Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Podczas prezentacji z okazji Dnia Inwestora, która miała miejsce w dniu dzisiejszym w Londynie, Faurecia przedstawiła swoją strategię oraz swoje cele w zakresie wzrostu i rentowności na lata 2012-2016.

Celem Faurecii jest uzyskanie wzrostu w wysokości 6/7% rocznie oraz osiągnięcie wielkości sprzedaży w wysokości 22 miliardów euro w roku 2016. Przy słabej koniunkturze panującej w europie strategia wzrostu Faurecii będzie się skupiała na Ameryce Północnej i Azji, przy założeniu wzrostu sprzedaży pozaeuropejskich z 37% w roku 2011 do 55% w roku 2016. Faurecia ogłosiła swoje cele na rok 2016 w zakresie rentowności na poziomie marży operacyjnej powyżej 5% oraz wskaźnika zadłużenie netto do EBITDA poniżej 0.5x.

„Nasz silny portfel klientów, światowa pozycja w branży oraz w dziedzinie badań i rozwoju, konkurencyjna baza kosztów oraz wiodąca rola w dziedzinie technologii sprawiają, że Faurecia znajduje się w najkorzystniejszej sytuacji, aby móc wykorzystać globalizację rynku motoryzacyjnego oraz zmiany w technologii branżowej” twierdzi Yann Delabriere, Prezes oraz Dyrektor Naczelny Faurecii.

W europie, gdzie można się spodziewać dalszego osłabienia rynku, Faurecia będzie się koncentrowała na zapewnieniu zyskowności poprzez dostosowanie swojej zachodnioeuropejskiej bazy kosztów oraz rozszerzenie swojego obszaru zasięgu w Europie Wschodniej.

W Ameryce Północnej Faurecia czterokrotnie zwiększyła swoje obroty od roku 2009 i w tej chwili, po nabyciu Ford Saline, znajduje się na szóstym miejscu pośród największych dostawców wyposażenia. Po fazie gwałtownego wzrostu swojego obszaru zasięgu oraz wprowadzeniu dużej liczby programów, Faurecia spodziewa się kontynuowania wzrostu powyżej wartości rynkowej, stabilizacji swojego obszaru działania oraz skupienia się na skuteczności działania w branży i rentowności.

W Azji Faurecia koncentruje się na zrównoważonym rozwoju zarówno w Chinach, na największym światowym rynku motoryzacyjnym, jak i w Korei Południowej. Oczekuje się, że wartość sprzedaży w Azji będzie stanowiła 20% sprzedaży w roku 2016, podczas gdy rentowność będzie kształtowała się na poziomie znacznie przekraczającym średnią grupy.

Rozwój strategiczny Grupy będzie opierał się na:
  • jej czterech grupach biznesowych: fotele samochodowe, systemy wnętrze, technologie kontroli emisji oraz systemy zewnętrzne, z których każda znajduje się w wiodącej trójce na rynkach światowych,
  • wysokim poziomie wyników operacyjnych wynikającym ze światowego obszaru zasięgu produkcji oraz konkurencyjnej struktury kosztów,
  • stałym rozwoju programów globalnych oraz międzynarodowych platform pojazdów,
  • wiodącej roli w dziedzinie technologii, wspartej przez sieć techniczną oraz sieć ośrodków badań i rozwoju na wysokim poziomie, co doprowadzi do dalszego wzrostu wartości produkcji Faurecii ze skoncentrowaniem się na obniżeniu wagi pojazdu, wynikach w dziedzinie ochrony środowiska oraz atrakcyjności wnętrz pojazdu.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etisoft Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Deltax Programming Sp. z o.o.
ProfilGate
Shapers’ Polska Sp. z o.o.