Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
dacia_logoDacia w ciągu zaledwie 6 lat, stała się znaczącą marką. W ciągu ośmiu pierwszych miesięcy br. Dacia sprzedała 221 092 aut osobowych na całym świecie, co daje wzrost o 12,1% w stosunku do 2009 r. i przekłada się na 0,6% udziału w światowym rynku.

We Francji, Dacia zajmuje szóste miejsce z udziałem w rynku na poziomie 5,1% przy wzroście sprzedaży o 118,4%. Jest również pierwszą marką w Rumunii, a jej udział w rynku wzrósł o 2,5 punktu do 33,6%..

Na rynku samochodów dostawczych Dacia sprzedała na całym świecie 15 839 pojazdów, co oznacza wzrost o 43,9%.

Po trójbryłowym Loganie, hatchbacku Sandero, kombi Logan MVC, samochodach dostawczych Logan Van i Logan Pick-up, Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej gamy wprowadzając terenowy model Duster. Wprowadzony do sprzedaży w kwietniu 2010 roku Duster, odniósł duży sukces we wszystkich krajach, w których jest sprzedawany. Do końca sierpnia 2010 na świecie sprzedano ponad 64 000 sztuk tego modelu. Od grudnia 2010 roku w zależności od rynku będzie dostępna Dacia Duster w wersji 4x4 z silnikiem wysokoprężnym dCi 90 FAP emitującym jedynie 139 CO2/km i spalającym 5.3 l/100 km. Dacia Duster 4x4 dCi 90 FAP spełnia kryteria znaku Dacia eco².

Dacia, oferująca wysokiej jakości samochody po przystępnej cenie stała się fenomenem społecznym, który przyczynił się do powstania nowego stylu konsumpcji na rynku samochodowym określanego jako Dacia attitude.   

DACIA - DYNAMICZNIE ROZWIJAJĄCA SIĘ MARKA

W krajach Maghrebu: sprzedaż Dacii wzrosła o 4,5% do poziomu 26.310 samochodów łącznie, pomimo spadku na rynku, który wyniósł 3,1%. Udział w rynku algierskim wzrósł o 1 punkt do 10,4%, a w Maroku
o 2 punkty - do poziomu 20,4%.

W Europie: wzrost o 20,9% do poziomu 161.317 sprzedanych samochodów (1,7% udziału w rynku).
Na koniec sierpnia 2010 roku, najważniejszymi rynkami zbytu Dacii w Europie były Francja (76.255 samochodów), a następnie Niemcy (23.949 samochodów), Włochy (15.368 sztuk) oraz Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi (14.285 sztuk).
W Polsce sprzedaż aut marki Dacia (razem osobowych i dostawczych) od stycznia do sierpnia 2010 roku wyniosła 3 585 sztuk, co stanowi wzrost o ponad 100% w stosunku do tego samego okresu w roku 2009.

Wraz ze wzrostem sprzedaży i poszerzeniem gamy oferowanych pojazdów, marka Dacia rozwija sieć własnych, zlokalizowanych poza obiektami Renault, salonów (wciąż jednak korzystających z sieci Renault) dzięki czemu rośnie liczba sprzedawców i powierzchnia, na której są eksponowane modele tej marki. We Francji działa 220 salonów Dacii: 52 tzw. Dacia boxów i 168 oddzielnych salonów.

Niezwykle dynamiczny wzrost marki Dacia jest odzwierciedleniem zmiany mentalności nabywców.  Wcześniej klienci mieli opory przez kupowaniem taniego samochodu, dziś, według badania firmy Cételem przeprowadzonego w 2010 roku na najważniejszych rynkach europejskich, średnio 29% klientów mających zamiar kupić nowy samochód, chce przeznaczyć na zakup poniżej 8000 euro. Relacja jakości do ceny nabrała z pewnością większego znaczenia pod wpływem kryzysu gospodarczego, uwidaczniając trwałą tendencję, aby konsumować mniej, ale lepiej. Dacia potrafiła uprzedzić zmianę mentalności wprowadzając na rynek gamę niezawodnych samochodów o bezkonkurencyjnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
ProfilGate
ANT Solutions Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.