Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
altPodczas Międzynarodowego Sympozjum Motoryzacyjnego w Wiedniu (Austria), które odbywa się w dniach 25-26 kwietnia 2013 roku, BASF prezentuje swój innowacyjny czterofunkcyjny katalizator konwersji  FWC™ dla silników benzynowych.

Jednokomponentowa technologia FWC umożliwia oczyszczenie spalin silnika benzynowego z cząstek stałych (PM), tlenku węgla (CO), węglowodorów (HC) oraz tlenków azotu (NOx),pozwalając producentom samochodowym spełnić restrykcyjne normy emisji spalin, włącznie z najnowszym standardem EURO 6.

Technologia FWC zostanie przedstawiona na prezentacji przeprowadzonej przez dra Klausa Hartha, wiceprezesa działu badań nad mobilnymi katalizatorami emisyjnymi. Spotkanie odbędzie się 26 kwietnia o godz. 9:30 w Centrum Kongresowym Hofburg w Wiedniu.

„Wykorzystaliśmy naszą wiedzę i doświadczenie w dziedzinie inżynierii materiałowej oraz katalizy do opracowania tej nowej wysokowydajnej technologii” – powiedział Harth. „FWC to unikalne rozwiązanie, które łączy funkcjonalność trzyfunkcyjnego katalizatora konwersji (TWC) oraz filtra na pojedynczym elemencie o strukturze plastra miodu.”

Działanie tradycyjnego katalizatora TWC w silnikach benzynowych polega na usunięciu CO, HC oraz NOx ze spalin. W celu usunięcia PM dodawany jest osobny filtr cząstek stałych, który może podwyższyć ciśnienie wsteczne i wymaga dodatkowego miejsca. FWC rozwiązuje ten problem dzięki jednoskładnikowemu procesowi technologicznemu.

„Wydobycie rynkowego potencjału technologii FWC wymagać będzie bliskiej współpracy między osobami odpowiedzialnymi za opracowywanie katalizatorów, dostawcami substratów i producentami części zamiennych typu OEM” – powiedział Xavier Susterac, wiceprezes działu Mobile Emissions Catalysts Europe firmy BASF. „Aby przyspieszyć rozwój tej dziedziny przemysłu, BASF nadal będzie rozwijał działalność poprzez wykorzystanie wyróżniającego się w tej branży potencjału innowacyjności, a także wiarygodnej kontroli emisji spalin i doświadczenia w produkcji katalizatorów”

Poza zaostrzanymi od wielu lat wymogami emisji spalin w zakresie HC, CO oraz NOx, nadchodzący standard EURO 6 posiadać będzie nowe uregulowania wobec emisji cząstek stałych w przypadku pojazdów napędzanych benzyną. Komisja Europejska zdecydowała się na wdrożenie nowych standardów w systemie dwuetapowym. Pierwszy etap rozpocznie się w 2014 roku z początkowym limitem cząstek na poziomie 6 × 1012/km. Druga faza (Euro 6c), z bardziej rygorystycznym standardem 6x1011/km,  wprowadzona zostanie w 2017 roku. W Stanach Zjednoczonych przyszłe wymagania Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska (EPA) również mają ulec zaostrzeniu w zakresie emisji cząstek stałych.

Rozwiązania firmy BASF w zakresie kontroli emisji spalin to systemy SCRoF™ (Selektywna Redukcja Katalityczna na Filtrze) dla silników wysokoprężnych oraz katalizatory redukcji ozonu PremAir ®, które mogą być montowane na chłodnicach samochodowych. Produkty przeznaczone do redukcji emisji spalin wytwarzane są w zakładach produkcji katalizatorów w niemieckim Nienburgu, natomiast od pierwszego kwartału 2014 roku elementy te produkowane będą również w fabryce BASF w Środzie Śląskiej.

Podczas wiedeńskiego sympozjum firma BASF, oprócz katalizatorów spalin, zaprezentuje także swoje dodatki do paliw, oleje do skrzyni biegów i dyferencjału, tworzywa konstrukcyjne, a także materiały akumulatorowe.

Dodatki do paliw Keropur® firmy BASF pomagają chronić cały układ paliwowy i utrzymują go w czystości. Oferta firmy obejmuje pakiety wydajnościowe poprawiające czystość silnika oraz zmniejszające zużycie paliwa, co skutkuje redukcją emisji spalin i lepszymi właściwościami jezdnymi. Oleje syntetyczne do skrzyni biegów i dyferencjału Emgard® pozwalają na wydłużenie okresów serwisowych oraz poprawiają kulturę pracy przekładni skrzyni biegów.

Firma BASF prowadzi sprzedaż tworzyw poliamidowych oraz plastików konstrukcyjnych znanych pod nazwą handlową Ultramid®. Dzięki doskonałym właściwościom tworzywa te stały się niezastąpione w przypadku wielu zastosowań, w których cechy takie jak wysoka wytrzymałość mechaniczna, sztywność i odporność termiczna odgrywają zasadniczą rolę. Dotyczy to rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, elektromechanicznego oraz elektronicznego, a także branży meblowej i sportowo-rekreacyjnej.

Materiały akumulatorowe firmy BASF wykorzystywane do produkcji zaawansowanych akumulatorów i baterii litowo-jonowych wspierają rozwój elektromobilności. Stosowane są do napędzania pojazdów elektrycznych, a także pojazdów hybrydowych starej i nowej generacji. Oferta firmy zawiera materiały katodowe oraz elektrolity.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
FABER CNC
TIMRET Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.