Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
 W rok obrotowym 2011 francuski koncern Faurecia zanotował wzrost całkowitej sprzedaży o 17,4% do sumy 16,19 miliardów euro.
 
Ponadto dostawca zanotował:
  • wzrost przychodów operacyjnych o 43% do kwoty 651 milionów euro, co stanowi 4% całkowitej wartości sprzedaży;
  • wzrost przychodów netto o 84% do kwoty 371 milionów euro; przychód netto na akcję (w pełni rozwodniony) na poziomie 3,11 euro;
  • zadłużenie finansowe netto bez zmian na poziomie 1 224 milionów euro;
  • wzrost nakładów kapitałowych o 48% do kwoty 451 miliona euro;
  • 40% wzrost dywidendy do 0,35 euro za akcję, który zostanie zaproponowany na następnym zgromadzeniu akcjonariuszy.
Druga połowa 2011 r.
  • wzrost całkowitej wartości sprzedaży o 15,3% do kwoty 8 040 miliona euro;
  • wzrost przychodów operacyjnych o 30% do kwoty 311 euro, co stanowi 3,9% całkowitej wartości sprzedaży;
  • wzrost przychodów netto o 86% do kwoty 185 miliona euro.

Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Naczelny spółki Faurecia, oświadczył: „Pragnę podziękować wszystkim zespołom w grupie Faurecia za te wyniki, gdyż odzwierciedlają one najlepsze osiągnięcia w historii Grupy. Faurecia odzyskała mocne podstawy, na których teraz może budować strategię pomyślnego wzrostu. Nowe kontrakty, pozyskane w tym roku, o wartości 13,5 miliarda euro, odzwierciedlają dynamikę wzrostu naszej firmy i zaufanie klientów. Dzięki nim w roku 2015 Faurecia powinna osiągnąć sprzedaż o wartości 20 miliardów euro.”

Wyniki za cały rok 2011:
  • Sprzedaż produktów (części i komponentów dostarczanych do producentów samochodów) osiągnęła wartość 12 391 milionów euro, przy wzroście o 15,8% lub 12,9% przy stałym kursie walut i zakresie. Faurecia odnotowała wzrost znacznie przewyższający poziom osiągnięty w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie wzrost był na poziomie zaledwie 3%.
  • Sprzedaż elementów monolitycznych (w tym katalizatorów spalin) wzrosła o 23,9% do kwoty 2 687 miliona euro, co odpowiada wzrostowi o 25,4% w oparciu o analogiczne zasady oceny.
  • Sprzedaż w zakresie rozwoju, narzędzi i prototypów wzrosła o 19,3% do 1 112 miliona euro, czyli 16,0% w oparciu o analogiczne zasady oceny.
  • Całkowita wartość sprzedaży w 2011 r. osiągnęła poziom 16 190 miliona euro, czyli wzrosła o 17,4% lub 15,0% w oparciu o analogiczne zasady oceny.

Druga połowa roku 2011:
  • Sprzedaż produktów wzrosła o 13,4%, osiągając wartość 6 059 milionów euro, co odpowiada wzrostowi o 11,9% w oparciu o analogiczne zasady oceny. Dla porównania wzrost w przemyśle motoryzacyjnym był na poziomie zaledwie 3%.
  • Sprzedaż elementów monolitycznych wzrosła o 22,4% do kwoty 1 362 miliona euro, co odpowiada wzrostowi o 24,6% w oparciu o analogiczne zasady oceny.
  • Sprzedaż w zakresie rozwoju, narzędzi i prototypów wzrosła o 20,0% do 619 milionów euro, czyli 20,1% w oparciu o analogiczne zasady oceny.
  • Całkowita wartość sprzedaży w 2011 r. osiągnęła poziom 8 040 milionów euro, czyli wzrosła o 15,3% lub 14,6% w oparciu o analogiczne zasady oceny.

Silny wzrost i większy udział w rynku we wszystkich regionach

Cały rok 2011
  • W Europie sprzedaż produktów wzrosła o 11,0% (6,2% przy analogicznym sposobie oceny) do wartości 7 815 milionów euro. Dla porównaniu, w roku obrotowym 2011 wzrost w euroopejskim przemyśle motoryzacyjnym osiągnął wartość 6%. W roku 2011 Europa stanowiła 63% całkowitej wartości sprzedaży, w porównaniu do 66% w roku 2010.
  • W Ameryce Północnej, gdzie produkcja samochodów wzrosła o 10%, sprzedaż produktów podniosła się o 32,6% (32,6% w oparciu o analogiczne sposoby oceny) do wartości 2 579 milionów euro. W roku 2011 ten region odnotował wzrost sprzedaży produktów na poziomie 21%, zaś w roku 2010 - 18%.
  • W Azji sprzedaż produktów wzrosła o 15,4% (16,1% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 1 117 milionów euro. W roku 2011 sprzedaż produktów w Chinach wzrosła o 11,6% (11,8% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 881 milionów euro, choć produkcja samochodów wzrosła o 2%. W roku 2011 sprzedaż produktów w Korei Południowej wzrosła o 34,3% do kwoty 163 milionów euro, a produkcja samochodów o 9%. Azja stanowi 9% sprzedaży produktów Faurecia w roku 2011.
  • W Ameryce Południowej sprzedaż produktów wzrosła o 14,8% (17,2% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 639 milionów euro, w porównaniu ze wzrostem produkcji samochodów o 3%. Ameryka Południowa stanowi 5% całkowitej sprzedaży produktów w roku 2011.
  • W pozostałych częściach świata sprzedaż produktów wzrosła o 30,9% (34,8% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 241 milionów euro, co stanowi 2% całkowitej sprzedaży produktów w roku 2011.

Druga połowa roku 2011:
  • W Europie sprzedaż produktów wzrosła o 6,4% (3,7% przy analogicznym sposobie oceny) o kwoty 3 645 milionów euro, zaś produkcja pojazdów lekkich wzrosła o 4%.
  • W Ameryce Północnej sprzedaż produktów wzrosła o 36,5% (35,0% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 1 356 milionów euro, zaś produkcja pojazdów lekkich wzrosła o 11%.
  • W Azji sprzedaż produktów wzrosła o 16,0% (16,0% przy analogicznym sposobie oceny) do kwoty 609 milionów euro, przy wzroście produkcji samochodów o 1%. Sprzedaż produktów w drugim półroczu wzrosła o 11,8% w Chinach, zaś produkcja pojazdów lekkich o 1%. Sprzedaż produktów w drugim półroczu wzrosła o 40% w Korei Południowej, zaś produkcja pojazdów lekkich o 7%.
  • W Ameryce Południowej sprzedaż produktów wzrosła do 322 milionów euro, o 6,2% (11,9% przy analogicznym sposobie oceny), w porównaniu ze spadkiem w sektorze produkcji samochodów o 2%.
  • W pozostałych częściach świata sprzedaż produktów osiągnęła wartość 127 milionów euro, przy wzroście o 34,1% czyli 44,5% przy analogicznym sposobie oceny.

Zrównoważony wzrost we wszystkich Grupach Biznesowych

Sprzedaż produktów w poszczególnych Grupach Biznesowych:

Automotive Seating
Sprzedaż produktów na poziomie 4 770 milionów euro, przy wzroście 8,3% przy analogicznym sposobie oceny. Wzrost w drugim półroczu osiągnął 6,1% przy analogicznym sposobie oceny.

Interior Systems
Sprzedaż produktów na poziomie 3 075 milionów euro, przy wzroście 14,1% przy analogicznym sposobie oceny. Wzrost w drugim półroczu osiągnął 14,5 % przy analogicznym sposobie oceny.

Emission Control Technologies
Sprzedaż produktów na poziomie 2 935 milionów euro, przy wzroście 20,7% przy analogicznym sposobie oceny. Wzrost w drugim półroczu osiągnął 18,9% przy analogicznym sposobie oceny.

Automotive Exteriors
Sprzedaż produktów na poziomie 1 611 milionów euro, przy wzroście 10,9% przy analogicznym sposobie oceny. Wzrost w drugim półroczu osiągnął 12,5% przy analogicznym sposobie oceny.

Przychody operacyjne wzrosły o 43% do kwoty 651 milionów euro
Przychody operacyjne za rok 2011 osiągnęły wartość 651 milionów euro, co stanowi 4,0% całkowitej wartości sprzedaży, przy wzroście 43% czyli 195 milionów euro względem roku 2010. Wzrost ten wynika z silnego rozwoju Grupy i obniżki kosztów stałych w euroopie. Poza terytorium euroopy Grupa ciągle powiększa swój zasięg i wzmacnia personel, by stworzyć podstawy przyszłego rozwoju.

Przychody operacyjne w grupach biznesowych Automotive Seating and Interior Systems wzrosły o 153 miliona euro do kwoty 408 milionów euro, lub 4,7% całkowitej wartości sprzedaży. Osiągnięcia te są wynikiem postępu operacyjnego oraz większej rentowności programów wprowadzonych do produkcji w ciągu minionych trzech lat.

Przychody operacyjne grup biznesowych Emissions Control Technologies oraz Automotive Exteriors wzrosły o 43 miliony euro do kwoty 243 milionów euro, lub 5,0% całkowitej wartości sprzedaży z wyłączeniem elementów monolitycznych.

W drugim półroczu roku 2011 przychody operacyjne wzrosły o 30% do kwoty 311 milionów euro, co stanowi 3,9% całkowitej wartości sprzedaży, w porównaniu do 3,4% w drugim półroczu 2010 roku.

Wzrost przychodów netto o 84% do 371 milionów euro
Opłaty restrukturyzacyjne osiągnęły wartość 56 milionów euro (w porównaniu z 117 miliononami euro roku 2010), z czego 24 miliony euro miały miejsce w drugim półroczu roku 2011. Silny spadek tych opłat wynika z przyjęcia planu racjonalizacji w Europie oraz z ukończenia procesu integracji Emcon Technologies, spółki przejętej w lutym 2010.

Koszty odsetkowe netto wzrosły do 99 milionów euro (w porównaniu z 91 milionami euro w roku 2010). W drugim półroczu koszty odetkowe netto wynosiły 57 milionów euro, w porównaniu z 43 milionami euro rok wcześniej.

Skonsolidowany przychód netto (udział Grupy) osiągnął 371 miliona euro, przy wzroście o 84%, w porównaniu z zyskiem netto na poziomie 202 milionów euro w roku 2010. W drugim półroczu osiągnął on 185 milionów euro. Przychód netto na akcję na poziomie 3,11 euro w porównaniu z 1,79 euro w roku 2010.

Biorąc pod uwagę przychód netto na akcję i perspektywy wzrostu, Zarząd ogłosił, że na następnym zgromadzeniu akcjonariuszy zaproponuje dywidendę na poziomie 0,35 euro za akcję, w maju 2012 roku. Stanowi to 40% wzrost względem ubiegłorocznej dywidendy na poziomie 0,25 euro za akcję.

Stabilny poziom zadłużenia finansowego i wzrost kapitału akcyjnego
W roku 2011 odnotowano silny wzrost grupy Faurecia oraz wyższe nakłady kapitałowe (451 miliona euro w porównaniu z 304 milionami euro w roku 2010) w celu utrzymania tego rozwoju przede wszystkim w krajach rozwijających się. Faurecia prawie zbilansowała przepływy pieniężne netto na poziomie -26 milionów euro.

Zadłużenie finansowe netto na koniec grudnia wynosiło 1 224 milionów euro, przy niewielkim wzroście 27 milionów euro w porównaniu z 1 197 milionami euro zarejestrowanymi w roku 2010.

Przy kapitale akcyjnym na poziomie 1 267 milionów euro na koniec grudnia 2011, w porównaniu do 898 milionów euro na koniec grudnia 2010, wskaźniki bilansowe grupy Faurecia uległy znacznej poprawie w roku 2011. Stosunek zadłużenia netto do kapitału wyniósł 0,97 na koniec grudnia 2011.

Globalne refinansowanie zadłużenia
Na koniec roku 2011 grupa Faurecia osiągnęła globalne refinansowanie zadłużenia na poziomie 1,6 miliarda euro, przede wszystkim dzięki:

Wydaniu obligacji na 350 milionów euro z terminem spłaty w grudniu 2016, z oprocentowaniem na poziomie 9,375%;
Nowej konsorcyjnej linii kredytowej na kwotę 1 150 milionów euro, obejmującej dwie transze: A (690 milionów euro) i B (460 milionów euro), wymagalne odpowiednio w listopadzie 2014 i listopadzie 2016.

Nowe kontrakty o wartości 13,5 miliarda euro
Rok podatkowy 2011 był kolejnym rokiem o rekordowej liczbie nowych kontraktów o wartości 13,5 miliarda euro, co doprowadziło do powstania niezrealizowanych zamówień o wartości 35,4 miliarda euro (w czasie trwania kontraktów), co odpowiada niemal trzyletniej wartości sprzedaży produktów.

Kwestie priorytetowe 2012
Faurecia oczekuje, że w roku 2012 światowa produkcja pojazdów lekkich wzrośnie o 3% do 5%, przy wzroście w Ameryce Północnej, Południowej oraz Chinach, oraz spadku od 4% do 6% w euroopie. Na tej podstawie grupa Faurecia ustala następujące cele:
  • Całkowita wartość sprzedaży od 16,3 miliarda euro do 16,7 miliarda euro, przy wzroście od 1 do 3%;
  • Przychody operacyjne od 610 do 670 milionów euro;
  • Zbilansowane przepływy pieniężne netto.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
ProfilGate
Lubricant Polska Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.