Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Skonsolidowana sprzedaż grupy Faurecia w 2012 roku wzrosła o 7,3 proc. do 17,36 mld euro. Przychód netto wyniósł 142 mln euro.

Yann Delabriere, Prezes i Dyrektor Naczelny Faurecia stwierdził: „W roku 2012 Faurecia kontynuowała silny wzrost, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie wartość sprzedaży wzrosła o 41% oraz w Azji, w której odnotowaliśmy wzrost o 25%. Przyśpieszyliśmy geograficzne równoważenie naszych sprzedaży,  a także zróżnicowanie bazy naszych klientów. Nadal odnotowujemy silną dynamikę w handlu,  na co wskazuje rekordowa wartość przyjętych zamówień, zamykająca się kwotą 17,8 mld Euro.  Nasze plany działania opracowane w celu wyrównania skutków trwającego obecnie spadku produkcji samochodowej w Europie i skoncentrowania się na generowaniu gotówki umożliwią nam poprawę naszych wyników w roku 2013”.

Wyniki roku 2012
  • Sprzedaż ogółem - 17 365 mln euro (2011: 16 190 mln euro)
  • Zmiana  + 7,3%
  • Przychód operacyjny - 514 mln euro (2011: 651 mln euro)
  • Jako procent sprzedaży ogółem - 3,0% (4,0 proc.)
  • Przychód netto (udział Grupy) - 142 mln euro (371 mln euro)
  • Zadłużenie finansowe netto (na 31 grudnia) - 1 807 mln euro (1 224 mln euro)
Utrzymany wzrost sprzedaży
Wzrost globalnej produkcji samochodowej od 2011 do 2012, oceniany na 6% w skali światowej, kryje w sobie znaczące różnice pod względem regionów. Chociaż w Ameryce Północnej i w Azji w dalszym ciągu odnotowywano silny wzrost (produkcja samochodów wzrosła tam odpowiednio o 17% i 12%), w Europie nastąpił znaczący jej spadek, który oceniano na 6% w porównaniu do roku 2011.

Sprzedaż produktów (części oraz komponentów dostarczanych producentom samochodów) wyniosła 13,30 miliardów euro, w porównaniu z 12,39 miliardami w roku 2011, co stanowiło wzrost o 7,3% (+1,4% według stałych kursów wymiany i na bazie porównywalnej). W drugiej połowie roku 2012 odnotowano wzrost o 8,0%. Zakład Saline w USA, który nabyto od Forda i skonsolidowano od czerwca 2012 roku, ma udział w wartości sprzedaży Grupy w wysokości 281 mln Euro.

Ogólne sprzedaże Faurecii za 2012 roku wyniosły 17,36 miliardów Euro (+2,0% według stałych kursów wymiany i na bazie porównywalnej), w porównaniu do 16,19 miliardów Euro w 2011, wzrost o 7,3%. W drugiej połowie 2012 sprzedaż ogółem wzrosła o 7,0%.

Nowy rekordowy rok pod względem uzyskania nowych kontraktów
2012 był nowym rekordowym rokiem pod względem nowych kontraktów, których wartość wyniosła 17,8 miliardów Euro (z uwzględnieniem 53% spoza Europy), co sprawiło, że  portfel zamówień wzrósł do 38,8 miliardów Euro (na ogólny czas trwania kontraktów) lub stanowił odpowiednik prawie trzech lat sprzedaży produktów.

Równoważenie sprzedaży produktów pod względem regionów oraz zróźnicowanie bazy klientów
Poza Europą, wartość sprzedaży produktów wzrosła o 30% i przerosła produkcję samochodową we wszystkich regionach. Pozwoliło to Grupie przyspieszyć równoważenie jej sprzedaży produktów pod względem regionów. W ciągu roku, Ameryka Północna stanowiła 27% sprzedaży produktów, przy 10% Azji i 5% Ameryki Południowej. Faurecia kontynuowała także zróżnicowanie swojej bazy klientów: niemieccy producenci samochodowi stanowią 39% sprzedaży, za nimi plasują się producenci z Ameryki Północnej z 28% udziałem, producenci francuscy z udziałem w wysokości 21% i producenci z Azji z 7% udziałem. Wartość sprzedaży produktów poza Europę wynosiła 48% w drugiej połowie 2012, co stanowiło wzrost o 8 punktów procentowych w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011. Ford stał się drugim  największym klientem Faurecii, po Volkswagenie.

W podziale na regiony geograficzne sprzedaż produktów w roku 2011 kształtowała się jak niżej:
  • w Europie 1), sprzedaż produktów osiągnęła wartość 7,41 miliardów Euro, w porównaniu z 7,86 miliardami Euro w roku 2011. Stanowi to spadek o 6%, wraz ze spadkiem produkcji samochodów. W drugiej połowie roku, sprzedaż produktów spadła o 7%, do poziomu 3,42 miliardów Euro.
  • w Ameryce Północnej, sprzedaż produktów osiągnęła poziom 3,65 miliardów Euro, co stanowiło wzrost o 41% (19% według stałych kursów wymiany i na bazie porównywalnej), w porównaniu do poziomu z roku 2011 wynoszącego 2,58 mld Euro, wyprzedzając 17% wzrost w produkcji samochodów. Do wyniku tego przyczyniło się nabycie Saline oraz rozwój działalności Faurecii w zakresie pojazdów użytkowych z Cummins. Sprzedaż produktów w drugiej połowie 2012 roku wzrosła o 44% do 1,95 mld, Euro.
  • w Azji, sprzedaż produktów pozostawała na poziomie 1,39 mld Euro, w porównaniu do 1,12 mld z roku 2011. Stanowi to wzrost o 24% (+14% według stałych kursów wymiany i na bazie porównywalnej) przy wzroście produkcji samochodów o 12%. Sprzedaż produktów w Chinach wzrosła o 25% do 1,1 mld Euro. W Azji sprzedaż produktów w drugiej połowie roku wzrosła o 21%.
  • w Ameryce Południowej, sprzedaż produktów osiągnęła poziom 662 mln Euro, w porównaniu do 639 milionów w roku 2011. Stanowi to wzrost o 4% (+10% według stałych kursów wymiany i na bazie porównywalnej) przy spadku produkcji samochodów o 1%. Sprzedaż produktów w drugiej połowie roku wzrosła o 16%.

Sprzedaż w podziale na grupy biznesowe
Największy wzrost odnotowano w systemach wnętrz samochodowych, co stanowiło odzwierciedlenie wzrostu udziału w rynku w  Ameryce Północnej oraz technologii kontroli emisji spalin, w których szczególnie wysoki wzrost odnotowano w Azji, a także w działalności w zakresie pojazdów użytkowych, która wykazała najsilniejszy potencjał wzrostu. Na wzrost działalności w zakresie foteli samochodowych oraz zewnętrznych modułów samochodowych bardziej niekorzystny wpływ wywarł spadek produkcji samochodów w Europie, chociaż w działalności w zakresie zewnętrznych modułów samochodowych uzyskano korzystne  wyniki w Ameryce Północnej.

1) po włączeniu Rosji w roku 2012 do kategorii europejskiej (poprzednio „reszta świata”) opublikowane wyniki za rok podatkowy 2011 zostały przeliczone, aby zapewnić porównywalność.
  • sprzedaż produktów dla grupy biznesowej fotele samochodowe kształtowała się na poziomie 4,9 mld Euro, w porównaniu do 4,8 mld Euro w roku 2011, co stanowiło wzrost o 3%. Sprzedaż produktów wzrosła o 1% w drugiej połowie roku.
  • sprzedaż produktów dla grupy biznesowej wnętrza samochodowe wyniosła 3,6 mld Euro, w porównaniu do 3,1 mld w roku 2011, wzrost o 17%. Sprzedaż produktów wzrosła o 25% w ostatniej połowie roku.
  • sprzedaż produktów z wyjątkiem monolitów dla grupy  biznesowej technologie kontroli emisji spalin osiągnęła wynik 3,2 mld Euro, co stanowi wzrost o 10%. Wzrost w drugiej połowie roku wyniósł 6%.
  • sprzedaż produktów dla grupy biznesowej zewnętrzne moduły samochodowe wyniosła 1,6 mld Euro. Był to spadek o 3% w porównaniu do poziomu z roku 2011. Sprzedaż produktów spadła o 1% w drugiej połowie.

Wyniki
Przychód operacyjny za 2012 rok wyniósł 514 mln Euro lub 3,0% sprzedaży ogółem, w porównaniu do 651 milionów w roku 2011. Przychód operacyjny w drugiej Polowie roku 2012 wyniósł 211 milionów Euro, czyli 2,5% sprzedaży ogółem.

Spadek ten był spowodowany przede wszystkim gwałtownym spadkiem w europejskiej produkcji samochodów. W Ameryce Północnej silny wzrost w sprzedażach nie znalazł wystarczającego odzwierciedlenia w wyższym przychodzie operacyjnym  z powodu wyjątkowych pozycji związanych z wprowadzeniem nowych programów. Przychód operacyjny pozostał na wysokim poziomie w Azji.

Skonsolidowana wartość przychodu operacyjnego (udział Grupy) osiągnęła wartość 142 milionów, w porównaniu do zysku netto w wysokości 371 milionów w roku 2011. W drugiej połowie roku wyniosła ona 22 miliony. Kluczowe czynniki mające wpływ na przychód operacyjny obejmują:
  • koszty restrukturyzacji, który wyniosły 84 miliony (w porównaniu do 56 milionów w roku 2011) na przystosowanie kosztów do spadku produkcji samochodów w Europie,
  • obciążenia z tytułu odsetek netto wzrosły do 165 milionów Euro (w porównaniu do 99 milionów w roku 2011). W roku 2012 Faurecia kontynuowała swój program finansowania w celu zapewnienia średnio- i długo-terminowego finansowania niezbędnego dla wzrostu.


Priorytety oraz perspektywy na rok 2013
W oparciu o wyniki Faurecii w roku 2012 oraz z uwagi na perspektywę dalszego spadku na rynku europejskim (spadek o 4 -5% w roku 2013) Faurecia postawiła przed sobą trzy priorytety na rok 2013:
  • znaczna poprawa wyników operacyjnych w Ameryce Północnej
  • bieżąca korekta kosztów stałych w Europie
  • wdrożenie nowej polityki handlowej, skoncentrowanej bardziej na generowaniu gotówki.
Uwzględniając wyniki Grupy w trudnym kontekście europejskim oraz w celu zmobilizowania wszystkich zasobów na potrzeby przyszłego rozwoju, Zarząd zdecydował się zaproponować na następnym zgromadzeniu akcjonariuszy, aby nie wypłacano żadnej dywidendy za rok 2012.

Na tej podstawie, Faurecia oczekuje wzrostu swoich sprzedaży w roku 2013 na poziomie od 17,5 do 17,9 mld Euro (przy kursach wymiany z roku 2012), wzrostu swojego przychodu operacyjnego oraz neutralnej wartości przepływów kasowych netto (przedtem gotówka na restrukturyzację oceniana była na poziomie od 120 do 140 milionów Euro).
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
MESH Works Inc.
RADMOT Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Etyfol