Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Grafenowe baterie do samochodów elektrycznych mają być przyszłością. Dzięki nowemu rozwiązaniu, czas ładowania ma zostać skrócony do 15 sekund przy jednoczesnym zachowaniu rekordowej żywotności.

Specjaliści z Skeleton Technologies we współpracy z naukowcami z niemieckiego Instytutu Technologii w Karlsruhe, opracowali akumulator nowego typu, nazwany „SuperBattery”. Do jego budowy wykorzystano grafen. Choć ten pomysł nie jest niczym nowym – przynajmniej w fazie rozważań – to zaskakują jego parametry. Czas ładowania do „pełna” ma zajmować 15 sekund. - SuperBattery to przełom w branży motoryzacyjnej. Stosowane wraz z akumulatorami litowo-jonowymi zapewnią wysoką gęstość energii i mocy, długą żywotność i 15-sekundowy czas ładowania - powiedział Taavi Madiberk, prezes zarządu Skeleton Technologies.

To nie jedyna zaleta SuperBattery. Badania wskazują, że poza szybkim ładowaniem, będą one charakteryzowały się również długą żywotnością, znacząco przekraczającą obecnie stosowaną technologię (rozwiązanie litowo-jonowe). Inżynierowie z Skeleton Technologies zwracają uwagę, że mogą to być setki tysięcy cykli ładowania.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
GREG-PLAST
Bodycote Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.