Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
nissan Nissan Qashqai po raz kolejny zapisuje się w historii motoryzacji - tym razem jako model, którego produkcja najszybciej przekroczyła 2 miliony egzemplarzy.

W niespełna 8 lat po zaprezentowaniu przez Nissana pionierskiego pojazdu w segmencie crossoverów, Qashqai przekroczył wspomniany próg szybciej niż jakikolwiek inny model w historii brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Nowy Nissan Qashqai, zaprojektowany i skonstruowany w Europie z myślą o europejskich klientach, jest dziełem specjalistów z Europejskiego Centrum Projektowego Nissana w Londynie oraz Europejskiego Centrum Technicznego Nissana w Barcelonie. Istotny wkład w powstanie modelu mieli także projektanci i inżynierowie z ośrodka projektowego marki w Atsugi w Japonii.
126493 1 5Uroczystości wręczenia nagród to dla modelu Qashqai nie pierwszyzna. W ciągu ostatnich siedmiu lat pierwsza generacja modelu zebrała liczne dowody uznania w branży. Ostatni rok był z kolei wyjątkowo udany dla nowego modelu - nowa generacja zdobyła szereg nagród, w tym prestiżowy tytuł Samochodu Roku przyznany przez magazyn What Car?

Paul Willcox, prezes europejskiego oddziału Nissana, powiedział: „Nissan Qashqai odnosi sukces za sukcesem jako najlepiej sprzedający się crossover w Europie. Model sprzedawany na całym świecie, którego łączna produkcja przekroczyła właśnie 2 miliony egzemplarzy, to przykład prawdziwie globalnego triumfu europejskiego wzornictwa, myśli technicznej i produkcji".

„Gratuluję moim kolegom z Sunderland z okazji osiągnięcia tego progu. Ciekaw jestem, jak szybko uda się wyprodukować trzeci milion niezwykłego modelu, który realizuje obietnicę Nissana dostarczania ekscytujących innowacji naszym klientom".

Nissan zainwestował 534 mln funtów w opracowanie projektu i konstrukcji oraz produkcję modelu Qashqai w Wielkiej Brytanii. Jego premiera w 2006 r. dała początek zupełnie nowemu segmentowi. Model przyczynia się do utrzymania ponad 11 000 miejsc pracy w brytyjskim przemyśle motoryzacyjnym. 85% (1 706 633 egzemplarzy) z 2 milionów sztuk wyprodukowanych w Sunderland wyeksportowano do różnych krajów, od Kongo do Kataru.

Dwumilionowym egzemplarzem, który opuścił linię produkcyjną, był Qashqai w wersji N-Tec w kolorze magnetycznej czerwieni. Pojazd trafi do klienta w Wielkiej Brytanii. Wyposażenie nowej wersji, wprowadzonej na rynek w zeszłym miesiącu, obejmuje unikatowe elementy stylistyczne, a także pakiet Safety Shield, czyli elektryczny hamulec awaryjny, system rozpoznawania znaków drogowych, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz adaptacyjne światła drogowe.

Qashqai powstaje na tej samej linii nr 1 zakładów w Sunderland, co elektryczny LEAF. Od 2010 r. linia ta pracuje przez całą dobę w cyklu trzyzmianowym, aby zaspokoić popyt klientów. Co minutę opuszcza ją kolejny nowy samochód.

Qashqai stanowi część ofensywy produktowej Nissana na rynek europejski, obok nowych modeli Pulsar, elektryczny e-NV200 oraz produkowanych również w Sunderland Nissanów Juke, Note oraz LEAF.

„Qashqai jest jednym z 12 nowym modeli, jakie wprowadziliśmy w Europie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dzięki nim Nissan ma najsilniejszą i najbardziej spójną ofertę w historii firmy, i jest na właściwej drodze, by do 2016 r. stać się najpopularniejszą marką azjatycką w Europie" - dodał prezes Willcox.

Najważniejszymi ośrodkami rozwoju Nissana Qashqai były Europejskie Centrum Projektowe w Paddington oraz Europejskie Centrum Techniczne w Cranfield w Bedfordshire. Popularność modelu umożliwiła mu osiągnięcie rekordowego udziału w brytyjskim rynku, o co zadbał Dział Sprzedaży i Marketingu z siedzibą w Rickmansworth w Hertfordshire. W wymienionych ośrodkach oraz salonach sprzedaży Nissana w Wielkiej Brytanii pracuje obecnie ponad 11 500 osób, zaś kolejne 26 000 zatrudniają brytyjscy kooperanci firmy.

Uwzględniając produkcję pierwszej generacji modelu Qashqai w Chinach i Japonii, łączna globalna produkcja tego modelu przekroczyła już 2,5 miliona egzemplarzy. Od 2015 r. nowy Qashqai będzie także produkowany w rosyjskich zakładach Nissana w Petersburgu z przeznaczeniem na tamtejszy rynek lokalny.

Zakłady Nissana w angielskim Sunderland (NMUK) pozostają ogólnoświatowym wzorem do naśladowania pod względem wydajności i jakości. Rocznie wytwarzanych jest w nich ponad 500 000 samochodów. Powstają tam modele Qashqai, Juke oraz Note, jak również elektryczny LEAF. W tej samej fabryce produkowane są też zasilające go nowoczesne akumulatory litowo-jonowe.

Qashqai przymierza się teraz do pobicia rekordu modelu Micra jako samochodu wyprodukowanego w największej liczbie egzemplarzy w Sunderland. W ciągu 18 lat (1992-2010) brytyjskie zakłady wyprodukowały 2 368 704 sztuk modelu Micra.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
Mondi Simet Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.