Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Podczas kongresu Tank Tech, który w listopadzie odbył się w Monachium, dr Andrzej Kalina, menadżer działu systemów kontroli emisji w krakowskim Centrum Technicznym Delphi, przedstawił zagadnienia związane z kontrolą emisji węglowodorów lotnych w pojazdach hybrydowych z otwartym i zamkniętym systemem paliwowym.

Referat techniczny zatytułowany „Ograniczenie emisji węglowodorów lotnych w hybrydowych układach napędowych typu HEV i PHEV”, omawia nadchodzące zmiany w przepisach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz wpływ tych nowych przepisów na wymagania dla kontroli emisji. Publikacja koncentruje się na wizji systemu ograniczenia emisji węglowodorów lotnych i na konieczności opracowania nowych komponentów, takich jak np. zawory regulujące przepływ oparów, podzespoły poprawiające regenerację pochłaniaczy par paliw oraz czujniki węglowodorów. Referat przedstawia również działanie systemów Delphi, wykorzystywanych do redukcji emisji węglowodorów lotnych, oraz wyniki badań i testów tych systemów.

Przyszłość systemów ograniczania emisji węglowodorów lotnych jest stymulowana poprzez rozwój hybrydowych układów napędowych, zwiększający się zasięg samochodów napędzanych elektrycznie i zmianami w przepisach dotyczących dopuszczalnych poziomów emisji. Nowoczesne systemy kontroli emisji stosowane w samochodach hybrydowych wymagają opracowania nowych komponentów i stworzenia nowego podejścia do całego systemu ograniczania emisji. Z perspektywy zasilania silnika paliwem i sterowania silnikiem, działanie i projekt pochłaniaczy z węglem aktywnym, jako jednego z elementów układu paliwowego, staje się coraz bardziej krytyczne.
delphi evaporative emissions canisters
Firma Delphi pracuje nad wysokiej jakości, tanimi technologiami ograniczającymi emisję węglowodorów lotnych, dążąc do ich zintegrowania z aktualnie stosowanymi i nowymi silnikami. Delphi jest jednym z wiodących, światowych producentów systemów kontroli emisji, takich jak m.in. pochłaniacze węglowe. Co roku, firma produkuje miliony tych komponentów i dostarczając klientom produkty światowej klasy pod względem ich jakości i osiągów.

Rozwiązania przedstawione przez Delphi obejmują zaawansowane technologicznie, zintegrowane systemy ograniczania emisji przeznaczone dla samochodów hybrydowych i samochodów hybrydowych o częściowo zerowej emisji (PZEV): pochłaniacze z węglem aktywnym, moduły pochłaniaczy, desorbery termiczne i czujniki węglowodorów przeznaczone zarówno dla zintegrowanych jak i niezintegrowanych systemów paliwowych.

Te nowe technologie i rozwiązania techniczne umożliwią w przyszłości zachowanie zgodności układów paliwowych elektrycznych samochodów hybrydowych napędzanych benzyną (HEV) z obowiązującymi normami emisji. Normy wymagają kontroli lotnych węglowodorów (oparów paliwa) ulatniających się z systemów paliwowych zasilanych benzyną w każdej sytuacji (podczas jazdy, tankowania i parkowania). Aby chronić środowisko naturalne i jakość powietrza, opary są tymczasowo zbierane w pochłaniaczach i wprowadzane z powrotem do układu paliwowego w czasie jazdy, kiedy silnik pojazdu jest włączony.

Moduły pochłaniaczy par paliwa Delphi przeznaczonych dla samochodów hybrydowych zostały specjalnie zaprojektowane, tak by pomóc producentom samochodów spełnić nawet najbardziej rygorystyczne normy emisji  (LEV II i LEV III; PZEV i inne systemy pojazdów hybrydowych), przy jednoczesnej optymalizacji ekonomiki spalania. Moduły składają się z wysoko wydajnego pochłaniacza z węglem aktywnym, desorbera termicznego, oraz zaawansowanego technologicznie elektronicznego sterownika i czujnika węglowodorów.

Podczas gdy konwencjonalne pochłaniacze węglowe zostały zaprojektowane aby działały przy regularnych cyklach oczyszczania, moduły pochłaniaczy Delphi przeznaczone dla samochodów hybrydowych zapewniają większą wydajność systemu regeneracji pochłaniacza, co umożliwia optymalizację sterowania poziomem emisji przy jednoczesnym, niskim poziomie oczyszczania podczas pracy silnika.

Innowacyjne rozwiązania Delphi pomagają producentom pojazdów zminimalizować stopień skomplikowania układów paliwowych i obniżyć koszt montażu samochodów. Ta technologia może wyeliminować konieczność stosowania systemów ciśnieniowych w całkowicie hybrydowych samochodach PZEV, co przyczyni się do ogólnego obniżenia kosztów tego programu. A desorbery termiczne pozwalają na zastosowanie taniego węgla, co daje dalsze oszczędności. Pozostałe korzyści to poprawa trwałości, bezpieczeństwa i niezawodności systemu.

Delphi oferuje kompleksowy zestaw rozwiązań, które mogą spełnić wymagania klientów i być zastosowane w różnych, w pełni, połowicznie i częściowo hybrydowych układach napędowych, spełniających aktualnie obowiązujące i przyszłe (Euro 6 i US LEV III) normy emisji.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.