![czech_flag](/images/stories/flags/czech_flag.jpg)
Obecna zdolność produkcyjna fabryki to 200 tys. aut. Producent ma 14 tys. potwierdzonych zamówień na listopad i grudzień, powiedział w poniedziałek prezes HMMC Kim Eok-Jo.
Początkowo zakład miał wyprodukować do końca tego roku 18 tys. samochodów, ale jak powiedział rzecznik spółki Petr Vanek, liczba ta wynikała z faktu, że zakładano, iż produkcja zostanie uruchomiona na koniec września lub na początku października. Ale HMMC nie otrzymał zezwolenia na wcześniejsze rozpoczęcie produkcji.
Minister przemysłu i handlu Martin Riman powiedział fabryka Hyundaia jest tak dużą i ważną inwestycją w sektor produkcji, że jego wpływ na PKB Czech wyniesie około 1 proc. rocznie, a nadwyżka handlowa kraju wzrośnie o około 50 mld koron rocznie gdy po zakład osiągnie pełną zdolność produkcyjną.
Natomiast Kim Eok-Jo, powiedział, że globalny kryzys finansowy nie powinien znacznie wpłynąć na produkcję zakładu.
Budowie pierwszego europejskiego zakładu Hyundaia, towarzyszyły problemy. Spółka kilkakrotnie naruszyła prawo budowlane. Prezes Kim Eok-Jo powiedział, że HMMC naruszała prawo, podczas budowy zakładu, ze względu na poprawę dokumentacji projektowej.
Pozarządowa organizacja EPS poinformowała, iż Hyundai zbudował ponad 20 projektów związanych z powstaniem zakładu w Nosovicach, niezgodnie z pozwoleniami budowlanymi. Na spółkę zostały nałożone trzy grzywny o łącznej wartości 2 mln koron.
Hyundai rozpoczął budowę zakładu w Nosovice w marcu 2007 roku. Łączny koszt budowy ma wynieść 1,1 mld euro.
Obecnie HMMC zatrudnia około 1,8 tys. pracowników. Do końca tego roku chce zatrudniać 2,2 tys. osób. W 2012 roku, aby móc produkować 300 tys. aut, spółka podnieść zatrudnienie do 3,4 tys. osób.