Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W I kwartale 2010 r. Chevrolet sprzedał 107 070* samochodów w całej Europie, co oznacza 2,3% udział w rynku.

Sprzedaż Chevroleta wzrosła o 14%, czyli 12 748 samochodów w porównaniu do tego samego okresu w 2009 r. (I kw. - 94 322, udział w rynku: 2%). Pomimo niekorzystnego klimatu gospodarczego udział Chevroleta w rynku wzrósł w 14 krajach europejskich. W marcu Chevrolet sprzedał 44 610 samochodów w Europie, co oznacza wzrost o 24% w porównaniu z 35 854 sprzedanymi samochodami w marcu 2009 r.

W I kwartale 2010 r. Chevrolet odnotował ponad trzykrotny wzrost liczby rejestracji w Danii (+366%), ponad dwukrotny wzrost sprzedaży w Portugalii (+113%) i Grecji (+104%), podczas gdy w Turcji sprzedaż wzrosła o 60%, w Hiszpanii o 68%, a w Wielkiej Brytanii o 26% w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku. Znaczny wzrost liczby sprzedanych samochodów miał miejsce również w Holandii (+58%), Szwajcarii (+47%) i Austrii (+38%).

„Marzec był niezwykle obiecującym miesiącem dla Chevroleta. Zupełnie nowy samochód miejski Chevrolet Spark jest obecnie dostępny u naszych dystrybutorów, co już ma zauważalny wpływ na wyniki sprzedaży” – powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Odważny design Sparka w połączeniu z jego przestrzennością to bardzo atrakcyjna oferta” – dodał Brannon.

W I kwartale 2010 r. największymi rynkami Chevroleta pod względem sprzedaży były Rosja (20 539 samochodów), mimo odnotowanego 24% spadku, Włochy (10 717 samochodów), Hiszpania (6 455 samochodów), Niemcy (5 822 samochodów) oraz Wielka Brytania (4 341 samochodów). Pomimo niekorzystnej koniunktury Chevrolet wciąż jest najlepiej sprzedającą się zagraniczną marką w Rosji, gdzie jego udział w rynku wynosi 7%.

W I kwartale 2010 r. Chevrolet sprzedał 18 617 samochodów w segmencie mini (Spark), 17 281 małych samochodów (Aveo) oraz 25 825 modeli kompaktowych (Cruze, Lacetti).

W I kwartale w Europie nastąpił wzrost sprzedaży w branży samochodowej o 5% i wyniosła ona 4 764 447 samochodów, a w samym marcu sprzedano 2 111 090 samochodów, co oznacza wzrost o 9%.

Chevrolet stanowi niemal 50% sprzedaży globalnej General Motors i jest on najlepiej sprzedającą się marką koncernu. Chevrolet zwiększa sprzedaż szczególnie szybko na rozwijających się rynkach na świecie. Szacuje się, że w 2010 r. ponad 50% globalnej sprzedaży Chevroleta będzie wygenerowane poza obszarem Stanów Zjednoczonych.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ABC Colorex Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
DSR S.A.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.