Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W III kwartale 2015 r. wartość skonsolidowanych sprzedaży Faurecii pozostawała na poziomie 4 749,3 mln euro, co stanowiło wzrost o 4,6 proc. przy stałych kursach wymiany i zakresie działalności (wzrost organiczny).

Według opublikowanych przez spółkę danych wzrost sprzedaży wyniósł 8,3 proc. W ciągu kwartału, zmiany kursów wymiany spowodowały wzrost o 5,9% w zakresie działalności handlowej.
W rozbiciu na poszczególne działy wzrost sprzedaży przedstawia się jak niżej:
  • sprzedaż produktów (części oraz elementy składowe dostarczane producentom samochodowym) wyniosła 3.705,2 mln Euro w ciągu trzeciego kwartału 2015 roku, wzrost organiczny o 4,8%  i wzrost o 11,1% według opublikowanych danych. Zmiany kursów wymiany przyniosły wzrost o 6,2% w działalności handlowej, czyli 207,3 mln Euro.
  • sprzedaż monolitów (cenne metale i ceramika stosowana w systemach kontroli emisji spalin) odnotowała wzrost organiczny o 10,5% na poziomie 779.9 mln Euro i o 3,8% według opublikowanych danych. Harmonizacja w zakresie księgowości sprzedaży monolitów w Korei wywarła niekorzystny wpływ w wysokości 96,8 mln Euro.
  • rozwój, sprzedaż oprzyrządowania i prototypów odnotowały spadek organiczny o 13,3% lub o 11,3% według opublikowanych danych w trzecim kwartale 2015 r. do poziomu 264,1 mln Euro.
Sprzedaż produktów w podziale na regiony:
  • w Europie (łącznie z Rosją), sprzedaż produktów wzrosła o 9,0% do poziomu 1.959,9 mln Euro, w porównaniu do 1.803,7 mln Euro w trzecim kwartale roku 2014. Europejska produkcja lekkich pojazdów wzrosła o 5% (według oceny Faurecii). Ten wynik wyższy od oczekiwanego był głównie rezultatem dużych sprzedaży dla Renault-Nissana (+26%), Forda (+19%) i BMW (+14%). Na 2015 Faurecia potwierdza, że wartość jej sprzedaży wyraźnie przewyższy produkcję sektora lekkich pojazdów.
  • w Ameryce Północnej sprzedaż produktów osiągnęła wartość 1.087,9 mln Euro, co stanowiło wzrost o 6,9%, podczas gdy produkcja wzrosła prawie o 5% (według oceny Faurecii). Ten pozytywny impet w zakresie sprzedaży będzie kontynuowany w czwartym kwartale 2015 r.
  • w Azji, sprzedaż produktów spadła o 10,6% do poziomu 506,6 mln w trzecim kwartale, co było spowodowane głównie spadkiem o 16,2% w Chinach (do poziomu 401,9 mln Euro). Produkcja lekkich pojazdów w Chinach spadła o 9% (według oceny Faurecii), przy spadku produkcji przez międzynarodowe spółki joint-venture o 13% (według oceny Faurecii). Najwięksi klienci Faurecii w Chinach bardziej ograniczyli swoją produkcję, aby zmniejszyć zapasy. Sprzedaże dla chińskich producentów samochodów wzrastały bardzo szybko (+69%) i w tej chwili stanowią 11% całego biznesu w Chinach.
  • w Ameryce Południowej sprzedaż produktów spadała o 6,8% do poziomu 112,6 mln Euro, podczas gdy według wyliczeń Faurecii produkcja ta spadła o 19%.
  • w reszcie świata (głównie w Afryce Południowej) sprzedaż produktów wzrosła o 8,9% do wartości 38,2 mln Euro.
Sprzedaż produktów w podziale na grupy biznesowe:

Fotele samochodowe
Sprzedaż produktów osiągnęła wartość 1.347,1 mln Euro, o 9,3%. Sprzedaże w Europie i w Ameryce Północnej wzrosły odpowiednio o 18% i 10%. Ten bardzo dobry wynik stanowi rezultat uzyskania pełnego efektu przez nowe programy, szczególnie dla Renault-Nissan (+31), Forda (+89%) i BMW (+30%).
Technologie kontroli emisji spalin (układy wydechowe)
Sprzedaż produktów osiągnęła wartość 883,4 mln Euro, spadek o 14%. Sprzedaże w Europie wzrosły o 12%, ale w Azji spadły o 16%. Sprzedaże dla Cummins wzrosły o 6%, przy poziomie sprzedaży pojazdów użytkowych stanowiących obecnie 9% sprzedaży Grupy Biznesowej.

Systemy wnętrz samochodowych
Wartość sprzedaży produktów wyniosła 1.056,0 mln, wzrost o 5,0%. Sprzedaż produktów w Ameryce Północnej wzrosła o 16%, głównie dzięki Fordowi (+31%). W Azji, systemy wnętrz samochodowych pozostawiły w tyle rynek przy stopie wzrostu 14%.

Zewnętrzne moduły samochodowe

Sprzedaż produktów osiągnęła 418,8 mln Euro, wzrost o 4,4%.  Moduły typu front-end odnotowały spadek o 11%, co miało wpływ na całościową stopę wzrostu.

Ostatnie wydarzenia dotyczące silników diesla
Po otrzymaniu wielu pytań dotyczących rynku pojazdów z silnikiem diesla, Faurecia przedstawia następujące informacje:
  • wartość sprzedaży produktów do aut osobowych z silnikiem diesla wyniosła w 2014 r. 670 mln
  • w Europie, wartość sprzedaży produktów do aut osobowych z silnikiem diesla wyniosła w 2014 r.  575 mln
  • sprzedaż produktów do lekkich pojazdów z silnikiem diesla w Ameryce Północnej osiągnęła poziom 24 mln Euro w roku 2014
  • sprzedaż produktów do aut osobowych z silnikiem diesla dla Grupy Volkswagen wyniosła 160 mln Euro w 2014 r., z czego 10 mln Euro uzyskano w Ameryce Północnej.
W chwili obecnej oczekuje się, że przepisy dotyczące emisji zostaną znacznie zaostrzone. W tym kontekście Faurecia przewiduje:
  • przyspieszenie zastosowania najbardziej wydajnych systemów w celu redukcji NOx (tlenków azotu), takich jak SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna)
  • przyśpieszenie prac nad urządzeniami związanymi z oczyszczaniem spalin z pyłu zawieszonego (ang. PM) cząstek), obejmujących ewentualnie silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI)
  • przyśpieszenie prac związanych z obniżeniem wagi, już wdrożonych przez wszystkich producentów samochodowych.
Stanowi to istotny potencjał, Faurecia posiada gotowe rozwiązania, aby wesprzeć swoich klientów.

Perspektywy
Całościowy kontekst dla drugiej połowy roku 2015:
  • Faurecia będzie w dalszym ciągu wykorzystywała korzystne ożywienie na rynku w Europie i Ameryce Północnej;
  • w Ameryce Północnej następuje wzrost rentowności i Faurecia potwierdza poprawę docelowej marży operacyjnej na poziomie powyżej 120 punktów bazowych na rok finansowy 2015-10-23
  • w Chinach Faurecia kontynuacji słabych sprzedaży w IV kwartale roku 2015. Faurecia już skorygowała zdecydowanie swoją bazę kosztów i dlatego potwierdza, że jej marża operacyjna w Azji w II połowie 2015 wyniesie znacznie powyżej 8,0%,
Faurecia w pełni potwierdza swoje założenia na II połowę roku 2015 i na rok finansowy 2015.

Na II połowę 2015 r.
  • marża operacyjna, osiągająca docelową wartość założoną na rok 2016 w wysokości 4,5%-5,0%
Na rok finansowy 2015:
  • sprzedaże ogółem około 5,0% (wartość organiczna)
  • marża operacyjna powyżej 4,0%
  • przepływy gotówki (kasowe) netto powyżej 200 mln Euro
  • poprawa marży operacyjnej w Ameryce Północnej powyżej 120 punktów bazowych.
  • Faurecia w pełni potwierdza również swoje założenia na rok 2016:
  • ogólne sprzedaże Grupy powyżej 21,0 mld Euro
  • marża operacyjna od 4,5% do 5,0%
  • przepływy gotówki netto około 300 mln Euro
  • ROCE powyżej 20%
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
HQ Plastics
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
MESH Works Inc.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.