Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
dsm logo newZbiorniki wysokociśnieniowe do samochodów z napędem CNG (ang. Compressed Natural Gas) charakteryzują się całkowitą nieprzepuszczalnością, konkurencyjnymi kosztami i zastosowaniem lekkich, zaawansowanych materiałów.

Dzięki unikalnemu połączeniu wewnętrznego wkładu wykonanego z tworzywa Akulon® Fuel Lock produkcji DSM i włókien szklanych o doskonałej charakterystyce mechanicznej i wysokiej wytrzymałości, HiPer-tex™ produkcji 3B, w firmie GASTANK Sweden AB wyprodukowano zbiorniki CNG charakteryzujące się całkowitą nieprzepuszczalnością, które spełniają rygorystyczne wymagania określone w dyrektywie unijnej ECE R110 dla zbiorników CNG typu IV do pojazdów silnikowych.

Tworzywo Akulon Fuel Lock, opracowane na bazie tworzywa o doskonałych właściwościach Akulon PA6, zapewnia niższą emisję parowania ze zbiorników paliwa o ponad 99 procent, wyprzedzając regulacje EPA. Zarówno w przypadku formowania wtryskowego, jak i z rozdmuchiwaniem, ten trwały materiał ułatwia produkcję elementów cienkościennych, zapewniając niższe koszty i wyższą wydajność.

Profesor Kurt Berglund, prezes GASTANK Sweden AB wyjaśnia: „Połączenie tworzywa Akulon Fuel Lock i włókien szklanych HiPer-tex umożliwiło optymalizację wskaźnika korzyści-kosztów dla zbiorników typu IV. Włókna HiPer-tex o doskonałych właściwościach wypełniają lukę między ciężką stalą i bardzo drogimi kompozytami z włókien węglowych, ponieważ w opłacalny sposób zapewniają bardzo szeroki zakres właściwości, natomiast opracowane ostatnio ekonomiczne tworzywo Akulon Fuel Lock zapewnia znaczną redukcję utraty gazu na skutek parowania.”

Ponadto, profesor Berglund dodaje: „W badaniach naszego nowo opracowanego zbiornika CNG o pojemności 32 litrów, Gastank™ 32, przeprowadzonych w uznanym niezależnym laboratorium badawczym Powertech Labs Inc. w Kanadzie nie stwierdzono żadnej utraty gazu na skutek przepuszczalności materiału zbiornika. Ten bezprecedensowy wynik powoduje, że nasze lekkie, nieprzepuszczalne, kompozytowe zbiorniki CNG stały się punktem zwrotnym w produkcji zbiorników kompozytowych”.

Eric Debondue, lider rozwoju biznesu w firmie 3B dodaje: „Unikalna formuła włókien szklanych HiPer-tex produkowanych przez firmę 3B zapewnia doskonałe właściwości kompozytów w takich zastosowaniach jak śmigła wiatraków, pancerze balistyczne, wysokociśnieniowe zbiorniki i przewody przy zachowaniu kosztów na poziomie ekonomicznym. Jesteśmy bardzo dumni, że firma 3B we współpracy z GASTANK Sweden AB i DSM miała udział w opracowaniu wyjątkowo niezawodnych i trwałych zbiorników CNG, dzięki zastosowaniu włókien HiPer-tex charakteryzujących się wysoką odpornością mechaniczną, korozyjną i wytrzymałością zmęczeniową, jak również tworzywa o unikalnych właściwościach barierowych Akulon Fuel Lock”.

Tim Vorage, manager ds. rozwoju aplikacji w firmie DSM mówi: „Nasze nowo opracowane, ekonomiczne tworzywo Akulon Fuel Lock charakteryzuje się nie tylko współczynnikiem przenikania co najmniej 150 razy niższym, niż polietylen o wysokiej gęstości HDPE, ale również znacznie ograniczonym pełzaniem w ekstremalnych temperaturach, które występują w szyjce zbiornika paliwa, dzięki odporności termicznej wyższej o 50°C w porównaniu z HDPE. Ponadto, wyższa odporność termiczna umożliwia skrócenie czasu utwardzania materiału kompozytowego”.

Rocznie około 2 milionów samochodów zostaje wyposażonych w układy paliwowe CNG, przy czym w jednym pojeździe możliwy jest montaż do 4 zbiorników. Niektórzy producenci nowych samochodów oferują CNG jako opcję, jednakże obecnie powszechne jest doposażanie pojazdów w instalację CNG, a przewidywany wzrost użycia CNG wynosi 18% rocznie.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.