Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Elektromobilność nie jest już tylko wizją przyszłości. ŠKODA rozpoczęła seryjną produkcję pierwszych zelektryfikowanych samochodów. Jak wygląda centrum szkoleniowe w fabryce w Kvasinach w Czechach, gdzie z linii produkcyjnej zjeżdża nowa ŠKODA SUPERB iV z napędem hybrydowym typu plug-in?



ŠKODA konsekwentnie wprowadza w życie całościowe podejście do kwestii elektromobilności. Przyszłość marki wyznaczają działania mające na celu dostosowywanie linii produkcyjnych do wytwarzania komponentów elektrycznych oraz rozwój infrastruktury do ładowania na terenie zakładów produkcyjnych. Ze specjalną uwagą ŠKODA podchodzi także do szkolenia personelu i poszerzania kompetencji w zakresie operacji montażowych wymaganych przy pojazdach hybrydowych. Wynikiem tego jest powstałe centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach, gdzie opracowano sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych przy modelach nisko- i bezemisyjnych.

Pierwsze efekty będzie można poznać już niebawem. Na początku 2020 roku do pierwszych klientów w Polsce trafi nowy SUPERB iV, pierwszy model marki z napędem hybrydowym typu plug-in. Dostępny z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym samochód zapewnia łączną moc 160 kW (218 KM) i pokonuje do 56 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną. W połączeniu z silnikiem benzynowym nowy SUPERB iV przejedzie nawet 930 km.

Od teorii do praktyki

Jak tchnąć życie w samochód hybrydowy będzie wiedzieć już wkrótce 9000 tysięcy pracowników, którzy codziennie przechodzą przez bramy gruntownie zmodernizowanej w ubiegłym roku fabryki ŠKODY w Kvasinach. Każdy z nich, zanim rozpocznie pracę nad produkcją zelektryfikowanych samochodów, musi zostać odpowiednio przeszkolony. Dlatego centrum szkoleniowe zakładu w Kvasinach opracowało specjalną sekcję poświęconą szkoleniu personelu w zakresie operacji montażowych wymaganych konkretnie przy pojazdach hybrydowych.

08 superb iv

Uczestnicy przechodzą szkolenie praktyczne, obejmujące pracę z okablowaniem i komponentami instalacji wysokiego napięcia, ze szczególnym uwzględnieniem zasad zachowania bezpieczeństwa bez utraty wysokiej jakości pracy. Ostatni etap treningu to rzeczywiste „złożenie samochodu”, polegające na zainstalowaniu transformatora i modułu ładującego w korpusie testowym, a następnie zamontowanie okablowania. Gdy komponenty zostają połączone, pojazd zostaje uruchomiony. Pracownicy fabryki mogą przejść ten proces wykorzystując także wirtualną rzeczywistość.

Wszyscy pracownicy, nawet jeśli nie pracują bezpośrednio przy montażu samochodów hybrydowych, muszą przejść szkolenie w zakresie zasad bezpieczeństwa.

Bateria zamiast pełnego zbiornika

Główna różnica pomiędzy samochodem spalinowym a hybrydowym typu plug-in w zakresie nadwozia obejmuje tylną część pojazdu. Akumulator auta hybrydowego typu plug-in znajduje się w miejscu zbiornika na paliwo, ulokowanego zazwyczaj pod tylnym siedzeniem (na zdjęciu zaznaczony pomarańczowym kolorem). W samochodzie hybrydowym zbiornik paliwa jest przeniesiony pod bagażnik (na zdjęciu zaznaczony kolorem czerwonym). Silnik elektryczny SUPERBA iV znajduje się natomiast bezpośrednio przy silniku spalinowym (na zdjęciu zaznaczone kolorem czarnym).

 

0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
FABER CNC
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Pol-Technology Sp. z o.o.