Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Škoda Auto znów musi korzystać z tymczasowych parkingów, na których przechowywane są niekompletne samochody.

Wszystko przez pożar, który strawił w ostatni weekend stycznia jedną z hal w Mladej Boleslav. Były w niej wytwarzane przez dostawcę panele drzwiowe.

- W spalonej hali były produkowane panele drzwiowe nie tylko do Škody Octavii, ale także do innych marek, przy użyciu specjalnej techniki zwanej laminowaniem. Są one dostarczane na produkcję w systemie just-in-time, w którym klient nie tworzy dużych stanów magazynowych, a jedynie małe zapasy, wprowadzane bezpośrednio do produkcji na tak zwany czas - powiedział przewodniczący związku zawodowego KOVO Jaroslav Povšík. Związkowiec uważa, że skutki pożaru jeszcze przez wiele miesięcy będą wpływać na produkcję samochodów. Z linii montażowych może zjechać 16 tys. egzemplarzy niekompletnych Octavii. Produkcja innych modeli wytwarzanych w głównej fabryce Škoda Auto nie jest zagrożona.


Według portalu iDNES.cz w zniszczonej hali były produkowane komponenty także do Volkswagena Arteon i Hyundaia Kona. Jak mówi Jaroslav Povšík dostawca uruchamia atlernatywną produkcję w swoim drugim zakładzie w Turnowie.

Według wstępnych szacunków pożar spowodował szkody w wysokości ponad miliard koron.

Po raz kolejny w ciągu kilku miesięcy Škoda Auto zmaga się z problemem niekompletnych samochodów. Wówczas na kilku tymczasowych parkingach przechowywano auta, w których brakowało komponentów elektronicznych.

W 2021 roku w zakładach Škoda Auto w Czechach zostało wyprodukowanych 680,3 tys. samochodów, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.