Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Grupa umocniła się na zajmowanym już trzecim miejscu w Europie – odnotowała wzrost sprzedaży o 6,7% i sprzedała 847 623 samochody na rynku, który zwyżkował o 5,5%.

Marka Renault może się poszczycić świetnymi wynikami, znacznie powyżej średniej rynkowej: 535 238 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 8,2% przy średnim wzroście rynkowym 5,5%, i zapewnia jej miejsce trzeciej marki w Europie i pierwszej we Francji (z uwzględnieniem samochodów osobowych i dostawczych). Wzrost sprzedaży samochodów osobowych to przede wszystkim efekt sukcesu napędów E-Tech full hybrid (+45% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku). Renault jest znowu liderem na rynku samochodów dostawczych ze sprzedażą2 171 202 pojazdów (+19,2% w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2023 roku).

Marka Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o 4,0% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku (309 816 sprzedanych samochodów). Ponownie uplasowała się wśród 10 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie. Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem z uwzględnieniem wszystkich kanałów sprzedaży.

Marka Alpine osiągnęła w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku wzrost o 47,7% (w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku) z 2569 nowo zarejestrowanymi samochodami. To przede wszystkim efekt sukcesu poszerzonej gamy modelowej z A110 R Turini.

Strategia sprzedaży skoncentrowana na wersjach i kanałach o wysokiej wartości dodanej przynosi efekty:

Na pięciu najważniejszych rynkach europejskich sprzedaż dla klientów indywidualnych3 stanowi blisko 62% sprzedaży Grupy. To o ponad 20 punktów procentowych więcej niż wynosi średnia rynkowa. Aż 4 modele4 Grupy uplasowały się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie klientów indywidualnych.

W segmentach C i wyższych, a zwłaszcza C-SUV i D-SUV (+10%) marka Renault przyspiesza ofensywę z modelami Austral i Espace E-Tech full hybrid, których najbogatsze wersje w gamie cieszą się dużym powodzeniem.


Udział samochodów elektrycznych i hybrydowych w sprzedaży Grupy w Europie wynosi 29,6% (+4,3 punktu procentowego w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku). Na te doskonałe wyniki wpłynął przede wszystkim sukces napędów hybrydowych, których sprzedaż silnie wzrosła (+59,6% w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 roku).

Niemal co drugi sprzedany samochód marki Renault to model zelektryfikowany. Renault jest drugą marką w Europie na rynku hybrydowych samochodów osobowych, a jej modele Clio, Austral i Captur plasują się w pierwszej dziesiątce.

Samochody w 100% elektryczne stanowią blisko 12% sprzedanych samochodów marki Renault. Ich sprzedaż w drugim półroczu będzie jeszcze większa dzięki wprowadzeniu modeli Scenic E-Tech electric i Renault 5 E-Tech electric.

Prawie 10% sprzedaży marki Dacia stanowią samochody zelektryfikowane. Dużą rolę odegrał tu sukces Joggera Hybrid 140.

Marka Alpine rozpoczęła elektryczną ofensywę 13 czerwca 2024 roku wraz z prezentacją A290 – swojego pierwszego sportowego samochodu miejskiego z napędem w 100% elektrycznym. Przyjmowanie zamówień na nowy model rozpocznie się latem.


● Na koniec czerwca 2024 roku portfel zamówień Grupy w Europie odpowiadał 2,6-miesięcznej prognozowanej sprzedaży. To najlepsze świadectwo dobrego początku roku pod względem liczby przyjętych zamówień.


● Rok 2024 obfituje w premiery rynkowe. Na rynku pojawi się 10 nowych modeli5 , które przyczynią się do elektryfikacji oferty Grupy i jej rozwoju na rynkach zagranicznych.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Sigfox Poland Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Impel Group
Etyfol
RABUGINO Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.