Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
29 października br. Komisja Europejska zakończyła dochodzenie antysubsydyjne, nakładając ostateczne na okres 5 lat cła wyrównawcze na import pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami (BEV) z Chin.

Jak wcześniej ujawniono, dochodzenie wykazało, że łańcuch wartości aut typu BEV w Chinach korzysta z nieuczciwego subsydiowania, które powoduje zagrożenie szkody gospodarczej dla producentów BEV w UE. W rezultacie cła wejdą w życie następnego dnia po publikacji w Dzienniku Urzędowym.

Równocześnie UE i Chiny nadal pracują nad znalezieniem alternatywnych, zgodnych z WTO rozwiązań, które byłyby skuteczne w rozwiązywaniu problemów zidentyfikowanych w dochodzeniu. Komisja pozostaje również otwarta na negocjowanie zobowiązań cenowych z indywidualnymi eksporterami, co jest dozwolone na mocy przepisów UE i WTO.

Cła wyrównawcze nałożone na okres pięciu lat

Od momentu wejścia w życie środków objęci próbą chińscy producenci eksportujący będą podlegać następującym cłom wyrównawczym:
  • BYD: 17,0%
  • Geely: 18,8%
  • SAIC: 35,3%

Pozostałe współpracujące firmy będą podlegać cłu w wysokości 20,7%. Po uzasadnionym wniosku o przeprowadzenie indywidualnej kontroli, Tesla zostanie obciążona cłem w wysokości 7,8%. Wszystkie pozostałe niewspółpracujące firmy będą obciążone cłem w wysokości 35,3%.

Ostateczne cła będą pobierane od wejścia w życie.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
HQ Plastics
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
MESH Works Inc.