Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W marcu br. w Czechach zostało wyprodukowanych 131,4 tys. samochodów osobowych, o 5,2 proc. mniej (-7,2 tys. sztuk) niż w tym samym miesiącu zeszłego roku.


Od początku roku z linii montażowych zjechało 394,4 tys. aut. To o 11,5 proc. więcej niż w I kwartale 2023 roku. - Kontynuacja wzrostu wolumenu produkcji oraz najbardziej udany w historii wynik I kwartału są wyraźnym potwierdzeniem znaczenia i wkładu przemysłu motoryzacyjnego w krajową gospodarkę. Dobra wiadomość jest taka, że ​​wzrost dotyczy wszystkich monitorowanych kategorii pojazdów silnikowych. Mimo to i właśnie z tego powodu musimy dziś pracować nad utrzymaniem globalnie konkurencyjnych warunków produkcji w Czechach, a także w UE, np. jeśli chodzi o obecne negatywne perspektywy wzrostu cen energii - mówi Martin Jahn, prezes Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego AutoSAP.

Spośród wspomnianych blisko 400 tys. aut na pojazdy z napędem elektrycznym przypadło tylko 27,0 tys.pojazdów elektrycznych, a ich udział w krajowej produkcji samochodów spadł do 6,8 proc. Wyprodukowano łącznie 19,2 tys. pojazdów typu BEV i 7,8 tys. pojazdów hybrydowych typu plug-in.

Škoda Auto w I kwartale 2024 roku wyprodukowała w fabrykach w Czechach 243,3 tys. samochodów osobowych. To o 5 proc. więcej niż przed rokiem.

Fabryka Hyundai Motor Manufacturing Czech w Noszowicach zanotowała spadek o 1,2 proc. (87,2 tys. sztuk).

Natomiast zakładzie w Kolinie produkcja była zdecydowanie wyższa niż przed rokiem. W I kwartale w Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zostało wyprodukowanych 63,9 tys. samochodów To aż o 89 proc. więcej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost wynika z faktu, że w lutym 2023 roku produkcja w Kolinie była całkowicie zawieszona z powodu braku komponentów.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.