Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
altTaśmy fabryki Bosch w Hildesheim opuścił niedawno dziesięciomilionowy egzemplarz rozrusznika Start-Stop. Od czasu wprowadzenia rozruszników do produkcji seryjnej w roku 2007 popyt na tę oszczędzającą paliwo technologię stale wzrastał.

- Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start-Stop. W wielu modelach samochodów układ Start-Stop jest dostępny jako wyposażenie standardowe. Ambitne cele dotyczące emisji CO2 zapewnią dalszy, dynamiczny rozwój technologii Start-Stop – powiedział dr Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators. Powód tego sukcesu jest prosty: – układ Start-Stop to niedrogi sposób zaoszczędzenia paliwa - wyjaśnił Kirschner. Technologię Start-Stop firmy Bosch stosują już niemal wszyscy europejscy producenci samochodów - w małych autach, w limuzynach, w lżejszych samochodach użytkowych, a nawet w modelach sportowych wyposażonych w silniki o wysokich mocach. Także w USA i Chinach układ spotyka się z rosnącym zainteresowaniem.

AA24a-08.13Układy Start-Stop obniżają zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 nawet o 5% w trybie NEFZ (nowy europejski cykl jezdny), a w jego fragmentach miejskich nawet o 8%. W ruchu miejskim, szczególnie w godzinach szczytu, potencjał oszczędności jest jeszcze wyższy. Układ pracuje w tle i przed uaktywnieniem się analizuje szereg informacji dostarczanych przez czujniki. Na przykład czujnik akumulatora rejestruje jego stan naładowania. Silnik jest wyłączany w razie zatrzymania tylko wtedy, gdy akumulator umożliwia bezproblemowy rozruch. Innym przykładem może być temperatura w kabinie pojazdu. Jeżeli jest bardzo zimno lub bardzo gorąco, silnik również nie zostanie wyłączony, aby samochód szybciej osiągnął komfortową temperaturę. Istotną rolę pełni także przetwornica napięcia stałego, która stabilizuje napięcie sieci pokładowej w czasie rozruchu, tak aby nie powodować zakłóceń w odbiorze radia, działaniu nawigacji czy urządzenia głośnomówiącego.

Zerowe zużycie także w czasie jazdy
Aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisje CO2, konstruktorzy Bosch stopniowo rozszerzają czasy przestoju silnika: początkowo będzie to możliwe w fazie wytracania prędkości przez pojazd, a do roku 2016 także podczas jazdy, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Także podczas tych dłuższych faz jazdy z wyłączonym silnikiem będzie zagwarantowane sprawne działanie wszystkich funkcji bezpieczeństwa i komfortu. - W zależności od profilu jazdy, udoskonalone układy Start-Stop będą oszczędzać dodatkowo do 10% paliwa - powiedział Kirschner.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Kempny Komponenty
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
RABUGINO Sp. z o.o.