Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W kwietniu br. produkcja samochodów osobowych w Czechach spadła w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku o 24,06. Z linii montażowych zakładów Škoda Auto, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) i Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMC) zjechało ponad 92,2 tys. aut.


Od początku roku spadek wyniósł 20,3 proc. (361,3 tys. aut). - W segmencie samochodów osobowych, za wyjątkiem fabryki Hyundaia w Noszovicach, w kwietniu nastąpił kolejny znaczący spadek produkcji. To nie malejący popyt na nowe samochody jest winny, ale trudna sytuacja geopolityczna i działania antycovidowe w Szanghaju, który jest sercem chińskiego przemysłu samochodowego. Połączenie tych czynników w kwietniu znacząco skomplikowało produkcję europejskich producentów samochodów. Na przykład produkcja elektrycznej (Škody - red. AutomotiveSuppliers.pl) Enyaq rozpoczęła się dopiero w ostatnim tygodniu kwietnia z powodu przerwy w dostawach wiązek z Ukrainy, a Toyota w Kolinie niestety nie uniknęła przerwania produkcji kluczowego modelu Yaris - mówi Zdeněk Petzl, dyrektor generalny Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego AutoSAP. - Sytuacja w branży motoryzacyjnej pozostaje bardzo skomplikowana. W obecnym rozwoju szczególnie istotne dla sektora dostaw jest wykorzystanie przez rząd wszelkich dostępnych narzędzi, zwłaszcza w celu łagodzenia skutków wysokich cen energii i zapewnienia bezpieczeństwa dostaw, a także wspierania inwestycji z dostępnych zasobów, tak aby rodzimy przemysł motoryzacyjny nie tracił na konkurencyjności, redukując niezbędne inwestycje, jego modernizację.

Škoda Auto wyprodukowała w kwietniu 48,7 tys. aut (-39,2 proc.) a w okresie styczeń-kwiecień - 211,3 tys. (-30,8 proc.). Fabryka HMMC w minionym miesiącu zanotowała wzrost produkcji o prawie 1/5 do 29,6 tys. samochodów. Od początku 2022 roku w Noszowicach zostało zmontowanych 103,9 tys. pojazdów. To o 14,9 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w fabryce TMMC wyprodukowano mniej pojazdów niż w zeszłym roku. Powodem jest zmiana portfolio wytwarzanych modeli oraz zmniejszenie produkcji, spowodowane przerwami w dostawie komponentów. W kwietniu w Kolinie produkcja spadła o 16 proc. do 13,9 tys. samochodów a w pierwszych miesiącach 2022 roku o 20,1 proc. (46,1 tys. sztuk).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Kempny Komponenty
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
GABEC