Jest to nowa wersja kabrioletu Fiata stworzonego we współpracy ze sławną marką z branży odzieżowej, firmą Diesel. Nowa wersja Fiata 500C stała się również „żywą” wystawą sprzed wspaniałym, flagowym sklepem firmy Diesel znajdującym się na sławnym Piazza S. Babila w Mediolanie.
Mediolańskie wydarzenie jest kolejnym po tym w Japonii, gdzie Fiat 500C by Diesel zadebiutował w 12 kwietnia 2010 r. Tam na miejsce tego prestiżowego wydarzenia, w którym oprócz założyciela firmy Diesel, Renzo Rosso i najważniejszych członków zarządu Fiat Group Automobiles Japan, uczestniczyli przedstawiciele rządu, świata kultury oraz prasy, została wybrana Fiat Café w Aoyama w Tokio.
Fiat 500C by Diesel będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży na rynkach całego świata, od maja br. będzie dostępny we Włoszech w cenie od 18 000 euro brutto. Warto podkreślić, że do tej pory sprzedano prawie 6500 sztuk limitowanej wersji Fiata 500 by Diesel z klasycznym „twardym” dachem.
Nowa wersja kabrioletu Fiata „by Diesel” jest potwierdzeniem niezwykłych możliwości „Projektu 500” pod względem ciągłego wzbogacania gamy modelu o nowe wersje. Bez wątpienia jest to jedna z tajemnic niekwestionowanego sukcesu Fiata 500, prawdziwej ikony pop i wyrazu idei „masowego luksusu” („massexclusivity ) modelu, który kilka dni temu osiągnął wynik 500 000 wyprodukowanych sztuk w ciągu zaledwie 31 miesięcy od wprowadzenia na rynek.
Mówiąc dokładniej, Fiata 500C by Diesel wyróżnia kilka widocznych elementów estetycznych, począwszy od wyglądu zewnętrznego. Wszystko w tej wersji jest ekskluzywne, co jest wynikiem kreatywności dwóch zespołów projektantów: przykuwające uwagę 16-calowe felgi ze stopów lekkich, tylny pas z imitacją wlotu powietrza, gdzie znajduje się logo marki Diesel, żółte zaciski hamulcowe (tylko w wersji 1.4 100 KM) oraz wyjątkowe wykończenia satynowanym chromem, m.in. listwy z emblematami, które sugestywnie odnoszą się do świata mody firmy Diesel.
Wnętrze jest również w wysokim stopniu dostosowane do indywidualnych potrzeb współczesnego klienta, oferując wykończenie w sportowym stylu, z materiałem w kolorze ciemnego dżinsu z żółtymi szwami, kieszeń z rozpoznawalnym logo marki Diesel, charakterystyczną głową „mohikanina” na gałce dźwigni zmiany biegów oraz deskę rozdzielczą w specyficznym kolorze satynowanego chromu.
Podobnie jak wersja hatchback, Fiat 500C by Diesel łączy w sobie dwa widocznie odległe od siebie światy: mody i motoryzacji. W rzeczywistości łączy je kilka wspólnych ważnych elementów, takich jak talent, kreatywność, urok i nowoczesność, stanowiące najważniejsze składniki sławnego na całym świecie włoskiego stylu.
W końcu, zgodnie z potrzebami różnych rynków, Fiat 500C by Diesel dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych zgodnych z normą Euro 5 (1.2 69 KM, 1.4 16v 100 KM, 1.3 Multijet 75 KM z DPF i 1.3 Multijet II 95 KM) z manualną 5 lub 6-biegową skrzynią (silniki benzynowe mogą być wyposażone w sekwencyjną 5-biegową, zrobotyzowaną skrzynię Dualogic) oraz w trzech wersjach kolorystycznych karoserii i otwieranego dachu: dedykowany kolor zielony z czarnym dachem, elegancki czarny z czarnym lub czerwonym dachem oraz oryginalny niebieski („Midnight indigo”) z dachem w kolorze kości słoniowej.
Szczególnie warto zwrócić uwagę na dwie ostatnie innowacje Fiata 500 by Diesel: silnik drugiej generacji 1.3 Multijet II 95 KM (zgodny z normą Euro 5) z systemem Start&Stop w standardzie, emitujący zaledwie 104 g CO2 na km oraz intrygujący, niebieski kolor karoserii „Midnight indigo”, który dzięki odcieniowi miki, delikatnej teksturze lakieru i efektowi zbliżonemu do 3D, przypomina wyglądem dżinsowy materiał.