowane na szczycie i dolnej krawędzi pojazdu pozwalają na wykrycie każdego obiektu znajdującego się na trasie. - Roboty poruszają się z prędkością 1 metra na sekundę, dzięki czemu mogą szybko się zatrzymać, jeśli tylko w promieniu półtora metra znajdzie się przedmiot lub człowiek - opisuje Palacios.

W pojazdach zamontowano napęd elektryczny, co pozwoliło na redukcję emisji CO2 na terenie zakładów SEAT-a o 1,5 tony rocznie. By zapewnić jak największą efektywność procesu, akumulatory robotów są ładowane indukcyjnie w trakcie przeładunku towarów – do pełnego naładowania potrzebują jedynie 15 minut. Wydajne silniki pozwalają pojazdom przewieźć naraz ładunek o wadze 10 ton. Każdego dnia pojazdy AGV przemierzają trasy o łącznej długości 240 KM, przewożąc nawet 2000 części przyszłych samochodów.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CAMdivision Sp. z o.o.
SIROPOL Sp. z o. o.
A. Berger Polska Sp. z o. o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
GABEC
Trojan Manufacturing (UK) Ltd